eraydinc yazdı:Bavulunu Louis Vuittondan, montunu Monclerden, ayakkabısını Prada ve Berlutiden, Çantasını Bottega Venetadan, kemerini Hermesten, kotunu Dolce&Gabbanadan, trençkotunu Burberryden, parfümünü Creedden, gözlüğünü mykitadan, kravatını Etrodan, ceketini Tom Forddan, cüzdanını Fendi ve Gücciden alan bir insan yani kim neyi iyi yapıyorsa...
Özellikle alıntı yaptığım kısmın çok doğru bir argüman olduğunu düşünmüyorum. Bahsedilen markalara bakınca "Kim neyi iyi yapıyorsa" değil, "Kim Reklamını iyi yapıyorsa" veya "Kim daha trendse" cümlesi çok çok daha doğru.
Hele ki tekstil işin işine girince... Türkiye'de, Hindistan'da, Endonezya'da veya Çin'de isimsiz herhangi bir üretici bile en az bahsi geçen markalar kadar "iyi" ürün yapma becerisine sahiptir.
Neden yapmadığı veya yapamadığı çok daha uzun ve ayrı bir tartışma konusu.
Bu duruma esas ilgi alanımız olan horoloji açısından baktığımızda ise yine reklam, trend, popülarite vb. çok önemli etkenler olsa da, mühendislik, yenilikçilik, malzeme bilimi, fizik, matematik... gibi konuların horoloji dediğimiz şeye ve özellikle ar&ge ve üretimine etkisi çok daha fazla.
Bu sebeple mekanizma üretebilen veya yeni patent alabilen üretici sayısı zaten belli.
Gereksiz çok yazdım aslında, sevgili Manil'in gri fil örneği

, hayat biber değildir

Nothing lasts forever, and we both know hearts can change...