Ben saat alırken daha likit ve daha az değer kaybedecek saatleri almaya çalışıyorum ama ikisini de ilerde değer kazanır diye almak bana çok mantıklı gelmiyor. Hem araba da hem saat de ileride değer kazanacak olanlar bugünden kolleksiyon değeri olanlar zaten. Mesela 1998 - 2000 yılları arasında ferrari 250 GTOlar 6-7 milyon dolara satılıyordu, geçen sene lerde 38 milyon dolara gitti auctionlarda...ama o araba 20 sene öncede collectible bir arabaydı zaten. SLS örnegine gelince de oturdum hesapladım...bugün 300 euroya alırsınız, bundan 10 yıl sonra yıllık kasko bakım MTV masraflarını da düştükten sonra o arabanın değerini eğer 500 bin euro olursa euro bazında %0 getiri ediyor. 600 bin euro ederse %4 getiri. S&P500'ün tarihi olarak yüzde 6-7% return getirdiğini düşünürsek en basit yatırım aracını getiri olarak geçmeniz için bugün 300K verdiğiniz arabayı 10 yıl sonra 800K'ya satmanız lazım - ki şahsen olmayacağına garanti verebilirim.

Başar'ın dediği gibi patrizzi dial daytona ya da Paul Newman Daytona konuşşsak ayrı bir konu... o zaman collectible olduğuna emin olduğumuz bir saatte almak için doğru zaman mı onu konuşuruz...Ben mesela vintage rolexlerin auction fiyatların son 1-2 yılda biraz balon yaptığını düşünüyorum ama dediğim gibi o ayrı bir konuşma ve matematik.
Bugün çelik daytona dediğimizde bulması hiç zor olmayan bir saat. Bugün tüm bayiilerin ve forumların yok 1 yıl sıra beklersin falan dediği 5711 ve 15202 gibi saatler bile gidip kasarsan dünyayı araştırırsan 3 bilemedin 6 ayda bulunuyor. Çelik daytona daha bile rahat bulunan ve üretim adedi çok daha fazla olan bir saat. O yüzden bence hiç öyle yatırım olarak düşünme, beğeniyosan al kullan, ve en az para kaybedeceğin saatlerden biri olur...

