Bu arada madem arabalardan örnek verilmiş, Golf e de değinelim. Son versiyonun en önemli kusuru su kaçağı ortaya çıkarılması oldu. Ayrıca çok iyi bilinir ki Volkswagen araçların elektronik aksamı arıza yapmaya meyillidir. Özellikle cam kumandaları, beyin tabir edilen motor elektroniği ve özellikle eğer dikkatli kullanılmaz ise Turbo ve eski tip dizel motorların "common rail öncesi" pompa meme donanımı belli km lerden sonra sizi selamlar ve pahalı tamirler için servislere buyur eder.
Alman arabaları iyidir ama teknik ve pahalı arıza çıkartmayı severler. Alman TUV raporlarına göre arıza istatistiklerinde Alman araçları ve özellikle premium modeller pek iyi performans göstermiyor. Japon ve Kore üretimi araçlarla kıyaslayınca.
Ama sıfır km bir BMW ile Toyota yı yanyana koyarsanız içindeki malzemenin ucuz plastik kokusu dahi Toyota nın yıldızını bir anda sönükleştiriverir.
Bir ara, o zaman kullandığım E46 kasa kodlu 3 serisinin ön takım sorunlarından yaka silkince, Toyata Avensis bakmak üzere bir bayisine girdim. Teknik servisleri de buradaydı. Servisteki ustalardan birisi ağabey direksiyona oturabilir miyim dedi. Evet cevabını alınca neden bunu satıp Toyota almak derdindesin dedi. Biz ön takım vb diye söze girdik.
Ağabey favorim M3 dür ama bunların hepsi başka klasman da, bu satılıp Toyota mı alınır dedi. Neden dedim. Bir çok teknik detayı kıyasladı, bu teknoloji bizimkinde olsa benzer sıkıntıları yaşarsın. Basit ve stabil olan daha az arıza çıkartır gibi gözüküyor ama bu daha iyi olduğu anlamına gelmiyor dedi.
Kıssadan hisse, her saat bir ölçüde iyidir ama Rolex değildir. Her araba da amaca göre iş görür ama Ferrari vb., Mercedes, BMW, Audi değildir.
Fransız arabalarına değinmeyi dahi gereksiz görüyorum. Özellikle Renault başta olmak üzere. Al, kullan ve sat..... Ancak bu kadar...
Eğer gümrük birliği olmasaydı hala, örneği Fransa da kalmayan tangır tungur modellere Almanya daki giriş seviyesi BMW fiyatlarıyla binecektik....
Mesela avatarım daki tank bir Tiger 1. Almanya bu tankı Rus cephesinde T34 ve diğer ağır Rus tanklarının eski Panzer versiyonlarına karşı üstün olması yüzünden tasarlamış. Alman sanayisi nin yüz akı. Ama temel sorunu hep teknolojisi olmuş. Örneğin tareti sökülmeden kapsamlı makine bakımı yapmak mümkün olmuyor, arıza halinde özellikli ekipman ve deneyimli servis personeli gerektiriyormuş.
Motor Mercedes in günümüzde bir ara üretilen lüks versiyonu Maybach üretimi. Tasarımı için Porche dahi devreye girmiş. Ancak Henschel tasarımı uygun bulunmuş.
Ama bir çoğunu arızalar nedeniyle sabit batarya olarak kullanmışlar ya da kendi personeli tahrip etmiş.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_VI_TigerAma sonuçta Tiger bugün dahi tüm zamanların en iyi tankları klasmanın da 3 numarada. 1 Numarada kendisinden türetilen modern tankların olduğu bir listede.
Yani iyi bir markanın kusurları olsa da bu kötü olduğu anlamına gelmediği gibi, ortalama bir markanın teknik olarak kusursuz olması onun en iyisi olduğu anlamına gelmiyor.
Sonunu bir şakayla bağlayayım, işte doğu bloğu tam bu nedenle çöktü. Çekicilik faktörü yüksek olanı üretmeyi başaramadıkları için.....

"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein