Hava akrobasisi dünyanın en zorlu disiplinlerinden biridir ve yerden izlemesi son derece keyifli ve büyüleyicidir. Teknik maharet, ustalık ve inceliği bir arada sunan Breitling Jet Ekibi kendi alanında seçkin bir ekiptir.
İsviçre saat endüstrinin öncü markalarından olan Breitling 1884’ten beri havacılık alanında ve spor dünyasına özel ürettiği kronograf modeller ile dünya çapında farklı bir konum elde etmiştir. 1915’te bileğe takılan ilk kronograf saati üreten Breitling, havacılık alanında ise dünyanın ilk sivil hava akrobasi ekibi olan Breitling Jet Team’i kurmuştur.
Havacılıkla bütünleşen markanın değerlerini ve misyonunu taşıyan Breitling Jet Team muhteşem gösterileriyle dünya çapındaki izleyicileri tarafından her zaman hayranlıkla takdir edilmiştir.
Son derece hızlı ve güçlü olan yedi adet L-39C Albatros jet uçağı, sıradışı yeteneğe sahip pilotlar tarafından uçurularak gökyüzünde muhteşem bir gösteri gerçekleştirirler.Jetler bazen birbirlerine üç metreye kadar yaklaşırlar. Bu uçakları bu denli yakın uçuşlarda kullanabilmek olağanüstü bir maharet gerektirmektedir.

Bu ekip uluslararası platformda, üst düzey organizasyonlarda, spor etkinliklerinde ve hava gösterilerinde yer alır. Bütün gösterilerinde sergiledikleri yüksek standardı koruyabilmek için yıl boyunca sürekli eğitim yaparlar. Breitling Jet Ekibinin her bir gösterisi nefes kesen bir görüntüdür. Saatte 750 kilometre hızı aşan uçaklar havada dans ederler. Muazzam bir düzen içinde koordine edilen bu uçuş şöleninde, pilotlar havada dönüp taklalar atarak yer çekimine meydan okuyan manevralar sergilerler. Seri bir şekilde peş peşe sergilenen bu akrobasi hareketleri, en ufak detayına kadar mükemmel bir biçimde kontrol ve koordine edilir… tıpkı bir Breitling Kronografı gibi. Bu gösteri baş döndürücü bir fişek gösterisiyle son bulur, termal fişeklerin kullanıldığı bu finalde gökyüzü ışıl ışıl aydınlanır.

DÜZ UÇUŞTA MAKSİMUM HIZ: saatte 750 km
DALIŞTA MAKSİMUM HIZ: saatte 910 km
YÜKSELME: 11000 m
İTME KUVVETİ: 1800 kg
GÖSTERİ ESNASINDA KÜTLE: 4000 kg
MAKSİMUM G-GÜCÜ: +8 / - 4 G
UZUNLUK: 1213 cm
KANAT AÇIKLIĞI: 946 cm
DALIŞTA MAKSİMUM HIZ: saatte 910 km
YÜKSELME: 11000 m
İTME KUVVETİ: 1800 kg
GÖSTERİ ESNASINDA KÜTLE: 4000 kg
MAKSİMUM G-GÜCÜ: +8 / - 4 G
UZUNLUK: 1213 cm
KANAT AÇIKLIĞI: 946 cm
Breitling Jet Ekibi, yedi adet L-39C Albatros tipi askeri eğitim uçağı kullanmaktadır. Çek yapımı olan bu uçaklarda iki koltuk bulunur ve hem eğitim hem de yolcu taşıma amacıyla kullanılabilir. Bu olağanüstü uçaklar, performans, estetik ve güvenirliğin mükemmel bir birleşimidir. Eski Sovyet ülkelerinde yaygın olarak kullanılmış olan bu uçaklar, Breitling Jet Ekibi tarafından satın alındığında teknik olarak mükemmel durumdaydılar. Güçlü, sıkı ve dinamik görünümlerini daha da vurgulamak amacıyla ve Breitling markasının ana özelliklerine uygun olarak, bu uçaklar canlı bir şekilde boyanmıştır. Breitling markasının ikon haline gelmiş olan sarı, kalın siyah, antrasit grisi ve metallik renk unsurları, uçakların baş döndürücü gösterilerini temsil ederken aynı zamanda izleyenlerin daha rahat görebilmelerini de sağlamaktadır. Yerden bakınca tıpkı füzeleri andıran uçakların bu görünümleri çok etkileyicidir.

Büyüleyici Gösteriler Sergileyebilmek İçin Sıkı Bir Eğitim
Ekip her yıl baharda bir araya gelerek yoğun bir eğitim programına başlar ve o yılın gösteri programını hazırlar. Pilotlar her hafta dört gün boyunca günde iki ila üç saat eğitim uçuşu yaparlar. Bu seansların her biri yaklaşık 40 dakika sürmektedir. Pilotlar gösteriler sırasında saatte 700 km hızla birbirlerine metrelerce yakınlaşarak uçtukları için genellikle kokpitte 8G yerçekimi gücüne maruz kalırlar. Bu uçuşlar, sonradan yapılan detaylı değerlendirmelerde izlenmek amacıyla filme alınır ve bu sayede her bir ekip üyesi kusursuz bir gösteri sergileyebilmek için kendi performasını gözden geçirme fırsatını bulur.

Breitling Jet Ekibi yoğun gösteri sezonunun başladığı Mayıs ayına kadar bu şekilde çalışmaya devam eder. Haftada iki ila üç hava gösterisine katılan ekip her gün yaptıkları sortiler sayesinde kendilerini geliştirmeye devam ederler çünkü her bir uçuş gelişim için bir fırsattır.
Hava eğitimine ek olarak ekip üyeleri, G toleransını koruyabilmek amacıyla yerde de birtakım özel fiziksel dayanıklılık hazırlıkları yaparlar. Bu zorlu ortamın yarattığı strese ve gerginliğe dayanabilmeleri için pilotların fiziksel durumlarının çok iyi olması gerekir. Etkileyici manevralarda hissedilen ani hızlanmaya bir de G güçlerinin eklenmesi nedeniyle, pilotların havada güvenlik için hızlı ve doğru bir şekilde tepki vermeleri gerekir. Vücudu zorlayan bu durum en sağlam yapılı pilotlar için bile zordur ve ekip üyelerinin hepsi hem fiziksel hem de zihinsel anlamda her zaman formda kalmaları gerektiğinin bilincindedirler. Hem yerde hem de havada birbirlerine güvenmek durumunda olan ekip üyeleri için duygusal denge de bir diğer gerekliliktir. Sağlıklı bir beden ve sağlıklı bir zihin dengesi kurmak ekip için önemlidir.

Pilotlar

1 Jacques BOTHELIN (Speedy)
Breitling Jet Ekibinin lideri ve yöneticisi olan ‘Speedy’ dünyanın en deneyimli hava akrobasisi pilotlarından biridir. Bugüne kadar 145 farklı tipteki uçakla 10,100 üzerinde uçuş saati kaydetmiştir ve 23 ülkede yaklaşık 2700 gösteriye katılmıştır. Ekibin yöneticisi olarak ekibin zaman ve uçuş programını belirler. Düzen içinde yapılan uçuşlarda 1 numaralı uçağı uçurmaktadır.

2 Bernard CHARBONNEL (Charbo)
Yer saldırılarında uzmanlaşmış bır savaş pilotu olan ‘Charbo’ Jaguar ve daha sonra da Mirage 2000 nükleer uçağı uçurmuştur. Eski uçaklara tutkuludur ve pilot meslektaşı ‘Ponpon’ ile birlikte tarihi hazineler toplamaktadır. Charbo’nun 7000 saat kayıtlı uçuşu bulunmaktadır.
3 Christophe DEKETELAERE (Douky)
Christophe ekibe katılmadan önce Jaguar ve Alpha jet uçaklarında savaş pilotluğu yapmıştır. Tutkulu bir kite sörfçü, snowboardcu ve dalgıçtır. ‘Douky’nin 5400 saat kayıtlı uçuşu bulunmaktadır.
4 François PONSOT (Ponpon)
‘Ponpon’ Mirage F1 ve 2000 modellerini uçuran bir savaş pilotudur ve aynı zamanda uluslararası hava gösterilerinde uçuş sunuculuğu yapmaktadır. Ayrıca eski uçaklara tutkuyla bağlıdır ve boş zamanlarını Stampe, T6 ve Zlin gibi efsanevi uçakları uçurmaya ve restore etmeye ayırır. 6200 saat kayıtlı uçuşu bulunmaktadır.

5 Frédéric SCHWEBEL (Fredo)
‘Fredo’ ekibe en son katılan üyedir ve bugüne kadar Jaguar, Mirage 2000 ve Rafale savaş uçaklarını uçurmuştur. Ekibin bu yeni üyesi, bir savaş uçağı ve hafif bir uçakla iki-gemi düzeninde uçarak gösteri pilotu olarak da deneyim kazanmıştır. Fredo’nun 6200 saat kayıtlı uçuşu bulunmaktadır.
6 Philippe LALOIX (Sheriff)
‘Sheriff’ Mirage F1 ve Alpha Jet uçaklarında savaş pilotluğu yaptıktan sonra Patrouille de France’a katılmış ve burada 5 yıl kalmıştır. 1998 yılında ise Jacques Bothelin’e katılmış ve böylece PC-7 modelinden L-39C’ye geçmiştir. 8600 saatin üzerinde uçuşu bulunan Sheriff hava akrobasisi alanında uzmandır ve sadece ekibi yönetmekle kalmaz aynı zamanda ekipteki 7 rolden herhangi birini de üstlenebilir.
7 Patrick MARCHAND (Gaston)
Patrick kariyeri boyunca Jaguar ve Alpha Jet uçaklarında savaş pilotu olarak çalışmıştır. Ayrıca hava gösterilerinde Jaguar ve ‘Raffin Mikes’ ikilisi ile beş yıl boyunca gösteriler yapmıştır. Ekipteki lakabıyla ‘Gaston’ bugüne kadar 5000 saatlik uçuş gerçekleştirmiştir.