TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Marka Fiyatlandırmaları Üzerine Sohbet

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Marka Fiyatlandırmaları Üzerine Sohbet

Mesaj MMMacit » 20 Ara 2010, 14:15

Clk hocam bilgilendirme icin tesekkurler taslar hakkinda bilgim var benim o ornekteki amacim bu kadar degerli tas kullaniyorlar mi ? 1 karatlik tas var 3 bin 4 bin dolara 0,20 karatlik tas var o da ayni paralar tasin parlakligina kesimine gore degisiyor farkli farkli. Benim asil sormak istedigim bu paralari istiyorlar ama o kadar degerli tas kullaniyorlar mi ? Ayrica su da var insan oglu kendinde olan bi urunun baskasinda olmasini istemez bu ne olursa olsun az bulunmasini ister saat markalarida bunu cok iyi kullaniyorlar ozel uretim saatler ve limitli saatlerle musterisinin ilgisini cekiyorlar bi nebze.
O Kadar Işıl Işılsın ki Seni Farketmemek İmkansız, Güneş Sana Sırtını Dönse Ay Bırakmaz Yalnız. . .
Kullanıcı avatarı
MMMacit
 
Mesajlar: 41
Kayıt: 04 Ara 2010, 00:32

Re: Marka Fiyatlandırmaları Üzerine Sohbet

Mesaj ckyener » 24 Ara 2010, 13:16

Kalitenin ve maliyetin ötesinde marka imajının saat fiyatlarını belirlediğine hiç bir şüphe yok. Benim dikkat çekmek istediğim nokta Patek Philippe'in reklamında gizli. "You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation." Şöyle mi çevirsek: "Gerçekte hiç bir zaman bir Patek Philippe'ye sahip olamazsın. Sadece bir sonraki kuşak için ona göz kulak olursun" (Benim çevirim kusura bakmayın)

Patek, IWC, Vacheron, Omega vs. .Tüm bu markalar 120-150 yıllık geçmişleriyle buraya ulaşmış, tarihin süzgeçinden geçmiş markalar. Fiyatı da en çok bu tarihselliğin etkilediği açık. Sonuçta saatler yatırım aracı olmaya ve sonraki nesillere devredilmeye başlanıyor.

Soru: Hublot 1980'de yaratılma, Raymond Weill ondan biraz önce bildiğim kadarıyla. Background'u bu kadar kısa markalara bu kadar para ödenir mi? Ben tarihi kimliği oluşmamış markalardan uzak durun derim. Dizayn seven arkadaşlarımız var, onlara da klasik markalardan seçim yapmalarını tavsiye ederim. 70/80lerde oluşturulan markaların kaçı gelecek yüzyılı görür şüpheliyim.

Tüm arkadaşlara selamlar.
Kullanıcı avatarı
ckyener
 
Mesajlar: 18
Kayıt: 31 Eki 2010, 18:40

Re: Marka Fiyatlandırmaları Üzerine Sohbet

Mesaj drk » 24 Ara 2010, 13:30

Soru: Hublot 1980'de yaratılma, Raymond Weill ondan biraz önce bildiğim kadarıyla. Background'u bu kadar kısa markalara bu kadar para ödenir mi? Ben tarihi kimliği oluşmamış markalardan uzak durun derim. Dizayn seven arkadaşlarımız var, onlara da klasik markalardan seçim yapmalarını tavsiye ederim. 70/80lerde oluşturulan markaların kaçı gelecek yüzyılı görür şüpheliyim.


Geleceği hakkında yorum yapamam ama bu duruma ters en iyi örneklerden biri şu anda Richard Mille.

Ekleme: Yukarıda söylediklerinize tamamen katılıyorum.
Kullanıcı avatarı
drk
 
Mesajlar: 11874
Kayıt: 20 Nis 2010, 23:24

Re: Marka Fiyatlandırmaları Üzerine Sohbet

Mesaj nickynick » 24 Ara 2010, 18:24

Maurice Lacroix'te bu çizginin dışında gibi, yani çok uzun bir geçmişi olmasa bile ayakta durmayı başaracak gibi geliyor. Tabiki fiyat noktasında da RM kadar değil kesinlikle.
Time is a great teacher, but unfortunatelly it kills all its pupils.
Kullanıcı avatarı
nickynick
 
Mesajlar: 7292
Kayıt: 16 Kas 2009, 22:44

Re: Marka Fiyatlandırmaları Üzerine Sohbet

Mesaj mrhappy » 11 Ağu 2011, 15:51

Mücevher ve Saat mağazasında çalıştığımı söylemiştim daha önce tanısma kısmında bu konu hakkında güzel paylaşımlar olmus.
İçinde bulunduğum firma Cartier'i ülkemize ilk getiren firma.Sıklıkla benimle tecrübelerini paylaşan firma sahibim bana bu durumu şu şekilde ifade edmişti.
Lüks Tüketim, belli bir azınlığın ve o azınlığa adım atmak isteyen çoğunluğun varlığıyla artar.Bu grupta olanlar bilirler ki istenen saate sahip olan isimler sadece zamanı takip etmezler aynı zamanda markanın sağladığı prestijede sahip olurlar ve herkese bulundukları sınıfı ilan etme şansını yakalarlar.Bu prestijle kazandıkları ise sosyal statülerinde olsun iş yaşamlarında olsun verdiklerini sorgulatmayacak derecededir.Güzel bir yazıyla anlatılan Stanley üstadın sözleri bu olayı yeterince açık ifade etmiş aslında.
Mücevher sektörü için bakarsak 0.3 carats büyüklüğünde ve D rengi tasa sahip sertifikalı bir yüzük kuyumcuda 1000lira olsun aynı özelliklere sahip Damiani marka italyada yapılan yüzük 10000lira olabilir.Bunu yaratan markanın İtalya'nın en lüks caddesinde (Monte Napoleone) butiğe sahip olması , reklamlarında Brad Pitt,Sharon Stone,Sophia Loren vb. kişilerin oynaması ve insanlarda yarattığı kalite algısıyla ilgilidir.Her sektörde olduğu gibi kalite ve prestij algısını yaratabilen marka olabilmeyi basarmıs şirketler lüks kavramıyla müsterisini özel ve ayrıcalıklı hissettirir.Yukarıda Archeiza'nın söylediği gibi ne kadar yüksek olursa fiyatlar bu sınıfa sahip kişiler için iyidir çünkü o kadar az insan sahip olabilecektir bu da ürüne sahip olanların ayrıcalıklı olma durumunu güçlendirir.İşin temeli zaten bahsettiğim gibi özel ve ayrıcalıklı hissetmek bildiğimiz gibi..
Kısaca MMMacit olayın ekonomik boyutu sosyal ve psikolojik boyutunun yanında ufak kalır.Biraz uzun oldu sanırım vaktinizi almıs oldum,üzgünüm :)
Daçkalı..
Kullanıcı avatarı
mrhappy
 
Mesajlar: 56
Yaş: 39
Kayıt: 06 Ağu 2011, 13:16

Önceki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Mtn ve 53 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners