Ziyaliv » 11 May 2010, 23:35
Merhabalar
Şimdi buradaki yazıları okudum fakat genelde tüketici burada görüşlerini belirtmiş. Nicky nick ve clk arkadaşlarımızın görüşleri çok ağır olmuş çünkü saat sektörünün büyüklüğü Türkiye'deki saat talebini çok çok üstünde size şöyle bir örnek vereyim yaklaşık 3-4 yıl önce saatvesaat patronu Ramazan KAYA nın gazetede bir röpartajı vardı saat sektörü hakkında, özeti ise makalenin şu idi: " Yapılan araştırmalar sonucu avrupalı bir saat kullanıcısı 3 ayda 1 saat alıyor, Türkiye'de ise bu rakam 2,5 senede 1 saat almak, bizim ülkemizde saat tütkunları hariç diğer tüm bireyler saati bir araç olarak görüyor, kişinin kişiliğini yansıtacak, zevk ve modaya göre, kalite ve işçiliğe göre saat alma saat modasını takip etme gibi bir durum yok Türkiye'de. Bende buna katılıyorum büyük şehirdeki saatçi meslekdaşlarım belki bu durumla çok karşılaşırlar fakat 87000 nüfüslü Kastamonu'da 80 yıldır hizmet veriyoruz ve 2010 ların nerdeyse yarısına geldiğimiz şu günlerde tüketici hala bir saatin fiyatını 300 tl duyunca "saate o kadar para verilir mi?" diyor. Mağazalarımda yaklaşık 2000 civarında saat modeli var ve saat markları ile moda markalarından oluşuyor bu ürünler, biz tüm ürünlerin içinde hangi makinalar olduğunu prestij sınıfı saatler olmadıkça net olarak söylemeyiz, bir saat markası sadece tek bir saat mekanizması üreticisi ile çalışmıyor, örneğin Jacques Lemans firması kullandığı makinalar ETA,RONDA geneve grubunda MİYOTA SERİSİ ise standart seride kullanır fakat bayii size tam olarak bu kadar ürünün içerisinde bir rolex satıcısı yada butik saatçiler gibi bu ürünümüzde detaylı olarak örneğin: ronda 5071 calibre var diyemebilir. Bunun yanında görüşlerinize katıldığım en önemli yer ise öncelikle bilgili, kibar, şık, aksanı düzgün bir presonel. İkinci önemli unsursa bilinçli tüketici. bilinçli bir tüketisi eğer bir saat alacaksa önce vitrine bakar ve kendine birkaç model belirler, fakat bizim ülkemizde tüketici kafasında saat dizayn ederek mağazamıza geliyor ve aradığını hiçbir yerde bulamıyor, diğer bir konu ise Spor bir saat ile Klasik saati ayırt edemeyen müşteridir ki en sinir olduğum müşteri profilidir. Bu müşterinin profili şudur, tüketici spor saat istiyorum diye mağazanıza girer siz adidas diesel esprit v.s. gibi ürünler çıkarırsınız fakat müşteri altın kaplama ince kasalı bir saate bakıp spor saat budur der. Bu yazdıklarımdan çıkacak özetle değerli forum arkadaşlarım saat piyasasının dinamik, canlı, dolu dolu olması için önce tüketici bilinçlenmeli ve bununla birlikte pazarlama yapan saatçi firma ise hizmet kalitesini artırmalıdır.
"Saat, Saatçiden Alınır...."