TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

2010 Porsche Cayenne / 2010 Range Rover Sport

Genel Otomotiv Konularını Bulabileceğiniz Bölüm

Re: 2010 Porsche Cayenne / 2010 Range Rover Sport

Mesaj winterdrops » 19 Nis 2011, 09:45

Sen Porche'den vazgeçtin ama seçtiğin modelin marka açısından güvenirlik oranı çok kötü durumda. Umarım sen kronik problemler yaşamazsın ama linkteki dosyayı araba alacak herkesin incelemesi çok yararlı olacaktır kanımca. Land Rover marka sıralamasında, dayanıklılık ve güvenilirlik bakımından 35 marka arasında 33. maalesef. JDpowers'ın bu konuda uzman bir kuruluş olduğunu belirtmemde fayda var. Tabloyu incelerseniz araştırmanın kıstası şu şekilde yapılıyor; markalardan 100 aracın çıkarttıkları hertürlü problem kayıt altına alınmış ve bu rakam Land Rover markasında 212 çıkmış. Porche'de ise sadece 114. Toyota'da bu rakam 122. Bu seneki listede en fazla dikkatimi çeken Lincoln'un birinci sıraya yükselmesi oldu. Audi ve VW ise büyük hayal kırıklığı.

http://businesscenter.jdpower.com/JDPAC ... 9-vdss.pdf
Kullanıcı avatarı
winterdrops
 
Mesajlar: 312
Kayıt: 12 Nis 2010, 15:43

Re: 2010 Porsche Cayenne / 2010 Range Rover Sport

Mesaj winterdrops » 19 Nis 2011, 09:52

Yani bana kalsa sıkıntı yaşamaman açısından kesinlikle Porsche Cayenne almanı isterdim. Kalite açısından Land rakip olamaz Cayenne'e.
Kullanıcı avatarı
winterdrops
 
Mesajlar: 312
Kayıt: 12 Nis 2010, 15:43

Re: 2010 Porsche Cayenne / 2010 Range Rover Sport

Mesaj Clk » 19 Nis 2011, 11:16

Aslinda bunlar kafaya cok takilmamasi gereken seyler. Neden dersen....

100 arac basina problem ortalamasi 151... Bu ne demek; her aracta illa ki en az 1 problem var. Alman mühendisliginin mükemmeli hedefleyen yaklasimi bile hatasiz bir aracin bantlardan cikmasini saglayamiyor.

Dönüp Benz'e baktigimiz zaman (ki hakkinda konusma hakkina sahip iyi bir müsterisiyim) arac basina 1,28'lik bir rakam yani her 5 aractan 4 tanesinde 1 problem kesin 5. ise 2 probleme sahip. Hemen bir örnek vereyim, sirketin eski S kasa Mercedes'i 3 sene icerisinde tam 5 kere cekici ile servise gitti!!!!!! 4 tanesinde arac kendini komple kilitledi.

Benim yeni sattigim C serisi ise sansiman problemi ve sunroof problemi ile 3 sene icerisinde 3 kere servise gitti...

Listede en iyi Compact Premium Sporty olan Mercedes CLK (bu güne kadar yeterince CLK sahibi oldum; halende 2010 model'e sahibim) her aracta ayri bir problem ile bizleri deli etmeyi basardi...

Land Rover'da bu ortalama 2,12 her aracta 2 problem garanti. Bunun en büyük nedenlerinden bir tanesi halen Defender'in 40 senelik teknolojisi ile üretimde olmasi ve Land Rover marka ortalamasini yükseltmesi.

Bence otomobil tamamen sans meselesi. Birisinin yaka silktigi bir arac digeri icin kusursuz olabiliyor.

Not: Bugüne kadar kullandigim en sorunsuz araclar Toyota markasina aitti.
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Re: 2010 Porsche Cayenne / 2010 Range Rover Sport

Mesaj winterdrops » 19 Nis 2011, 11:31

Otomobilin şans meselesi olduğuna kesinlikle katılıyorum, aynı modelde herkesin farklı sorunları olabiliyor. Ama sonuç olarak kaliteli üretime önem veren markalarında meyvelerini aldıkları ortada. Neyse inşallah sende problem çıkmaz.
Kullanıcı avatarı
winterdrops
 
Mesajlar: 312
Kayıt: 12 Nis 2010, 15:43

Re: 2010 Porsche Cayenne / 2010 Range Rover Sport

Mesaj onurozbek » 29 Mar 2012, 22:47

Konuyu belki hortlatmış olacağım ancak Clk hocama söylemek istediğim birşey var. Avatarımdada görebiliyorsanız 3 ay önce babama 2010 model Range Rover Sport HSE'yi sattırarak 2012 model bir Porche Cayenne aldırdım. Başta biraz değdi mi? İyi mi yaptık? diye çelişkiler yaşarken şuan ikimizde iyi ki almışız diyoruz. Arabanızı kötülemek gibi bir amacım yok bizde 2 yıl kadar o araca bindik pek çok heyecanı, zevki o araçta yaşadım manevi olarak yeri bende de çok başkadır ancak gözünüzü kapatın ve iki aracın kıyaslanabileceği herhangi bir konuyu düşünün, hangisi bu yönüyle daha iyi diye düşünün. Bunların tüm yanıtı Cayenne oluyor. İnanın Range Rover'ın şu yönü daha iyiydi diyebileceğim hiçbir şey bulamadım. Ancak umarım (hatta eminim) şuan aracınızdan memnunsunuzdur.
Sağlıcakla...
Kullanıcı avatarı
onurozbek
 
Mesajlar: 29
Kayıt: 11 Mar 2012, 13:43

Re: 2010 Porsche Cayenne / 2010 Range Rover Sport

Mesaj Clk » 23 Mar 2013, 11:18

Uzun süredir forumda olmadigim icin bütün neredeyse bütün konular benim icin okunmamis isaretli. Oku oku bitmiyor :)

Madem C.tesi ve Formula1 Qualification icin bekliyorum, o zaman yukarida ki soruya cevap vereyim.

Birincisi Rolex disinda mutlak dogru diye birsey yoktur :D Gözlerimi kapattigim zaman yaptigim karsilastirma sonucu bende farkli cikiyor. Neden mi?

1- Benim köpegim var ve uzun yolculuklara cikiyoruz. Köpegin kafesini Cayenne icerisinde denedigim zaman kafesin asiri egimli bagaj kismindan dolayi sigmadigini gördüm. Bu problem RRS'de yok.

2- Yasadigim yer inanilmaz yagmur alan bir bölge. Senede yaklasik 200 gün yagmurumuz var desem abartmis olmam. RRS'in spoileri de icine alan ve alt besik altina inen kapilari arac ne kadar pis ve disarisi ne kadar yagmurlu olursa olsun inis binislerde pantolonun pislenmesini engelliyor. Bu özellikle hatunlar icin bir problem ki ben her arabaya binisti hatun dirdiri cekemem.

3- Performans olarak Cayenne 4.8 S'ten bahsediyorsak tabii ki karsilastirma yapilmaz ancak Diesel ile aralarinda cok ta bir fark yok.

4- Sonucta kullanilan arac bir SUV. Ben direksiyon büyük olsun, kol dayama ile birlikte rahat uzun yol yapabileyim derdindeyim. RRS koltuklarinda spor trim yok. Evinde koltukta oturur gibi oturuyorsun. Eger spor bir arac istemis olsaydim (istiyorum ama alamiyorum bakiniz SLS AMG) o zaman zaten SUV düsünmezdim.

5- Cayenne'in RRS'e göre en büyük avantaji yüksek süratlerde daha az aldigi rüzgar sesi ve yan yatmalarinin RRS'e göre cok daha az olmasi.

6- Benim param degerli. Baz modeli VW Toureg olan bir arac Cayenne arada da cok ciddi fiyat farki var. (iki aracta da diesel modelleri karsilastirarak yaziyorum). Neden sadece bir kac karoser parcasi degisik olan bir arac icin sadece üzerinde Porsche amblemi var diye daha fazla para vermek isteyeyim ki? Bu o zaman da kendime sordugum soru idi.

Sonuc : Ne Cayenne, ne RRS, ne de bu fiyat klasmaninda ki baska bir SUV icin kötü denilebilir. Her tüketicinin kendisine göre istekleri ve nedenleri vardir ve bu talepler nihayi karari belirler.

Kazasiz belasiz iyi sürüsler dilerim. Iyi günlerde kullanin Cayenne'i :champ:
TÜRK'üm!!! Ülkem TÜRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TÜRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullanıcı avatarı
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kayıt: 17 Kas 2009, 02:03

Önceki

Dön TSF Otomotiv & Motorsporları - Automotive & Motorsports

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners