Yazacaklarım kişisel fikirler içerir. Tamamen doğru yada tamamen yanlış olabilir.
Öncelikle:
Birisi için kötü olması, ürünü kötü yapmaz.
Birisi için iyi olması da ürünü iyi yapmaz.
İyi ve kötü çok genel kavramlar. İfade etmek zor. Ancak maliyeti birkaç yüz euroyu geçmeyen çelik bir planet ocean yada submariner için 3-7bin euro fiyatı da ifade etmek zor.
Saatte parayı verdiğimiz yer prestij diyorsanız; prestijin girişi Rolex ile başlar. (AP, JLC, BP, PP gider de gider). Saat prestij değil diyorsanız, 300 EUR'luk üretim maliyetlik saate 3.000 EUR verdiğinizi unuttunuz demektir. Prestijin tanımı da sadece kalite değildir; yani Omega Rolex'e göre düşük kalitede saat mi üretiyor?: hayır.
Not: 80lerin başında Rolex saati olması gibi gösterirken (mücevher), Omega Bulova'ya çöpten quartz saatler ürettiriyordu. Nihayetinde Omega düştü, Rolex parladı. Saat mücevherdir. "Bence" Rolex bunu hiçbir zaman unutmadığı ve unutturmadığı için Omega'ya göre her zaman daha prestijlidir. Omega da bunun farkında ki, satışlarını artırmak için satış noktalarını %70 azaltarak

"az bulunurluk" ile prestij yükseltmeyi uyguluyor. Az iyidir. Netice ise; Omega satışları arttı.
Sonuç: Olay prestij ise Omega varoşların Rolex'idir. Ve saatte olay prestijdir.