TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Saat Mekanizmaları ve Teknik Bilgiler Konusunda Paylaşım Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, Saat Mekanizmaları Bölümünde Birçok Mekanizma Üreticisi Firmanın Model, Kalbre ve Makine Verilerine Detaylı Fotoğrafları ile Ulaşabilirsiniz. Ayrıca Saatlerde Kullanılan Teknolojileri Açıklayan Detaylı Bilgilendirme Konularını Okuyabilirsiniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj razz » 08 Eki 2013, 10:21

Baran, o eşek yüküyle para verip aldığımız saatlerimizin kadranında göçük var ve bu gerçek suratımızda bir tokat gibi patlıyor, sen gitmiş milyonların tercihi VW Golf'e dil uzatıyorsun.. Bence kabul edelim artık kazık yediğimizi..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Ynt: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj raven » 08 Eki 2013, 12:31

Baran yazdı:Ben Golfteki hatalari daha cok merak ettim onu sokelim bence :smile:


ben de golf 6 kullanıyorum ve sıkı bir golfcüyüm. sökmeye gerek yok :D golf 7 lerde klima bölümü ile müziksisteminin birleşim yerini elinizle hissederek bir yoklayın gözle de görülüyor da eğilmeniz lazım. aradaki orantısız ve gereksiz açıklığı göreceksiniz. böyle detayların atlanmasını nedense kabul edemiyorum. yeni golflerde maliyetleri düşürmek için bir sürü şeyden çalmışlar zaten. bu konuyu üyesi olduğum golf forumunda da konuşmuştuk.
Düşünüyorum öyleyse varım, düşünemiyorum öyleyse malım!
Kullanıcı avatarı
raven
 
Mesajlar: 4499
Yaş: 54
Kayıt: 26 Nis 2013, 19:31
Konum: İstanbul

Re: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj mrbars » 08 Eki 2013, 16:02

kadranı göçük sub arıyorum, dj arıyorum, daytone arıyorum.
1.000 dolar tiko veriyim. yamuk yumuk diallar elinizde kalmasın, işiniz görülsün. hadi hayırlı olsun.
Kullanıcı avatarı
mrbars
 
Mesajlar: 3268
Yaş: 50
Kayıt: 07 Mar 2012, 12:39
Konum: Istanbul

Re: Ynt: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj Baran » 08 Eki 2013, 16:05

Ben Fg Daytona ariyorum bilginize :smile:
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13237
Yaş: 40
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj serdarfb » 08 Eki 2013, 16:52

Baran :champ: PM ;) :lol: :lol: :lol:
Kullanıcı avatarı
serdarfb
 
Mesajlar: 9323
Yaş: 54
Kayıt: 17 Haz 2012, 18:26

Re: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj mvurucu » 09 Eki 2013, 11:10

mrbars yazdı:kadranı göçük sub arıyorum, dj arıyorum, daytone arıyorum.
1.000 dolar tiko veriyim. yamuk yumuk diallar elinizde kalmasın, işiniz görülsün. hadi hayırlı olsun.


:(

abi öncelikle asla rolex e bir çamur atma girşimim olmadı
zaten haddime değil kendini ispatlamanın önüne geçip kült olmuş bir markaya laf etmek


lakin bu konuyu okumuştum ilgimi çekmişti

geçenlerde de aldığım saati hevesle incelerken bir an farkettim benim saatimde de aynı durum olduğunu
servisteki usta baktı evet var bir basıklık dedi,

ışık oyunu sanmıştım ama değilmiş...

ben sadece meraktan deştim konuyu çünkü bütün ingilizce forumlarda insanlar ya farkında değil ya da okuduğunda farketmiş
hatta dalga geçiliyor kadrandaki su gitsin diye gider yapmışlar diye

kimisi boya ve yüzey gerilimi ilişkisine dayandırıp teknik bir açıklama getirmiş
kimisi cnc ve kesimdeki kalıp konusuna girmiş ki burada da aynı durum anlatılmıştı


ben durumun sebebi ne olursa olsun takılmıyorum, zaten ççoook dikkatli ve açılı bakmadıkça da görmediğimden sorun değil...

dediğim gibi asla markaya bir eleştirim yok yaptığın esprinin de muhatabı olarak düşünmüyorum kendimi

yine de 1.000 dolar vereyim işiniz görülsün tarzı bir yaklaşım beni kırdı
"He' s winding watch of his wit; by and by it will strike..." W. Shakespeare
Kullanıcı avatarı
mvurucu
 
Mesajlar: 1042
Yaş: 40
Kayıt: 22 Tem 2011, 11:13
Konum: İstanbul

Re: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj Triton » 09 Eki 2013, 13:01

Golf Rolex in araba eş değeri değildir. Hele Megane ve Fluence hiç değildir.

Rolex i Ferrari, Maserati klasıyla karşılaştırmak daha doğru olur. Her ürünün bir kusuru olabilir diye düşünülür ama Rolex de böyle kolayca saptanacak bir durum yok. eğer özellikle yapılmamışsa.

geçenlerde History Channel da Modern Rehinciler diye bir programı seyrediyordum. Gecenin 4 ünde bir Rolex getirdiler. Altın ve pırlanta süslemeler var. Adamlar saati test etti ve aldı. Üstelik çok temiz durumda bir saat de değildi. Arkasından dükkan sahibi çalışanına şu açıklamayı yaptı.

Rolex ürünleri her zaman değerlidir ve kolay satılır. Bunun nedeni tasarım ve kalitelerinde yıllar geçse de radikal bir değişiklik olmaması ve güvenilir kaliteleridir. Doğru fiyatta ve kondisyonda olduğu müddetçe ve sahte değilse çekinmeden alabilirsin. Bana haber vermekle iyi yapmışsın.

Ama bana örneğin balansın materyalini test ettirdim. İçindeki metal karışımı söylenildiği gibi değil deseydin anlardım.

Fiyatını hak ediyor mu, tasarım hataları ya da eksikleri var mı (örneğin eski modellerin bilezik kilit tasarımı) bunlar ayrı konular ama nedeni olmayan basit bir kadran kusurunu göremeyen kalite kontrolcular olduğunu düşünemiyorum. :?:
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Triton
 
Mesajlar: 775
Yaş: 65
Kayıt: 24 Haz 2012, 12:14
Konum: İstanbul

Re: Rolex Saatlerde Kadran Kısmında Basıklık

Mesaj Triton » 09 Eki 2013, 13:27

Bu arada madem arabalardan örnek verilmiş, Golf e de değinelim. Son versiyonun en önemli kusuru su kaçağı ortaya çıkarılması oldu. Ayrıca çok iyi bilinir ki Volkswagen araçların elektronik aksamı arıza yapmaya meyillidir. Özellikle cam kumandaları, beyin tabir edilen motor elektroniği ve özellikle eğer dikkatli kullanılmaz ise Turbo ve eski tip dizel motorların "common rail öncesi" pompa meme donanımı belli km lerden sonra sizi selamlar ve pahalı tamirler için servislere buyur eder.

Alman arabaları iyidir ama teknik ve pahalı arıza çıkartmayı severler. Alman TUV raporlarına göre arıza istatistiklerinde Alman araçları ve özellikle premium modeller pek iyi performans göstermiyor. Japon ve Kore üretimi araçlarla kıyaslayınca.

Ama sıfır km bir BMW ile Toyota yı yanyana koyarsanız içindeki malzemenin ucuz plastik kokusu dahi Toyota nın yıldızını bir anda sönükleştiriverir.

Bir ara, o zaman kullandığım E46 kasa kodlu 3 serisinin ön takım sorunlarından yaka silkince, Toyata Avensis bakmak üzere bir bayisine girdim. Teknik servisleri de buradaydı. Servisteki ustalardan birisi ağabey direksiyona oturabilir miyim dedi. Evet cevabını alınca neden bunu satıp Toyota almak derdindesin dedi. Biz ön takım vb diye söze girdik.

Ağabey favorim M3 dür ama bunların hepsi başka klasman da, bu satılıp Toyota mı alınır dedi. Neden dedim. Bir çok teknik detayı kıyasladı, bu teknoloji bizimkinde olsa benzer sıkıntıları yaşarsın. Basit ve stabil olan daha az arıza çıkartır gibi gözüküyor ama bu daha iyi olduğu anlamına gelmiyor dedi.

Kıssadan hisse, her saat bir ölçüde iyidir ama Rolex değildir. Her araba da amaca göre iş görür ama Ferrari vb., Mercedes, BMW, Audi değildir.

Fransız arabalarına değinmeyi dahi gereksiz görüyorum. Özellikle Renault başta olmak üzere. Al, kullan ve sat..... Ancak bu kadar...

Eğer gümrük birliği olmasaydı hala, örneği Fransa da kalmayan tangır tungur modellere Almanya daki giriş seviyesi BMW fiyatlarıyla binecektik....

Mesela avatarım daki tank bir Tiger 1. Almanya bu tankı Rus cephesinde T34 ve diğer ağır Rus tanklarının eski Panzer versiyonlarına karşı üstün olması yüzünden tasarlamış. Alman sanayisi nin yüz akı. Ama temel sorunu hep teknolojisi olmuş. Örneğin tareti sökülmeden kapsamlı makine bakımı yapmak mümkün olmuyor, arıza halinde özellikli ekipman ve deneyimli servis personeli gerektiriyormuş.

Motor Mercedes in günümüzde bir ara üretilen lüks versiyonu Maybach üretimi. Tasarımı için Porche dahi devreye girmiş. Ancak Henschel tasarımı uygun bulunmuş.

Ama bir çoğunu arızalar nedeniyle sabit batarya olarak kullanmışlar ya da kendi personeli tahrip etmiş.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_VI_Tiger

Ama sonuçta Tiger bugün dahi tüm zamanların en iyi tankları klasmanın da 3 numarada. 1 Numarada kendisinden türetilen modern tankların olduğu bir listede.

Yani iyi bir markanın kusurları olsa da bu kötü olduğu anlamına gelmediği gibi, ortalama bir markanın teknik olarak kusursuz olması onun en iyisi olduğu anlamına gelmiyor.

Sonunu bir şakayla bağlayayım, işte doğu bloğu tam bu nedenle çöktü. Çekicilik faktörü yüksek olanı üretmeyi başaramadıkları için..... :D
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Triton
 
Mesajlar: 775
Yaş: 65
Kayıt: 24 Haz 2012, 12:14
Konum: İstanbul

ÖncekiSonraki

Dön TSF Saat Mekanizmaları & Teknik Bilgiler - Movements & Technical Info

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners