Kasım öncelikle aramıza hoşgeldiniz.. Zaten tecrübeli olduğunuz satış pazarlama alanında gün geçtikçe popülaritesi artan ve ihtiyaçtan ziyade aksesuvar, hobi ve koleksyon objesi, prestij sembolü gibi farklı anlamda taleplere cevap veren saat dalında görev alarak çok doğru bir seçim yapmışsınız.. Müsterih olun ve başarılı olmak için sebat edin..
17 senedir satış/pazarlama sektöründe ve hem müşteri hem de satıcı konumlarında bulundum/bulunuyorum..
Naçizane tavsiyem ( modern60'ın belirttiği üzere ) sattığınız ürün hakkında eksiksiz bilgiye sahip olmanız yönündedir.. Size ürün ile ilgili yöneltilen soruları eksiksiz ve şüpheye mahal bırakmayacak netlikte cevaplamanız hem güven unsurunu vurgular hem de misafirinizin sizin yönlendirmenizi dikkate almasına zemin hazırlar..
Mağazanızdan içeri giren her misafir aynı nispette saat bilgisine sahip olmadığı gibi aynı zevk, beğeni, vizyon ve bütçeye de haiz değildir.. Misafirinizin tam olarak ne istediğini anlamaya çalışmak izlenecek en doğru yoldur.. Bu yolda sorduğunuz sorular hem müşterinizin beğenisi hakkında fikir verir hem de saat bilgisinin ne düzeyde olduğunu ortaya çıkarır.. Direkt bütçeye yönelik soru ve tespitler potansiyel alıcıda itici bir etki yaratır ve satışın aleyhinizde sonuçlanmasını hızlandırır.. Mümkünse bu kısmı -en azından sohbetinizin başında- ön plana çıkarmamanız daha doğru olur..
Bilgi seviyeniz en iyi ve en doğru şekilde size verilen eğitimlerle arttırılır ancak sektörde tecrübe sahibi takım arkadaşlarınızı izleyerek de elinizi kuvvetlendirmeniz mümkündür.. Kendinizi yetersiz hissettiğiniz bir marka/model üzerinde ilerleyen diyaloglarda tecrübeli arkadaşlarınızın yardımını istemek satışı sizin neticelendirmenize mani bir unsur gibi gözüksede günün sonunda kazanan mağazanız olacaktır dolayısıyla bu konuda mütereddit hareket etmemeniz önemlidir..
Örnek vakalar muhakkak ki mesleğinizde çok önemli bir rol oynayacaktır.. Bu durumları aklınızda tutup gelecek satış sohbetlerinizde referans olarak kullanabilmeniz size avantaj sağlar..
Müşteriyi doğru anlamak, empati kurmak, mevzuya onun gözünden bakabiliyor olmak da çok önemlidir.. Sadece TAG Heuer ile ilgilenen bir müşteriyi "Marka bağımlısı.." diye sınıflandırmak yanlıştır zira müşteri marka imajını kendiyle bağdaştırıyor ve/veya bütçesi ve bilgisi dahilinde hem kaliteli hem de prestijli bir saat almak için bu markaya yöneliyor olabilir.. " İçindeki makine aynı.. " diyerek bir Mido uzatmanız hatalı bir hareket olur.. TAG Heuer marka gözlükleri çok beğendinizi belirtmeniz kuvvetle muhtemel müşteriniz ile aynı dili konuştuğunuza işaret olarak algılanacaktır..
Elindeki ürünü layığıyla tanıtmak ve pazarlamak yetisinden yoksun pek çok satıcının istihdam edildiği bu sektörde, saatten anladığını sanan ancak bilgisi bitpazarlarından türemiş hurafeler ve eksik/yanlış duyumlar üzerine kurulu pek çok meraklı da mevcuttur.. Bir saati sadece içindeki makinesiyle değerlendirmek, aslında sadece ucuz olduğu için aldığı gün gibi aşikar olan hurda saatinin sözümona tarihinden bahsederek mağazanızda sergilediğiniz saatleri hakir görmek ve ego tatmini için size fiyat sorup inanmak istediğinin sağlamasını yapmaya çalışmak gibi trajikomik hareketler de rastlama ihtimaliniz olan senaryolardandır.. Bu gibi durumlarda yersiz polemik sizi lüzumsuz yere rahatsız etmekten ve gününüzün bereketini kaçırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.. Güleryüzlü bir şekilde sohbete devam etmeniz hatta o sırada kısa bir mola verdiğinizi düşünmeniz iyi olur..
Esas olan müşterinizin ihtiyaçlarını doğru analiz edebilmek, uygun alternatifleri sunabilmek, eksiksiz bilgiyle ürününüzün arkasında durmak ve mahçubiyet ihtimalinizin olduğu hiçbir hal ve harekette bulunmamaktır..
Yeni işinizde tekrar başarılar diler TSF'nin aktif bir üyesi olmanızı temenni ederim..