
serxx yazdı:Bicana öncelikle foruma hoşgeldin. Forumda gördüğüm en ilginç başlıklardan biri![]()
Siz bizim söylediklerimizi dinlerseniz öncelikle mağazadaki moda markalarını zor satarsınız. Biz burada saat almak isteyenlere tavsiyelerde bulunurken gerçekten objektif olarak yaklaşıp alacak kişinin mağdur olmaması için kaliteli bir şeyler tavsiye etmeye çalışıyoruz..
Satış danışmanı ise sadece satmaya çalışır ve bizim yaptığımız gibi tavsiyelerde bulunursan o iş yerinde uzun süre barınabileceğini sanmıyorum![]()
Yanlış anlamayın kesinlikle sizi tenzih ediyorum: Mağazadaki müşterilere çok kötü saatleri çok kaliteli gibi gösterip satmaya çalışan satış danışmanlarını görüyorum başıma gelen bir olayı anlatayım: Saatçiye girdim tesadüfen arkadaşım saatçiyle el sıkışıp pazarlığı bitiriyor, Lacoste marka saati alıyor arkadaşım; beni görünce saat meraklısı olduğumu biliyor görüşümü soruyor ama ben mağazada görüşlerimi rahatça söyleyemiyorum zaten pazarlığı kesmiş. Saat danışmanı Lacoste değil de sanki Omega satıyor gibi saati göğe çıkarıyor ki bu mağaza Rado, Frederique Constant satan kaliteli bir bir mağaza..
Bu işin ticaretini yapanlarla, saati çok severek takıp bir miras gibi görenler bu konuda birbirinden ayrılıyorlar...
Umarım işinizde çok başarılı olup, saat satışı konusunda çok ilerlersiniz..
Saygılar...
herojd11 yazdı:Merhaba , hosgeldiniz
Bence cok guzel bir başlık ve üstelik olabilecek en dogru yerdesiniz
Saat konusu özelinde burada bu kadar usta varken bana laf düşmez ama genel satış & pazarlama olarak bakarsak yapılması gereken müşterinin beklentisini anlamaktir detaylı karakter analizi yapacak durum olmadığına gore basit 2-3 soru ile müşteriyi acmak ve olayı kapmak gerekir kısaca kimine en ucuzunu kimine en dayanıklısini kimine de en pahalısını satmak gerekir ki memnun kalıp bir daha gelsin
evidence yazdı:bicana, herojd11'in dediklerine katılıyorum. Satış ve pazarlama ile ilgili bir işle uğraşan biri olarakta şunları eklemek isterim;
Öncelik ihtiyaçtır ve ihtiyacı karşılamak gerekir. İhtiyacı ortaya çıkarmak için de soru sormak gerekiyor. Gelen müşterinin kafasında bir model varsa da çokda karıştırmamak en iyisi. Müşterinin önceliğinin ne olduğu önemli. Görüntü mü?, prestij mi?, kalite ve sağlamlık mı? gibi. Ama en önemlisi güven. Karşınızdakine güven vermezseniz büyük olasılıkla satışı kaçırırsınız yada ikinci ve devamını. Güven sağlamak için de dürüst olmak zorundasınız, bırakın o an saati almasın, o müşteri eninde sonunda sizin yanınıza gelecektir.
Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir
|