TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

1969-1981 Chevrolet Camaro Z28

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 17:05

Benim şahsi tavsiyem 1978-81 Chevrolet Camaro ( Z28, Type LT, RS hatta 6 silindir olan bile olabilir ) veya 1974-81 Pontiac Firebird ( TransAm veya Formula ) olur.. Bu araçları standart motorlarıyla kullanmana gerek yoktur çünkü asla 300+HP alamazsın.. Sıfır bir motor alırsın ( tavsiyem GM Crate Engine serisidir ) ve yine sıfır bir GM TH400 otomatik şanzumanla işin hallolur.. Diferansiyel için Richmond öneririm.. Kilitli ( posi traction ) olması şarttır.. Esnemeyi min. tutmak ve gerçek anlamda bir Porsche gibi yol tutmak için ise Rancho High Speed Cornering Kit tavsiyemdir, son derece güvenli bir sürüş sağlar.

Dediğim gibi detayı çok fazla olan bir iş bu.. Oturup bir set-up kuruyorsun sıfırdan.. ve her çoklu parçadan oluşan sistemden beklendiği üzere yaptığın işin kalitesi de kullandığın en zayıf parça kadar oluyor ;) O bakımdam mümkün olan en uyumlu set up'ı tek seferde ve komple yapmak en iyisi..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj yusufragip » 22 Kas 2010, 17:09

Valla bu konu beni cok heycanlandiriyor dun gece 15 dk da bir uyanip sirf bunu dusunmeye basladim vizelerim felan var ama aklimi toplayip ders calisamiyorum :) Suan sizin muscle car iniz varmi ? Detayli bilgileri nerden bulabilirim her seyi ogrenmek istiyorum . Peki bu arabalarin yol tutuslari nasil sonucta altimizda 300+ beygirlik bir araba var (8 vitesli olan gordum youtube da ) 60 km hiz ile gitmeyecegimiz icin bir porsche kadar yol tutarmi gerekli onlemlerden sonra .... Aldigimiz yada alacagimiz parcalarin fiyatlarina nerden bakabiliriz ?
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 36
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 17:22

Benim şu an Amerikan otomobilim yok.. Alfa Romeo kullanıyorum :)
Eski arkadaşlarım arasında halen aktif olarak bu işle uğraşanlar var.. Profesyonel anlamda servis veren arkadaşım da var.. Amerika'dan parça ithal edenleri de tanırım.. Ara ara görüştüğümüz de olur..

Benim ünv. yıllarımın tamamını kaplayan bir hobiydi eski Amerikan otomobilleri.. Haftasonlarının tamamını sanayide geçirmek ( araç arızalandığı için değil, orada bulunmak hoşuma gittiğinden ;) ), diğer araçlarla toplanıp Bebek, Arnavutköy civarında gezmek vs çok güzel zamanlardı.. Heyecan kısmını gayet iyi anlıyorum yani.. :)

Yol tutuş mevzusu oldukça önemli bir konu Yusuf.. Hayati önem taşıyor desem yeridir hatta.. Bunu için çeşitli kitler mevcut.. Ana hatlarıyla sert amortisör, helezon ve makaslar şart.. Ön ve arka viraj denge çubukları performans tipleriyle değişmeli.. Kule gergisi iyi olur.. Ön ve arka aktarma organlarında yer alan plastik/kauçuk parçaların polygraphite olanlarıyla değişmesi lazım.. Son olarak arka aks başlarına aracın gücü tekerleklere geldiğinde sekme ( wheel hop ) ve esnemeyi engellemek için traction bar uygulaması gerekir.. Bu saydıklarım hatasız ve uygun parçalarla yapılırsa o zaman gerçekten arkadan itişli ve yol tutuşa yönelik elektronik herhangi destek ünitesi olmayan bir araç için max. verimlilik sağlanabilir.
En son razz tarafından 22 Kas 2010, 17:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 17:27

Parça fiyatları internet üzerinden görülebilir.. Bu işi yapan çeşitli firmalar var.. Summit Racing, Year One Inc. aklıma gelenler mesela.. TR'ye getirme kısmı eskiden çok fenaydı fiyat açısından.. Internet yoktu, ansiklopedi kalınlığında kataloglardan parça seçerdik.. Getiren mağazalar ise direkt x3 şeklinde fiyatlandırırdı.. Artık hem global dünya ticareti gereği fiyatlar daha mantıklı hem de bireysel olarak getirebiliyorsun istediklerini.. Bir de etraftaki araçların sayısının artmadığını, aksine azaldığını ancak meraklı sayısının en kötü ihtimalle stabil kaldığını düşünürsen şu zamanda kendine 70ler'den bir Camaro bakarken benden çok daha şanslı olduğunu söyleyebiliriz ;)
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj Clk » 22 Kas 2010, 17:38

Bu konu süperde isim var cikmam lazim. Sakin ben dönene kadar bitirmeyin tüm konulari :D
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 17:42

clk yazdı:Bu konu süperde isim var cikmam lazim. Sakin ben dönene kadar bitirmeyin tüm konulari :D


Np bro ;)
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj yusufragip » 22 Kas 2010, 17:53

Evet haklisin razz :) Ben simdi nasil ogrencem canli canli araclari gormek arac sahipleri ile konusmak istiyorum ama turist gibi gitmek olmaz :) Ben vites topuzunun siparsini vererek ise baslayim :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/B-M-80694-Camaro-Firebird-1973-81-Console-Mega-Shifter-/400173524464?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d2c3365f0#ht_3869wt_888
Kullanıcı avatarı
yusufragip
 
Mesajlar: 347
Yaş: 36
Kayıt: 10 Eyl 2010, 23:48

Re: 1969-1981 Chevrolet Camaro z28

Mesaj razz » 22 Kas 2010, 18:05

Tabi sen hemen başla..

Bu arada B&M shifter konusunda oldukça iyi bir markadır.. 74 Camaro'mda kullandığım modeli vereyim ben de;
Resim

Yakında bir arkadaşım servis açmayı planlıyor.. Hatta şu an Maslak Oto Sanayi'de dükkan işini halletmek üzere.. Servis resmen hizmete başladığında sen de gelirsin.. Hem tanışmış, görüşmüş oluruz hem de arkadaşlarımın araçlarını incelersin.. :thumbup:
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

ÖncekiSonraki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir

cron
   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners