Tum arkadaslara iyi forumlar diliyorum. Her ne kadar devamlılığı parlak bir uye degilsem de, bu başlık ilgi alanlarımdan
Patek e mutlaka deginme ihtiyacı hissettim ama şu; toplamda iki tane ürettiği bilinen ve su an yalnızca biri bulunan ve yaklaşık 2 milyon dolar fiyatla acık artırmaya sunulmuş olan şu modeline:
Bu saatin mekanizması 1912 de uretilmiş ve ancak 24 yıl sonra; yani 1936' da yukarıdaki kasasındaki görevini üstlenebilmiş.
''hour angle dial'' denen bir kadran tasarımına sahip ve mekanizması gereği; akrep bir tam turunu 24 saatte, yelkovan ise 4 saatte bir tamamlıyor. İki adet saniye kolu ise 4 dakikada!
sonuc olarak yukarıdaki resimde saat derece cinsinden 332 8.5′ degerini gosteriyor ve 22 saat 8 dakika 30 saniye ye karşılık geliyor.
Şu; astronomik zenginlerden biri olsam ve iste bu tarz müzayedelerde para harcamayı seviyor filan olsam anında alırdım!!
Dolayısıyla calatrava filan biraz isin moda tarafı hatta bence digerleri de oyle; IWC bir mark tır tutturmuş sonsuza kadar baska model uretmemeye kararlı, Breitling pilot saati ile ''karmaşık kadran'' bir araya getirme paradoksunda buyuk islere imza atıyor vs vs..
Pilot saat tabiri herkese degisik anlamlar ifade edebilir. Benim icin ikinci dunya savasında pilot saati demek iste o B-uhr ların iri capları uzun kordonları vs.. olabilir ama 2019 yılı için ''pilot saati'' kavramı artık ''pilotların isini kolaylastırmak icin uretilen saat'' anlamından çıkmıştır.
''Eskiyi yad etme'' olabilir, ''saatçilik tarihinde önemli bir grubu devam ettirme'' olabilir vs..
Neyse konuyu cok dagıtmayım Umut hocamı baslık icin kutluyor ve sonuna kadar katılıyorum; giris seviyesinde dahi olsa bir pilot saat; her koleksiyonun olmazsa olmazıdır.
Diger olmazsa olmazlar; ''marine chronometer'' ve ''regulateur'' dir bence.. naçizane düşüncem elbet