Saat Mekanizmaları ve Teknik Bilgiler Konusunda Paylaşım Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, Saat Mekanizmaları Bölümünde Birçok Mekanizma Üreticisi Firmanın Model, Kalbre ve Makine Verilerine Detaylı Fotoğrafları ile Ulaşabilirsiniz. Ayrıca Saatlerde Kullanılan Teknolojileri Açıklayan Detaylı Bilgilendirme Konularını Okuyabilirsiniz.
İyi Forumlar Dileriz
TSF
postaciceku » 12 Kas 2012, 00:50
Forumda ve internette araştırdım ancak doyurucu bir bilgiyi bulamadığımı belirterek soruma geçersek;
Çoğu marka ETA ve Unıtas gibi mekanizmaları modifiye edip ismini değitirip saatlerinde kullanıyorlar. Ancak yapılan modifiyeler hakkında bilgi verilmiyor. Bu mekanizmalara yapılabilecek modifiyeler genellikle plastik parçaları değiştirmekle başlayıp, reserve süresini değiştirmeye kadar (hatta belki fazlasına ) kadar gitmekte.
Mekanizma üzerinde bu anlamda yapılabilecek modifiyeler ve nasıl yapıldığı veya yapılabildiği hakkında bilgilerini paylaşanlara şimdiden teşekkür ederim...
-

postaciceku
-
- Mesajlar: 80
- Kayıt: 28 Eki 2012, 18:05
drk » 12 Kas 2012, 01:07
Bu modifiyeler markadan markaya değişmekte. Büyük üreticiler mekanizmaları bütün halinde değil, parça parça alıyor. Ham mekanizmayı kendi standartlarına göre işleyip tekrar birleştiriyor. Kimisi olduğu gibi birleştiriyor ve üzerinde küçük kişiselleştirmeler yapıyor.
Yapılan modifiyeler çoğunlukla teknik iyileştirmeler, güç rezervini uzatma ve hassasiyeti geliştirmeye yönelik. Aynı zamanda dayanıklılık da artabiliyor. Bir başka yapılan işlem ise görsel iyileştirmeler, bunlar tamamen kozmetik amaçlı, bir nevi sanatsal çalışmalar.
-

drk
-
- Mesajlar: 11874
- Kayıt: 20 Nis 2010, 23:24
postaciceku » 12 Kas 2012, 01:18
Daha spesifik konusursak, eğer bir saatin power reservini artırmak için dişli sayısı veya main spring yayının uzatılması gibi işlemler mi yapılıyor (sadece varsayımda bulunuyorum)...
Daha da özele inersek, bir valjoux 7750 mekanizmanın power reserve suresini artırmak için neler yapabiliriz?
-

postaciceku
-
- Mesajlar: 80
- Kayıt: 28 Eki 2012, 18:05
drk » 12 Kas 2012, 01:25
Tulumba içindeki yayı uzatmak ve kalınlaştırmak en basit çözüm. Tabi artan güç ve torkla baş edebilmesi için zembereğe bağlı çarkların dişli oranları değiştiriliyor ve dayanımları artırılıyor.
Güç rezervini artırmanın bir diğer yolu ise enerjiyi daha efektif kullanmak. İşte bu aşamada mekanizmanın mimarisi, parçaların nasıl işlendiği gibi faktörler ön plana çıkıyor.
-

drk
-
- Mesajlar: 11874
- Kayıt: 20 Nis 2010, 23:24
properica » 12 Kas 2012, 01:39
Şu güç rezervi konusu açılmışken, 2 ya da 3 tulumbalı mekanizmalarda (8 güne kadar rezerv sağlayanlar gibi) zembereklerin biri kurulunca diğerini mi kurmaya başlıyor acaba? bununla ilgili net bilgiye ya da videoya rastlamadım ve merak ediyorum doğrusu
::so much to do, so little time::
-

properica
-
- Mesajlar: 80
- Kayıt: 09 Kas 2012, 18:04
- Konum: İstanbul
properica » 12 Kas 2012, 01:51
Üçü aynı anda kurulduğunu varsayalım, çalışırken sırayla mı açılıyorlar o halde? yani biri bitince diğeri açılmaya başlıyor olması lazım. Bunu nasıl yapmışlar?
::so much to do, so little time::
-

properica
-
- Mesajlar: 80
- Kayıt: 09 Kas 2012, 18:04
- Konum: İstanbul
drk » 12 Kas 2012, 01:52
Birbirlerine seri yada paralel bağlı çarklar düşünün, hepsi birden kuruluyor ve hepsi birden aynı anda mekanizmaya enerji sağlıyor.
-

drk
-
- Mesajlar: 11874
- Kayıt: 20 Nis 2010, 23:24
Dön TSF Saat Mekanizmaları & Teknik Bilgiler - Movements & Technical Info
Kimler çevrimiçi
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 46 misafir