TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

1969-1981 Chevrolet Camaro Z28

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj yusufragip » 23 Kas 2010, 01:17

Galiba bu is benim acelecilik yonumu karakterimden torpuleyecek :) Heyecanla bekliyorum :)
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 36
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 23 Kas 2010, 01:23

Sırayla cevap verelim;

Vites kolu keyfe göre alınmaz.. Çünkü resmini yüklediğim ( ve benim de eklediğim ) modeller vites kolu değil :)
Vites kolu shift knob'tur.. Shifter ise ( resmini verdiğin ) fabrika standardı kumanda ünitesi yerine monte edilir ve D-S-L arasında günümüz tiptronic sisteminin mekanik şekliyle çalışmasını sağlayan manuel vites geçişi sağlar.. Kısaca aracın otomatik ancak sen vitesi kendin değiştirmek istiyorsan bu shifter senin işini kolay, keyifli ve güvenli hale getirir..

Mustang I ( 1964-69 ) gerçek anlamda klasiktir ve pahalıdır.. Ayrıca şahsi fikrim kişiselleştirmeden veya modifiye etmeden kullanılması gereken araçlardır.. 1970 oldukça güçlü bir araçtır..Az bulunur ve pahalıdır.. 1971-73 Mustang II ( Mach serisini de kapsar ) hantal ancak görsel açıdan tatmin edici ve ilginç araçlardır.. Oldukça fazla ergonomik hata barındırır.. En basitinden geri gitmek için arka camdan bakarsın ancak cam o kadar küçük ve dar açılıdır ki tek görebildiğin gece veya gündüz farkıdır :)
1974-78 Mustang uzak durulması gerekn bir araçtır.. King Cobra II diye az bulunan bir modeli vardır ancak hem dizayn hem de teknik açıdan kepaze bir araçtır.. 1979-93 ( Fox ) yine şekil olarak zayıftır anca teknik olarak pek çok upgrade sunar..

Kısaca Mustang ayrı bir dünyadır :) ve çok zaman, sabır, para ister.. Karar senin tabii ki.. Benim tavsiyem başlangıç için önceki mesajlarda belirttiğim Camaro ve Firebird'lerdir.. Parçaları bol ve ucuzdur.. Uzakdoğu üretimi bile aftermarket parçası bulunur.. Piyasadaki örnekleri genelde derli topludur.. Yarın birgün sıkılırsan da muhakkak bir meraklısı gelir alır..

Hurdacı gezmek çok da akıl karı bir iş değil artık.. Zira hurdacıların parça fiyatları da hiç ucuz değildir.. Ayrıca hepsi ne sattığını bilir, fiyat verirken acımaz :) Eğer hurdacı gezeceksen gerçekten orijinal parça almak isteyeceğin, hatta yeni bir parçanın üzerinde sırıtacağı kadar orijinal bir araç topluyo olman gerekir.. 1974-81 Second Generation F Body ( Camaro ve Firebird ) bu zahmete değmez.. Amerikan malı bir aftermarket takarsın, çok da güzel işin görülür..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj yusufragip » 23 Kas 2010, 01:28

Anladim :) Ilk hedefim tekrar son hedefim oldu :) O zaman yuruyen bir camaro alip parcalarini kendi istegime gore degistirecegim degilmi ? Birde gm th400 e baktim 3 vitesli diyor fakat ben 8 vitesli camaro ilani gordum bu neden olur yani nasil bisi anlayamadim :S Bide bu arablarin yakiti yakma durumu nasil cok fazla bir tuketim olcagina eminim ama insan yinede merak ediyor 1 depo benzinle ne kadar gidebilcegini :)
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 36
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 23 Kas 2010, 01:40

TH350 ve TH400 GM şanzumanlar bu araçlar üretildiği dönemlerde üzerlerinde standart olarak bulunan parçalardır.. 400 350ye nazaran biraz daha yüksek HPlere dayanabilecek şekilde üretilmiştir.. 300+HP bir araç orijinal ve sağlıklı çalışan bir TH400'le mükemmel yürür..4 ileri ( TH700 ) üzeri şanzumanlar elektronik parçalar içerir ve hem pahalı hem de komplikedir.. Olası bir arızada altından kalkmak maliyetli olur.. Ayrıca tamir kiti tabir ettiğimiz parçalarının da temini zordur.. Fakat teknolojileri itibarıyle pekçok yeniliği de beraberinde sunarlar.. Mesela overdrive sayesinde yakıt ekonomisi konusunda old school şanzumanlara göre iyilerdir.. Yere aktarılan gerçek HP konusunda da kayıplar az olduğundan daha iyi sonuçlar almak mümkündür..

Benim tavsiyem kendi tecrübelerim ve TR piyasa koşulları için geçerlidir.. Eğer gerçek bir Muscle alacak bütçe varsa ( 30000+ USD ) o zaman bambaşka modeller konuşuruz :)

Yakıt konusu bu işe gönül verenlerin ilk ve en önemli engelidir diyebiliriz.. 70ler'den bir V8 İstanbul trafiğinde yaklaşık 30lt/100km. yakar :) Depolar genelde 90lt.ye yakındır.. ve o kadar hızlı biter ki deponda delik falan olduğunu düşünürsün :)
En son razz tarafından 23 Kas 2010, 16:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj Clk » 23 Kas 2010, 07:35

Yusuf, Razz'in da belittigi gibi 1970 öncesi araclar Mustang'tir (Mustang 1) 1970 öncesi Mach yoktur. Ancak yukarida zaten pahali oldugunu belirttigim icin Mach serisini önerdim cünkü hatalarindan dolayi en ucuz klasik Mustang serisini olusturur. 80 sonrasi Mustang ölü araclar kategorisine girdigi icin onlari young timer'dan bile samiyoruz :)

Razz'in saptamalarinin tamami dogru ama ben gercek bir klasikten bahsediyoruz sanmistim. 100% orijinal olan (uzakdogu aftermarket parcalar ile degil US parcalar ile revizyonu yapilmis) bir aractan bahsediyoruz diye düsünmüstüm.

Razz, hurdaci meselesini ben ciplak bir arac bulmak adina ortaya koymustum. Hurdacidan cürümemis bir kasa/motor bulunur. Büyük ihtimal ile ici ölü olacaktir. Motor komple hale getirilir ve gerekli olan yada istenen tüm modifikasyonlar yapilir. Boyasindan, dösemesine, konsoldan, chrom aksesuarlarina kadar her bir parcasi zaman icerisinde yavas yavas restore edilir ve sonucta ortaya mükemmel bir arac cikar.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 23 Kas 2010, 12:53

TR hurda durumu biraz farklı.. ÖTV indirimi nedeniyle pekçok eski araç plakası iade edilerek trafikten çıkmış durumda.Dolayısıyla hurdacılar parçalanmamış vaziyette ve toplanmaya değer durumda eski bir Amerikan otomobili bulmak çok zor.. Denk gelse bile kuvvetle muhtemel aracın plakası olmayacak.. Bu nedenle özellikle bu işe yeni başlayan biri için en uygun seçimin yine TR koşullarında yukarıda belirttiğim modeller olduğunu düşünüyorum.

Bu arada senin fikrine de tamamen katılıyorum.. Gerçekten kıymetli bir aracı kötü ancak hala ümit vaadeden bir kondisyonda bulup emek harcayarak, sabır göstererek tekrar eski orijinal haline getirmek çok güzel.. Ancak tıpkı gittigidiyor'da listelenen ve başlıklarında "nadir.. eşsiz.. koleksyon parçası.. " yazan binlerce hurda ve beş para etmez Nacar, Hislon, Arlon, Omax, Vialux, Singer, Technos Orient vs. gibi piyasa elindeki her eski aracı klasik ve değerli zanneden bir sürü hıyar(!) dolu :) ( hıyar.. Organize İşler.. " Burada Müslüm diye bir hıyar varmış?" :D )

Keşke durum Amerikada'ki gibi olsa.. Hatta eminim Almanya'da ben çok sevdiğim bir BMW E31 8 Series'i gayet temiz ve bakımlı bir kondisyonda bulur, ufak tefek eksiklerini de zamanla halleder ve zevkle binerim.. Ama gel gör ki memleketin kasap ustaları sağolsun, orijinal ve sorunsuz bir 8 Series TRde hayal.. veya 30000 EUR.. yani yine hayal..
En son razz tarafından 23 Kas 2010, 14:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj Clk » 23 Kas 2010, 13:00

8 dedin de, ben gecen sene 1 tane bulmustum. Kirmizi 15.000 Km'de orijinal aracin ici halen yeni gibi kokuyordu ama 34.000 euro fiyati ile el yakiyordu. Ama süper bir aractir...
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj yusufragip » 23 Kas 2010, 14:27

Gercekten merak ve heyecan tavan yapti 2 gundur ders calisamiyorum :) Plakasiz ve hurdaya ayrilmis araci tekrar trafige nasil sokuyoruz ? Ayrica bizim bu topladigimiz yada modifiye ettgimiz araci polis cevirince durum ne oluyor ? Birde Bulent abinin dedigi gibi bir camaro bulmaya kalksak assagi yukari fiyati nedir ? Bu hurdacilari istanbulun nerelerinde bulabiliriz ? Daha cok sorum var :)
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 36
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron
   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners