Cikartmam, koymam, yok pandul, yok mekanik, her yerde kabul edilecek mazeretler degil
ABD'de sorumlu TSA kesinlikle acimaz mesela, diye tahmin ediyorum

Hele bir de aciklama yapmaya calisip, balance spring, magnetization, wristshot, watch forum, Thevenin gibi terimler kullanirsaniz, butun ekip minimum " WTF!?! " seklinde alarm verecegi icin saatin acilmasini garanti edersiniz, kalibreyi orada gormus olursunuz
X-ray scan manyetik alana dayali bir kesif yontemi degil. Saat parcalari icin bir risk teskil etmiyor. Buralarda konveyor bantlarini suren elektrik motorlari disinda yakin manyetik alan kaynagi yok, bunlar da shielded.
Backscatter x-ray veya yayginlasan millimeter-wave radar bulunduran full-body scan kabinlerinde de durum ayni. Buralarda saati cikartmaniz isteniyor; ama cikartip avucunuzdayken jumping-jack capsi verdikten sonra gecebiliyorsunuz.
Klasik kapi metal dedektorleri ise tamamen manyetik alandaki anomalileri tespit esasina dayali. Olmasi gereken azami manyetik alan yogunlugu 300 A/m. Bu deger panellere dogru giderek artiyor. Elde tasinanlarda cok daha zayif. Saatler icin mevcut ISO 764 / DIN 8309 standartlarinin test degeri 4800 A/m.
Elle arama da varsa zaten uu beybi

Ozetle yine seyahat saat cantasi, corabi veya terligi tavsiye ederim
