TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Mekanik Saat Parçaları ve Çalışma Sistemi

Saat Mekanizmaları ve Teknik Bilgiler Konusunda Paylaşım Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, Saat Mekanizmaları Bölümünde Birçok Mekanizma Üreticisi Firmanın Model, Kalbre ve Makine Verilerine Detaylı Fotoğrafları ile Ulaşabilirsiniz. Ayrıca Saatlerde Kullanılan Teknolojileri Açıklayan Detaylı Bilgilendirme Konularını Okuyabilirsiniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Mekanik Saat Parçaları ve Çalışma Sistemi

Mesaj MortingenStrasse » 25 Eki 2009, 22:55

Resim

Hour wheel: Saat çarkı (akrel çarkı)
Minute wheel: Dakika çarkı (yelkovan çarkı)
Centre wheel: Merkez çarkı
Escape wheel: Eşapman çarkı
Pallet: Maşa
Hairspring: Balans yayı (ince zemberek)
Balance wheel: Balans çarkı
Jewel: Taş
Click: Cırcır
Winding pinion: Kurma kolu (Kurma pinyonu)
Mainspring: Ana zemberek

Şimdi mekanik bir saatin çalışma sistemine bakalım.

Mekanik saatte, dişlileri çeviren kuvvet, bir ağırlık veya yaydan, zemberekten temin edilir. Zemberek büyük dişli çarkı, bu da pinyon dişliyi çevirir. Pinyon dişlinin şaftı ikinci dişli çarka bağlıdır. İkinci çark yine bir pinyon dişliyi çevirir. Bu şekilde seri halde dişli çark-pinyon düzeni eşapman (kaçırma) çatalına kadar ulaşır. Eşapman çatalı dişlilerin dâimâ ileri dönüşünü ve sarkaç veya balans ağırlığına darbeler hâlinde hareket vererek eşit aralıklarla salınımını sağlar. Saatin sayma düzeni, eşapman çatalı ve buna bağlı sarkaçtır. Dişlilerin dönüş hızı eşapman çatalının müsâadesine bağlıdır. Eşapman çatalının salınım süresini ise sarkaç boyu veya balans ağırlık yayının boyu etkiler. Sürtünme kayıplarını azaltmak için, çark şaftlarının iki ucu elmas taşlarla yataklanır. Çarklardan bir kısmının görevi de ses çıkarma düzenini çalıştırmaktır.

Bilgiler mekanik saat blogundan alıntıdır
Kullanıcı avatarı
MortingenStrasse
 
Mesajlar: 28
Kayıt: 20 Eki 2009, 22:35

Re: Mekanik Saat Parçaları ve Çalışma Sistemi

Mesaj Ziyaliv » 04 Kas 2009, 12:47

Merhabalar

arkadaşlar bende buldum bir otomatik saat şeması ve anlaşılabilecek şekilde türkçeye çevirmye çalıştım.

Resim

burada rotordan ya da kurma kolundan gelen guc zemberek kutusunda gerilme gucu ile kurulur, sonra balansın ileri geri hareketi ile maşa yardımı ile zemberek çarkının boşalmasını sağlayarak saniye çarkının 1 sn. lik hareketini yapmasını sağlar. Bu mekanizmanın montajında en önemli aşama balans direğinin alt ve üst balans baskısı yuvasının tam oturtulması ve maşa denen saatin zembereğinin boşalmasını sağlayan taşlı paçanın tam olarak balansa ve boşalma çarkına tam oturtulmasıdır. Burada çark kilidi denen kısım ise kurulan zemberek kutusun ani boşalmasını engelemek içindir. Genelde otomatik saat bakıma alınırken bu kilit açılarak zemberek boşaltılır ki saat sokulurken bir hasar oluşamasın diye.
"Saat, Saatçiden Alınır...."
Kullanıcı avatarı
Ziyaliv
 
Mesajlar: 591
Kayıt: 21 Eki 2009, 00:26


Dön TSF Saat Mekanizmaları & Teknik Bilgiler - Movements & Technical Info

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 69 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners