TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Marketing, Topic About Digital IQ Of Brands

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Marketing, Topic About Digital IQ Of Brands

Mesaj pifpaf » 01 Kas 2011, 18:30

Marketing: The Digital IQ of horological (and Jewelry) brands on the net, first, Jeager leCoultre, last Patek Philippe, just before Patek, Panerai...


http://l2thinktank.com/WatchesJewelryDigitalIQ2011/
Kullanıcı avatarı
pifpaf
 
Mesajlar: 81
Kayıt: 20 Eki 2011, 21:52

Re: Marketing, topic about Digital IQ of brands.

Mesaj razz » 01 Kas 2011, 18:51

I think the correct scale should be from Zero to Ten indicating as follows;

0= Rolex
1=

:D
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Marketing, topic about Digital IQ of brands.

Mesaj asymptote » 01 Kas 2011, 19:26

It is obvious from the list that luxury brands don't have to be so digital smart. They might well be digitally retarded, nevertheless they still are brilliant and shiny ;)
"Evrende en büyük ziyan, sorgulama yeteneğini yitirmiş bir beyindir." - A. Einstein
Kullanıcı avatarı
asymptote
 
Mesajlar: 12140
Kayıt: 11 Ara 2010, 14:28

Re: Marketing, Topic About Digital IQ Of Brands.

Mesaj Thevenin » 01 Kas 2011, 20:52

Well, their IQ would be useful when dealing with dummies not us :D

And also I recalled thoughts of a friend of mine who visited Japan, China and India... So in Japan, everything is top quality and good, but they present them bad; in China products suck, presentations rock; in India everything is bad and they present them bad. :D
Thevenin
Kullanıcı avatarı
Thevenin
 
Mesajlar: 8350
Yaş: 37
Kayıt: 31 Eki 2010, 04:30

Re: Marketing, Topic About Digital IQ Of Brands.

Mesaj sadice83 » 02 Kas 2011, 00:18

Sorulması gereken soru şu; dünyayamı açıldık? Bu ecnebi arkadaş bizi nerden bulmuş? :lol:
Kullanıcı avatarı
sadice83
 
Mesajlar: 345
Yaş: 42
Kayıt: 14 Kas 2010, 03:26

Re: Marketing, Topic About Digital IQ Of Brands.

Mesaj asymptote » 02 Kas 2011, 00:43

sadice83 yazdı:Sorulması gereken soru şu; dünyayamı açıldık? Bu ecnebi arkadaş bizi nerden bulmuş? :lol:

As you should know, we have members from all over the globe sadice ;) :thumbup:
"Evrende en büyük ziyan, sorgulama yeteneğini yitirmiş bir beyindir." - A. Einstein
Kullanıcı avatarı
asymptote
 
Mesajlar: 12140
Kayıt: 11 Ara 2010, 14:28

Re: Marketing, Topic About Digital IQ Of Brands.

Mesaj herofb » 02 Kas 2011, 09:36

Thevenin yazdı:W

So in Japan, everything is top quality and good, but they present them bad; in China products suck, presentations rock; in India everything is bad and they present them bad. :D


what about us :)

good quality , nice presentation but always worst salesmans
Kullanıcı avatarı
herofb
 
Mesajlar: 9376
Yaş: 44
Kayıt: 11 Nis 2010, 16:12

Re: Marketing, Topic About Digital IQ Of Brands

Mesaj pifpaf » 08 Kas 2011, 15:29

The most funny Part, the three last of the classement: Rolex, Panerai & Patek...

The three most speculative of the market!!

JlC is really good (and theires watches too), but they have no values on the second hand/auction market.
Kullanıcı avatarı
pifpaf
 
Mesajlar: 81
Kayıt: 20 Eki 2011, 21:52

Sonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 233 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners