Benim açıklamaya çalıştığım olgular tam anlayamıyorsun diye düşünüyorum. Bazı kişiler temelde markaya, ürüne, kaliteye değer vermiyor. Pahalı ürünlere hele bu tarz düşünenler hiç değer vermiyor. Lüks ürünleri her fırsatta kötülemeye çalışan bir dolu kişi biliyorum. Aslen benim burada konuştuğum şey mekanik ve quartz bazlı ürünleri aynı kefeye koymak değil. Elbette bende biliyorum farklı kategorilerde ürünler olduğunu.

Bunu sen yapmıyorsun genel örnek veriyorum; Sadece tavsiye verirken bana göre insanlara biraz açıklayıcı olmak lazım, kanunlara uygun üretim sonucu ortaya çıkan her ürünün bir değeri vardır, bu Hugo Boss marka saatde olabilir, Seiko, Patek veya Vacheron da. Ben sadece buna saygı gösterilmesi taraftarıyım.
"Mekanik saat kullanıp da aynı zamanda quartz bir saate sahip olan kimse tanımıyorum" demişsin örnek ben quartz ve mekanik saat beraber kullanan bir çok kişi tanıyorum. Öncelikle bu forumda yüzlerce kişide mevcut. Bunlar hatta üst düzey mekanik ürünler kullanmalarına rağmen quartz ürünlerde kullanıyorlar. SLQ'lar, Spring Drive'lar, Breitling'ler, Seiko Kinetic'ler, TAG F1'ler kulllanan bir sürü kişi mevcut. Mücadeleci, Razz, Clk, Özgür, Ben, Drk, vb daha bir çok kişi, bunlar Rolex, Panerai, Audemars Piguet, Seiko, Oris, Steinhart, Orient, Omega, TAG, Laco vb her türden bir çok mekanik üründe kullanıyorlar.
Otomatik ve kurmalı mekanizmaların geneli hele standart olanlar marka değerine sahip bir saat kasasının içinde girmedikten sonra realitede ve sektörel bazda pek önemi ve değeri olan parçalar değil. Kişisel, duygusal, anı, yaşanmışlık, hisler ve saygı olarak değerleri ayrı bir olgu. Benimde dedemden kalma 100 yıllık Jacques Droz Swiss kurmalı cep saatim var çok seviyorum ve benim için çok değerli. Ama realite olarak sadece benim için veya bu tarz bir ürüne değer verecek kişiler için anlaşılabilir bir kavram.
Resim ve fotoğraf örneğini anlıyorum ama misal ben her ikisine ayrı olarak bakabiliyor ve değer verebiliyorum. Resim ancak iyi bir sanatçı yapmış ise değerli olur, Mlm'nın kızının yaptığı resim onun için dünyalara bedelken yada benim evde yağlı boya manzara tablomu arkadaşlarım beğenirken resim sanatı ile yakından ilgilenen birisi için değer bakımından hiç bir şey ifade etmeyecektir.
Monet'in veya Cezanne'nin bir tablosunu günümüzde fırça darbelerine kadar aynı şekilde bir bilgisayar robot ressam yapabiliyor. Ama yapan XR-850 olduğu için Cezanne kadar değerli değil. Saatlerdeki marka değeri kavramına bir örnek olarak görebiliriz bunu.
Senin fikirlerine karşı olduğum için bunları yazıyorum olarak algılama, Clk uzun bir periyod için gidince böyle şeyleri ateşlemek bana kaldı

Saat sevgisi ve ilgisi bence yeni, eski, antika, ucuz, pahalı, lüks, standart, quartz, mekanik vb ürünler için ayrı değil yada olmamalı. Sahte ve illegal ürünler olmadıkça önemli olan hepsine yerine göre kendi kategorisi içinde objektif bakarak değer verebilmek. Benim kişisel düşüncem bu şekilde.
Bunu genelde yazmak istemiyorum, bir kere yazmıştım dolaylı olarak başka bir quartz konusunda ama hadi bir kez daha yazayım. Sevgi ve değer gibi kavramları tamamen bunun dışında tutarak yazıyorum, çok takdir edilen standart fabrikasyon mekanik ürünler aslında biz saat severleri o dışladığınız quartz saatlerden daha çok tüketime alıştırıyor ve oyuna getiriyor. Tüketicinin aynı kasa içinde Seiko quartz veya mekanik alınması firmayı ilgilendirmiyor bile. Maliyet çok yakın firma için. Bugün Seiko 5 alacak, yarın Sarb alacak, sonra Prospex Marine Master alacak, sonunda Grand Seiko alacak veya almak isteyecek, hayalini kuracak.
Aynı örnekleri başka marka içinde veririz. O sanat eseri saydığımız gerçek özel mekanik ürünlerin değeri, ünü, geçmişi ve kalitesi ile tüketiciyi ve pazarı aktif tutuyorlar. Sonra quartzları değersiz bulup basit endüstriyel seri üretim mekanik kalibreli saatleri yere göğe sığdıramayıp iyice şişirerek pohpohlayan kitleler ise bu durumun kaymağını oluşturmada büyük rol oynuyorlar. İşin acayip ve aslında plana göre işleyen tarafında sonuç olarak ise gene bu kitleler alıyor o standart mekanik ürünleri. Dünya geneli olarak sektörde quartz modellerin pazar payı ise çok daha fazla.
Hugo Boss chronoya koyalım Frederic Piguet kalibreyi. Ne oldu Hugo şimdi, çok değerli olmadı gene sanırım. Aynı paraya gene satarlar kar ederek. Üstteki üye gibi belki bir tüketici FP'li hali ilede gene diyecek işportadaki ürünle aynı bana göre diye. O zaman takdir edecekler mi acaba Hugo Boss'u. Hayır. Belki sen ben ederiz burada ancak. Gene iş dönüp dolaşıp markaya geliyor. Markaların kabul edilmemesi ve değersiz görülmesi benim karşı olduğum açıklamaya çalıştığım durum. Pahalı markaları hem dışlıyorlar sonra marka için yanıp tutuşuyorlar. Kendileri ve saat sevgisi, ilgisi ile çelişmektir bu bence.