@Eterna, estağfurullah benim üstadlık bir durumum asla yok. Hep beraber burada öğrenerek kendimizi geliştiriyoruz. Zaten bu işlerde bir numara yok pek, okudukça, ilgilendikçe hemen öğreniliyor. Aramızda super tecrübeli ve bilgili kişilerde var özel konularda onlarda inanılmaz faydalı şekilde yardımcı oluyorlar.
Bu ETA/Unitas 6497-98'lerde genelde kapağın exhibiton back tarzı açık olması mekanizmanın sergilenmesi adına. Bizim istediğimiz mekanizma baz model değil, Unitas 6497 Swiss Made Handwound Grey/Gun Metal - Geneva stripes & Blue screws olduğu için güzel duruyor. Yoksa mavi vidalı dekoreli falan olmasa kapatsanızda olur.
Diğer gösterdiğiniz saatler ETA 7750 Auto Chrono ve 1000m WR Diver Automatic ETA 2893-2 modeli. Bunlarda açık olabiliyor elbette ama bu kadar yüksek WR bir diverın açık olması çok nadir olur. Birde şu var; bu tarz kapakta istenebilir elbette çoğunluk öyle derse. Ayrıca ekstra olarakta yaptılırabilir ek ücreti verildikten sonra çift kapaklıda gelir. Ama ben kendi adıma böyle bir opsiyonla alınırsa saatin kapağını vb değiştirmek istemem, açıldı mı sealed (yalıtılmış kapatma) durumu üretim aşamasındaki gibi olmaz herhalde.
@Redliner, Gold plated gearlar hareketli olduğu için sürtünmeden aşınıp soyulur, Razz'ın bazı önerileri vardı alaşım için, soracağız ama az ihtimal gibi yapmaları, adamlar yuh artık diyebilir

Mesela biz Clk ile kendimize 2 tane DLC Black Coat TSF Piranha Edition Diver yaptırmak istiyoruz.
Onda arka kapağa Piranha işlemesi yaptıracağız. "TSF Tremendous Sea Fighter"
