
@dogodenizli - Ben müşteri ayırt edip etmeme durumuna pek katılmıyorum açıkçası.
Adam gitsin o zaman bütün parayı veren satıcılar alsın Daytona ları, Pepsi leri satsın Butikten 5 kat fazla kar etsin, sonra da butik asıl kullanıcı kimseye veremeden, elindeki komple altın saatleri de satamadan batsın gitsin. Sonunda da karaborsacı bile saati alabilecek yer bulamasın...
Sizin bahsettiğiniz gibi bir döngüyü, yani yanlış kişiler ile ticareti daha önce Türkiye de bir Butik yaptı ve artık aramızda değil. Aramızda değil çünkü, Rolex yaptıklarından dolayı elinden Butiklik hakkını almadı, döndüremediler ve battılar. Saçma sapan indirimler vererek günü kurtarmaya çalıştılar. Doğru ticari planı uygulayamazsan elindeki marka Rolex bile olsa batarsın.
Butikler Daytona ları, Pepsi leri amcaoğluna çıkış yapıp, üstüne 5.000 Euro daha koyup üstü kapalı bi şekilde karaborsacılara vermiyorlar kötü niyetli olsalar onu yaparlar daha çok kazanırlar ama az kazanmayı kabul edip doğru müşteriye bunu ulaştırmak istiyorlar. Bu arada yanlış bir algı oluşmasın. Altın saat alana Pepsi veriyorlar gibi... Öyle bir durum yok öyle olsa herkes o şekilde sahip olurdu. Butikler sattıkları saatleri aradan zaman geçtikten sonra müşterisinin kolunda görmek istiyorlar. Onları kullanıcı olduklarını böyle anlıyorlar. Birisi bugün gidip Pepsi alcam ne almam lazım yanına? Altın saat verin yanında Pepsi verin gibi bir yaklaşım yaparsa da alamaz
Bugün Ferrari bile sayılı üretim arabasını almak isteyenlere başka arabalarını almış olma şartı koşuyor. Bu sadece Rolex değil, bütün satış sonrası değeri yüksek tabiri caiz ise karaborsa olabilecek ürünlerde geçerli bir durum. Zaten her içeri giren alabiliyor olsa o marka bir Rolex gibi büyük olmaz, değerli olmaz, burada bu konu açılmamış olur, kimse de o saati istemez. Rolex in X bi markadan farkı olmaz. Bırakın karaborsacıları, bugün Pepsi denen saati, Jubile kayışlı Batman i gerçekten satmak amaçlı değil kullanmak amaçlı alan insanların bile bence en az %50 sinden fazlası, ona ulaşmanın zor olduğunu bildiği için ve ona sahip olduğunu bilmenin hazını yaşamaktan dolayı alıyor yoksa kimse kusura bakmasın öyle ölüp bitilecek bir tasarım değil.
Patek Philippe 5711/1A, 5712/1A lar 5 sene önce vitrinde dururken kimse beğenmiyordu, 2 sene sonra sadece 5711/1A Mavi kadran karaborsa oldu bu sefer hiç bir Nautilius beğenilmiyordu bir tek 5711/1A mavi kadran çok güzel deniyordu, şimdi oldu hepsi liste fiyatından %250 fazla, Nautilus olsun da ne olursa olsun deniyor. 5726/1A Beyaz kadran ı butikten teklif edilip de 1.5 sene önce almayan insan tanıyorum, 33.000 CHF ye almadı, bugün 70.000 CHF desen üstüne atlar. Herkesin beğenisinde malesef satış sonrası değer büyük bir rol oynuyor.
@dogodenizli - Bu kadar uzun yazıyı size cevap olarak yazmadım aslında. Yanlış anlaşılmasın, sadece müşteri ayırt etme konusunda hemfikir olmadığımı beyan etmek istedim ama başka detaylarda verince sanki bunların hepsini size yazıyormuşum gibi algılanmasın.