TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Saat Tamiri Ustaları, Ekipmanları, Servis Ve Bakım Merkezlerinden Bilgiler
Forum kuralları
Sayın Üyelerimiz, Saat Servis Merkezi bölümümüzde saat tamiri ve servisi konularındaki sorularınızı saat ustalarına sorabilirsiniz. Ustalar ve merkezler tarafından verilecek tavsiye ve yardımlar gönüllülük prensibi neticesinde yapılmaktadır. Forumumuza üye olan ustalar veya saat tamir merkezlerinin yardım zorunluluğu bulunmamaktadır, sorularınızı sorarken bu durumu dikkate almanızı rica ederiz.

TSF

Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj Monarch » 24 Ağu 2010, 01:26

Üç ay önce hediye olarak gelen Seiko Diver's Automatic (etiketinde yazdığına göre; SKX009) 7S26A mekanizma saatim kullanmaya başladığım ilk aydan beri ileri gidiyor. saat 24:00'da kadran üstte bıraktığımda 12 saat sonra 2 saat, kadran dikey pozisyonda 12 saat içinde 1.45-50 dk ileri gidiyor. Saatçi ilk baktığında, pandülün yerinden çıktığını söyleyip gerekeni yaptıktan sonra 3-4 gün stabil çalıştı sonra yine önden önden gitmeye başladı.

Elbette tekrar saatçi gördü, tam 4 kez üst üste, en son, "bu böyle olmayacak balansı değiştirelim" dedikten sonra tekrar teslim etti. 1 hafta içinde arıza nüksetti. Yine götürdüğümde, elbette çoktandır gözlerinde gördüğüm şüphe dile geldi ve ben de: "-Hayır; saati hor kullanmıyorum, kesinlikle yere düşmedi, herhangi bir yere çarpmadım, saat kullanma alışkanlığım şu şekildedir; yazın ekseri plastik/silikon kordonlu, bazen çelik bilezikli, soğuk havalarda deri kayışlı saat takmayı tercih ederim. Saatlerimi bıraktığım konsolun bulunduğu odada bile mıknatıs yok, TV, hoparlör, bilgisayar kasasının yanına bile yaklaşmadı, mesleğim gereği manyetizma ve statik elektriğin nelere kadir olduğunu bilir ve saatlerime gerekli ihtimamı gösteririm. Gece saat takmam, genellikle eve geldiğimde ter vb, bulaşmışsa, temizler yerine bırakırım, sabah uyanınca takar giderim." deyince "biraz ben takabilir miyim" dedi ve saat 4-5 gün onda kaldı.

5. kez saati teslim aldıktan 2 gün sonra bugün itibariyle yine saat egemenliğini ilan etmiş durumda. Pek tabii savaş çıktı saatle aramızda. Şunu sorabilirsiniz, "neden aynı saatçiye defalarca ?"; bir kaç yıldır tanıdığım, başarılı da bulduğum bir abimiz. Kolaylıkla üstesinden geleceğini düşündüm, 3.'den daha sonrakilerde ise saatçi gurur meselesi yapsın diye. Ama artık saat de saatçi de yordu.

Bir karar vermem gerekiyor, ya saatçiye metal saat yutturup MR cihazına sokacağım, veya gözüme batıp duran 5 kg'lık çekici saatin göbeğine yapıştıracağım. Ya da aydın saat'e falan göndersek ilgilenirler mi? Ne dersiniz ? Veya bu namussuzun hakkından kim gelir? 3 ayda 5 kez işlem gördü el-insaf. Görüş ve önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.

Aegean76'nın açtığı http://forum.saatforumu.com/viewtopic.php?f=76&t=3408 konu başlığını da okudum.
Suçlu bu; Resim
Kullanıcı avatarı
Monarch
 
Mesajlar: 143
Kayıt: 02 Şub 2010, 06:50
Konum: Antalya

Re: Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj Colortıme » 25 Ağu 2010, 00:15

Efendim,saatiniz güzel ve güvenilir bir saattir,
Saatçiniz elinden geleni yapmış,ancak unuttuğu birşey kalmış,seikoların en önemli bakım hatası.!!
Saatiniz zaten kendi derdini anlatıyor,hatta bağırıyor bile,duyun beni diye.!!:)
Açıklamanızın başında bakın şöyle yazmışınız..;
(saat 24:00'da kadran üstte bıraktığımda 12 saat sonra 2 saat, kadran dikey pozisyonda 12 saat içinde 1.45-50 dk ileri gidiyor. Saatçi ilk baktığında, pandülün yerinden çıktığını söyleyip gerekeni yaptıktan sonra 3-4 gün stabil çalıştı sonra yine önden önden gitmeye başladı.)
Burada bu saat ne diyor biliyormusunuz.?
Benim Blansımın alt ve üst incabloc taşlarını lütfen temizlermisiniz diyor.:)
Pandül sağlam, balansta yalpa yok,bakımı yapılmış..!? ama saat bir süre sonra ileri gitmeye başlıyor.
Bu şu demektir.Saat sökülüyor solvente atılıyor yıkanıyor yağlanıyor saat normal,ancak 2-3 gün sonra sorun devam ediyor.
Saatin incablok taşları içindeki yağ,solventin etkisiyle yumuşuyor,solventin incelttiği eski yağ tekrar kalınlaşmaya başladığında salınım azalıyor,
ve saat salınımda zorlanıp kısa turlar atmaya başlıyor,ve saat tekrar ileri gitmeye başlıyor.
Kadran üstte dikey pozisyonda 12 saatte 2 saat ileri hatası(Balansın üst incabloc taşının içindeki yag eski ve kalın)
Kadran dikey pozisyonda 12 saatte 1.45-50 dakika ileri hatası(Balansın üst dirk ucu üst incabloc taşından biraz çıkıyor rahatlama oluyor)
fark azalıyor,yani efendim siz saatçinize kısaca bu saatin alt ve üst incabloc taş kapaklarını açarak içlerini iyice temizleyin ve mümkünse
kronax yağ ile yağlayın deyin.Sorun düzelecektir.Sonra saat ayar makinesi var ise arkadaşımızın,her iki taş üzerinde de saati dinleyerek
ayar yapsın.Ne saatçinizle kötü olun nede o güzelim saati kırın,önemli olan saatin dilinden anlamak ve ehil eli bulabilmek.
Birşey daha ben pandülün yerinden çıktığını bu yaşıma kadar duymadım,yok böle bir arıza,pandül yerinden çıkarsa saat off.:)

Saygılarımla.
Kullanıcı avatarı
Colortıme
 
Mesajlar: 45
Yaş: 71
Kayıt: 02 Ağu 2010, 04:17
Konum: İzmir

Re: Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj Clk » 25 Ağu 2010, 01:41

Colortıme yazdı: ben pandülün yerinden çıktığını bu yaşıma kadar duymadım,yok böle bir arıza,pandül yerinden çıkarsa saat off.:)


Süper yakalamissin Colortime :thumbup:
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj sedir » 25 Ağu 2010, 08:40

Teletanı!
Çok etkilendim ve beğendim.
Colortime'a teşekkürler.
Vakit nakittir.
Kullanıcı avatarı
sedir
 
Mesajlar: 3232
Yaş: 62
Kayıt: 07 Nis 2010, 21:03

Re: Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj Clk » 25 Ağu 2010, 09:37

Monarch, o arkadaki saat hangi marka, model?
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj Monarch » 25 Ağu 2010, 14:09

Colortime, ilginize çok teşekkür ederim, bahsettiklerinizi saatçime lisan-ı münasiple anlatayım ve yapmasını rica edeyim tekrar.
clk, arkada görünen Timex. (Benimki kadranı sarımsı olan). Şimdilik temsili resmini koyayım, bir ara diğerleri ile birlikte hepsini paylaşırım. Resim
Kullanıcı avatarı
Monarch
 
Mesajlar: 143
Kayıt: 02 Şub 2010, 06:50
Konum: Antalya

Re: Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj Colortıme » 25 Ağu 2010, 17:20

clk yazdı:
Colortıme yazdı: ben pandülün yerinden çıktığını bu yaşıma kadar duymadım,yok böle bir arıza,pandül yerinden çıkarsa saat off.:)


Süper yakalamissin Colortime :thumbup:


Sayın clk ,efendim amacım bişeyleri yakalamak değil,ancak bir laf vardır acemi nalbant gavur eşşeğinde öğrenir diye,yazılarımda hep
vurgulamak istediğm şey,yapamıyacağınız saatleri açıpta sırf para almak adına ne saate eziyet edilmesi,nede monarch kardeşimize yapılan eziyet gibi sıkıntı verilmesidir,afedersiniz ama yaww arkadaş yapamıyacaksan yapacak bir ustayı tavsiye et,tamam saati aç kapa
gözün kesmiyorsa el meleken kıfayetsiz ise kendine dürüst ol en azından,bir başka saat tamircisi arkadaşına sorabilirsin telefon elinin altında,bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp,keşke bende bu frumdan bir usta arkadaşımdan birşeyler öğrenebilsem,öğrendiğim kişinin ellerinden öperim,o ibareyi yazmamın nedeni,benzetme olarak şöyle birşey,acemi bir otomobil tamircisi düşünün,diyorki mal sahibine''abi bu arabanın egzozuna cereyan gelmiyor araba ondan çalışmıyor'' gibi olmuş.
Yanii böyle şeyler de söylemek zorunda kalmassınız müşteriye.
Sevgiler clk.
Kullanıcı avatarı
Colortıme
 
Mesajlar: 45
Yaş: 71
Kayıt: 02 Ağu 2010, 04:17
Konum: İzmir

Re: Seiko Diver's Automatic (SKX009) İleri Gitme Problemi

Mesaj bengisaat » 30 Eki 2010, 02:28

:)

Harika bir yorum zinciri olmuş bu :)

İleri gitme arızanın nüksetmesinin en çok görülen sebepleri,
1-Pandülün yağlanması ,
Saatçinin pandülü yağlarken ,bereketli olsun ,seneyede giyer yada masraftan kaçınmamak :) gibi sebeplerle yağı bolca sürmesi sonucu yağın pandüle bulaşması.(Bulaşma şekli: yağlarken pandüle yağı direk değdirmek veya maşa baskı taşından yada üst balans taşından sızarak pandüle ulaşması)
2- Bir darbe ile balans aksın uçlarından birinin deformasyonu
3-Bazı mesleklerde görülen sarsıntılı ortamlardan dolayı pandül binmesi dediğimiz olayın nadiren de olsa görüldüğü durum.
(Traktör şöförü,asfalt ,beton kırıcıları kullananlar,nadiren kamyon şöförleri v.s.)
4-İncablocların yağsız yada kirli oluşu.
5-Arşak arızaları
6-Maşadan da kaynaklanabilir.
7-1. şıktaki durum uzun süre devam ettiyse pandülün özelliğini kaybetmesine yol açabilir.

Balans değiştirdiyse 2. 5. ve7. şıkları atlayıp incablocların temizlenip doğru şekilde yağlanmasından başlayarak sırası ile denesin derim.
Ayrıca usta ya ! saati kulağına koyup dinlerse içinden bir sesin ona arıza konusunda ipucu verceğini de belirtin :)
facebook.com/saatatolyesi/
Kullanıcı avatarı
bengisaat
 
Mesajlar: 1122
Yaş: 64
Kayıt: 30 Eki 2010, 00:39
Konum: Ayvalık

Sonraki

Dön TSF Saat Servis Merkezi - Watch Service Centre

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 42 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners