TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj Strider » 09 Haz 2019, 22:29

Herkese merhaba,

Forumda uzun süredir aktif olmamama rağmen, takip etmekteydim. Bu şekilde bir başlık açıp değerli fikirlerinize bu açıdan başvurmak istemezdim fakat kendi adıma üzücü bir durum gerçekleştiği için bilgilerinizi alma ihtiyacı duyuyorum. Okuyacak ve fikirlerini paylaşacak kişilere şimdiden teşekkür ederim.
Konuma geri dönecek olursam, daha 1 ay önce satın aldığım Explorer MK2 modelini, yeni edindiğim 10x loupe ile incelerken malesef kadran üzerinde ve akrep etrafında olmaması gereken cisim fark ettim. Açıkcası loupe olmadan flash veya dikkatlice çok yakından bakılınca, çıplak gözlede görünen şeyler(belkide yeteri kadar incelemeden almam benim hatamdı.).
Aldığım bayi malum İstanbul'da ki en bilindik bayi. Bayiyi arayıp durumu belirttim, kendilerinden daha önce alışverişim yoktu, iyi davrandılar ama tabiki ürünü değişimine yanaşmadan; servise gönderelim vs. dediler. Bende kendim servisle gidip konuşurum gerekirse size daha sonra uğrarım diyip kapattım. Nişantaşında bulunan servislerine gittim, sağolsunlar iyi karşılayıp uzunca bir süre konu hakkında konuştuk. Ürünün bu durumunun benim hatam olmadığını Rolex'in fabrika kontrol problemi olduğunu ilettim. Tabiki bana dedikleri şey, açıp temizleyelim oldu. Haylice ilgilendiler ama bende 0 alınılan bir saatin açılmasını istemediğim belirttim. Uzunca bir süre mücadele ettim fakat değişikliği geçtim fabrikaya göndermeye bile başta yanaşmadılar. Ardından fabrikaya yollarız ama 350chf gibi bir ücreti öderseniz diye bir cevap aldım. Bende peki daha sonra uğrarım dedim ve uzaklaştım. Sonrasında Cenevre'ye kendim mail atayım diye düşündüm. Bulduğum mail adresine durumu içeren uzun bir mail attım, Rolex aynı gün içinde bana telefon ile geri dönüş yaptı ve durumdan üzgün olduklarını ama oradaki ekibin bunu halledebilecek kapasitede olduğunu iletti. Ben tabiki memnun olmadığımı ve fabrikaya saati geri göndermek istediğimi söyledim ama bu ücreti ödemek istemediğimi belirttim. Cenevre bana bu ücreti benim ödemem gerektiğini çünkü bayinin bunu çözebilecekken kendiminin bu yolu tercih ettiğini belirttiler, bende teşekkür edip, kapattım.
Yabancı Rolex forumlarında vs. de bu durumu araştırdım, benim gibi bu durumla karşılaşan çok olmuş. Genel olarak çoğu bayi saati kabul etmeyip RSC'de değişiklik veya temizlik yaptırmış. Ceramic Daytona veya Hulk gibi çok talep gören modellerde de aynı durumlarla karşılaşan kişiler olmuş. Resimlerine baktığımda benimkide aynı duruma benzerlik gösteriyor. Belirttiğim gibi kadranda beyaz bir nokta ve akreptede aynı cisimden mevcut(Bu arada serviste bunların lume fosforu olduğunu iddaa ettiler?.). Tabiki %100 mükemmellik beklememekle beraber en azından bu şekilde bir durumun olmamasını beklerdim. Saati alırkende bayide loupe ile inceledim ama nedense gözümden kaçan bir durum yüzünden hevesle aldığım Explorer maceram malesef çokta keyifli ilerlemedi..

İzlemeyi düşündüğüm yollar:
1)Nişantaşı Bayi Servisinin garanti kapsamında saati açıp temizleyip geri vermesi.
2)350chf lik rakamı ödeyip saati fabrikaya yollatırma fakat 2,5-3 ay saati bekleme(aslında herhangi bir acelemde yok.).
3)Saat bende kalırsa, servis zamanını bekleyip, servis prosedürü esnasında bunları temizletme.
4)Olurda gidersem, başka bir ülke ve şehirde RSC'ye uğrayıp orada bu temizletmeyi uygulatma.
5)Bu durumu unutup, saatin keyfini çıkarmaya odaklanma.

Başka bir önerisi olan varsa dinlemeye hazırım. Yardımcı olursanız çok sevinirim, sağolun.. :cry:

ResimResimResimResimResim
En son Strider tarafından 10 Haz 2019, 00:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Strider
 
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 May 2013, 01:41

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Problemi

Mesaj Ufkynl » 09 Haz 2019, 22:38

Bence 350 yi ödeyin fabrika bunu değiştirir. Lume demişler ama bence toz zerreleri bunlar.
Kolay gelsin.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
Ufkynl
 
Mesajlar: 1337
Kayıt: 18 Eki 2015, 18:09

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Problemi

Mesaj eskiserkan » 09 Haz 2019, 22:39

Can sıkıcı ve diğer saat markalarinda da karsilasilabilen bir durum. Bu kadar dikkatinizi cektiyse bundan sonra da gozunuz surekli ayni kisimlara bakacagindan bence temizlettirin. Rolex Turkiye servisi ile hic tecrubem olmasa da iyi bir saatcinin yarim saat icerisinde iz birakmadan cozebilecegi bir durum.
Kullanıcı avatarı
eskiserkan
 
Mesajlar: 338
Kayıt: 16 May 2010, 23:37

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Problemi

Mesaj Strider » 09 Haz 2019, 23:26

Ufkynl yazdı:Bence 350 yi ödeyin fabrika bunu değiştirir. Lume demişler ama bence toz zerreleri bunlar.
Kolay gelsin.

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Merhaba, belirttigim gibi, bu durumla karsilasanlar ve talep olarak fabrika gonderimi isteyenler, diger ulkelerde bunu ucretsiz bir sekilde; bayinin ustlenmesiyle yapmislar(fakat diger bir cogunluksa RSC’ye gonderimini karsilayip o sekilde hallettirmisler.). Neden burada boyle bir ucret isteniliyor anlamis degilim. Sonucta fabrika kalite kontrol hatasi denilebilecek bir durum bana gore. Yinede aklimda soru isareti kalmasin diye bu rakami odeyip, bu yolu tercih edebilirim sanirim..
Tesekkurler!

eskiserkan yazdı:Can sıkıcı ve diğer saat markalarinda da karsilasilabilen bir durum. Bu kadar dikkatinizi cektiyse bundan sonra da gozunuz surekli ayni kisimlara bakacagindan bence temizlettirin. Rolex Turkiye servisi ile hic tecrubem olmasa da iyi bir saatcinin yarim saat icerisinde iz birakmadan cozebilecegi bir durum.


Merhaba, acikcasi daha once edindigim herhangi bir saatte boyle bir durumla karsilasmadim, fakat dediginiz gibi bircok markada hatta PP’de bile toz vs. ile karsilasan olmus.. Saati inceleyip almama karsin boyle bir durumla karsilasmak beni uzdu tabi. Dediginiz gibi simdi olmasa bile ilerleyen bir vakitte temizletmem kendim icin daha yararli olacak, en azindan saate karsi olan duygumu geri kazanmam icin. Belirttiginiz gibi, baska kisilerden edindigim bilgilere gorede zor bir islem degil fakat buradaki servisler hakkinda herhangi bir tecrubem yok bu yuzden izleyecegim yol konusunda hassasim.
Tesekkurler!
Kullanıcı avatarı
Strider
 
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 May 2013, 01:41

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Problemi

Mesaj eyimen » 09 Haz 2019, 23:51

Bence bir yol da, bu saati satıp yeni bir saat almak. 350 chf'den biraz daha fazla fark ödeyerek yeni bir explorer alabilirsiniz muhtemelen..
Kullanıcı avatarı
eyimen
 
Mesajlar: 2429
Yaş: 44
Kayıt: 13 Tem 2015, 22:54

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Problemi

Mesaj Strider » 10 Haz 2019, 00:15

eyimen yazdı:Bence bir yol da, bu saati satıp yeni bir saat almak. 350 chf'den biraz daha fazla fark ödeyerek yeni bir explorer alabilirsiniz muhtemelen..


Merhaba, evet dediginiz gibi bir yolda mumkun. Bu rakam ve fabrika gonderim surecini goz onunde bulundurursam mantikli olabilir. Tabi hic bu islerle ugrasmayip in-house temizligi mi tercih etmeliyim bilemiyorum?. Daha once herhangi bir tecrubem olmadigi icin servise karsi biraz uzagim..
Sagolun!
Kullanıcı avatarı
Strider
 
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 May 2013, 01:41

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj rolexcollector » 10 Haz 2019, 05:07

Teknik servise güvenebilirsiniz.
Ben de saatlerin açılmasına karşıydım ancak daytonamda bir problem oldu ve izmir servise gittim.
Hatta hassasiyetimi bildiklerinden servisi de gezdirdiler.
Herşey rolex standartlarında, bence çok kafaya takmayın ve servis ile halledin.


SM-G973F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
The best , or nothing..
Instagram : rolex.collector
Kullanıcı avatarı
rolexcollector
 
Mesajlar: 2392
Yaş: 42
Kayıt: 31 Mar 2010, 23:14

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj copycat » 10 Haz 2019, 09:04

rolexcollector yazdı:Teknik servise güvenebilirsiniz.
Ben de saatlerin açılmasına karşıydım ancak daytonamda bir problem oldu ve izmir servise gittim.
Hatta hassasiyetimi bildiklerinden servisi de gezdirdiler.
Herşey rolex standartlarında, bence çok kafaya takmayın ve servis ile halledin.


SM-G973F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İlave olarak eğer servis olumlu yaklaşırsa basit imzalı bir tutanakla da teslim edebilirsiniz. Yani saatin sadece kadrandaki toz sebebiyle servise teslim edildiğini imza altına alırsınız, servisten geri aldığınızda moralinizi bozacak ilave bir sorun olursa başlangıçta mevcut olmadığını ispat etmekte güçlük yaşamazsınız.

Hoş ben Rolex gibi bir markanın yetkili servisinde ilave bir sorun yaşayacağınızı hiç sanmam. Müşterinin, sattıkları saatten daha değerli olduğunun bilincindedirler.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
copycat
 
Mesajlar: 1968
Yaş: 44
Kayıt: 30 Mar 2015, 10:28

Sonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 43 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners