Baran » 26 May 2013, 23:59
Ralli icin konusursak ayarli difransiyelli 4ceker otomobiller zamana karsi yarislarda duzgun cizgi tutma acisindan avantaja sahiplerdir tek dezavantajlari agirliklaridir.Arkadan ceker otomobillerle efsanelesen ve ciddi derecelere imza atmis bircok yerli yabanci pilot sayabilirim.Onden ceker otomobiller ralli araclarinda kilitli difransiyel olmasina karsin kafadan kayma egilimi gosterir ve zaman kaybettirir ki saniye saliselerle 2.lik kursusune dusebilirsiniz.Arkadan itis otomobillerde ise kayma esnasindada dogru cizgideyseniz kayarkende hizlanabilmenize olanak sagladigindan onden cekerlere gore avantajlidir.Artistlik rallide zaman kaybettirsede genel siralamadaki yerinize ve hedefinize gore seyirciye oynayabilirsiniz.Her pilotun bir surus tarzi vardir ki colin mcrae yolun tamamini kullanarak surdugu icin hem favorim hemde benim kullanim tarzima en hitap eden tarzdaki surucudur.Kaydirmadan temiz kullanan surucelerdense ulkemizde yetisen en basarili genc pilotlardan sevgili arkadasim yagiz avci onden ceker ile en temiz giden pilotlardan biridir.Aracin nerden cektigi farketmez her aracla eger zemin musaitse ki etaplarda cogunluk toprak ve cakil oldugundan onden cekeride fazla gucten dusurmeden seyirciyi memnun etmek mumkundur.Gunluk araclara geldigimizde ise denge olarak yine en verimli olani 4 cekerden sonra arkadan cekerdir.Onden cekerin avantaji acemi dostu olmasidir limitlerini cok daha oneden surucusune direksiyon araciligi ile iletmesidir.Gucsuz ama sportif his veren bircok seri uretim arac sayabilecegim gibi gucsuz arkadan ceker otomobillerdende keyif alabileceginizide soyleyebilirim.Tek fark guclu otomobille daha dusuk suratler yeterliyken gucsuz arkadan ceker otomobillerde yuksek suratlere ihtiyac duymanizdir.Gunluk kullandigim 3.16 ile kis aylarinda cogu guclu otomobilden daha cok eglendigimi soyleyebilirim.Senelerdir yaris camiasindan bircok kisiyle gorusmus biri olarak gucsuz otomobillerle neler yapildigini gordugum icin sportiflik kavramim oldukca farkli.Bir otomobilin limiti ne olursa olsun o limiti iyi ogrendiginiz surece istediginiz otomobille iyi vakit gecirebilirsiniz 0 dan 100 km hiza kac saniyede ciktiginizin cok onemi yok drag yapmiyorsaniz yada isiktan isiga biriyle yarisa tutusmadiysaniz.