Bg17 yazdı:baskentco yazdı:Razz yazdı:Benim bildiğim kadarıyla tüm otomobiller -aksi istenmediği takdirde- fabrika spesifikasyonlarında yer alan monogramları üzerine monte edilmiş şekilde terkeder üretim bandını..
Ayrıca otomobilin teknik özelliklerine işaret eden fabrika orijinali monogramların araca takılı vaziyette durmasının aracın ihraç edildiği ülkenin muassır medeniyetler mertebesine olan mesafesiyle alakası olması durumu da bana hiç inandırıcı gelmedi..

yurtdşında arabaların çoğunda model detayı yazmaz. ben bunu kültürel farklılığa bağlıyorum, türkiyede sahip olunanlar ile var olmak yaygın,
fakat sigorta şirketlerinin bunu talep ettiğine dair yazılar da okudum, buna bağlayanlar da var. istediğiniz gibi değerlendirebilirsiniz. yazıdaki esas mesele o değil zaten.
Yurtdisi diye hangi ulkelerden bahsettiginizi bilmiyorum fakat model bir pazarlama aracidir ve su ana kadar standart olarak yazilmadigi bir ulkeyendenk gelmedim.
Model detayi yazilmamasinin kulturel olarak aciklanmasi bana gore mantikli ve kabul edilebilir bir aciklama degil.
Ama sanirim sizin gelmeye calistiginiz nokta, saat gibi arabada da hava atmak icin alanlar model numarasini gozumuze sokarlar, gelismis ulkelerde boyle olmaz demek. Bu tarz ustu kapali imalari dogru bulmuyorum. Ayrica yazim tarzinizinda forum formatina cok uyumlu olmadigini, kendi goruslerinizin sadece sizin gorusleriniz oldugunu, genel kabul edilmis dogrular olmadigini hatirlatmak isterim.
üstü kapalı değildi, araba meselesi örneğiydi zaten, fakat yazımda söylediğinizi değil saat markasının zaten göze kolay kolay sokulabilecek bişey de aslında olmadığını yazmıştım.
yurtdışındaki araçlarda marka yazılmaması, marka yazılmamasının yaygınlığı, pardon bu cümle de yanlış olduysa düzelteyim, yurtdışında araç arkasında model bilgilerinin motor gücü vb spesifik bilgiler içermeme opsiyonunun tercih edilme sıklığının ülkemize göre daha gözle görülebilir olması, pardon bu da olmadı olmayan markanın neyini göreceksiniz? yani neyse, benim örnek mahiyetinde yazdığım şey - ki araçların spesifik detaylarının arkada yer almaması bazı kişilerin dikkatini çeken bir hususmuş. bunu da adamların mütevaziliğine bağlayan da var, pintiliklerine bağlayan da olabilir, sigorta şirketlerinin talebi diyen de (çalınma önlemiymiş) yani böyle bir gözlem var, bu gözleme farklı yorumlar yapılmış. ben de ben bu yorumu yapmıştım, ama mesela benim düşündüğüm sebebe katılmayana bu farklı sebebe bağlayan da var siz o sebebe de bağlayabilirsiniz demiştim. bunu gözlemlemeyen de olabilr, o da bu tespitin sebeplerini oluğu gibi tespitin kendisini de yanlışlayacaktır, olabilir bu da sorun değil. yani daha ne diyebilirim, bu basit örnekteki büyük sorun ne bilemiyorum gerçekten. farklı değerlenirmeler olduğunu yazan benim, fakat siz bana sizin fikriniz tek doğru değil yazmışsınız.
grand seiko'nun en temel meselesi nedir, bir seiko'ya o para verilir mi? bu forumda 10 larca kez dillendirilmiş bişey değil mi? bu dillenince gs cilerin saldırdığını hiç duymadım. çünkü belki sığ bir yaklaşım gibi görünebilse de hayatın da belli gerçekleri var.
fakat nedense bu gerçekler çerçevesinde rolex için gayet bilinen eleştiriler dile getirildiğinde mesela böyle gereksiz şeylerden toplu ateşler geliyor.
bir distribütörün rolexin özgün olmadığı imasına bile dayanamayıp benim rolexim nasıl özgün olmaz diyenler bile var, neyseki arabası özgün de oradan mutlu oluyor
