Rolex'in pazarlama stratejisi "daha fazla saat satabilmek icin daha cok konusulmak" degil mi? Buna uygun bi hareket iste. Markayi "exclusive" yapan ise firma degil kullanicilari. Yani Rolex sahipleri bambaska bi dunyada yasiyo bence, saat kavrami cercevesinde degerlendirirsek kendi dunyalarinda yasiyolar.
Yani simdi Rolex, bi modeli piyasaya suruyor. Ustune para versen bu kadar reklamini yapmayacak Rolex kullanicilarinin midesinde kelebekler ucusuyor, heycan yapiyolar, bu heycanlarini cevresiyle paylasmak istiyolar, paylasiyolar, sonra o saati gidip satin aliyolar. Sonra ne kadar muhtesem bi is yaptiklarini dusunerek her yerde memnuniyetlerini dile getiriyolar. Bu marka o kadar cok konusuluyor ki saatten hicbisey anlamayip sadece parasi olan tabir-i caizse kirolar bile gidip "bana bi Rolex ver hele" diyor. E parasi olanlar bu saati aldikca bu saat halk arasinda cok ozel inanilmaz muhtesem uber bi saat gibi dusunuluyor. Maddi durumu yetersiz olan veya ileride parasi olacak potansiyel zenginler de bu markayi kafasina koyuyor, gunun birinde ikinci el bi tane Rolex almak istiyorlar, boyle boyle bu markanin ikinci el piyasasi da yukseliyor. Bunun zararini da saatseverler goruyor o baska mesele. Sonra ne mi oluyor? Rolex savunulurken saatin al-sat degeri one surulerek savunuluyor. Deger kaybetmez, soyle olmaz boyle olmaz deniyor. E bu durumdan memnun olan Rolex kullanicilari da surekli saatlerinden bahsediyorlar.
Sonra da Rolex yilda 1 milyon saat satar hale geliyor

Rolex'i marka olarak dusundugumde bu inanilmaz muhtesem buyuk markadan begendigim saat modeli 3 veya 4'tur onlarin da yalnizca belli kadran/malzeme kombinasyonunda olanlari. E ayni durum diger markalarda da gecerli, yani yine ayni sayida modeli begeniyorum, ve gozlemledigim kadariyla forumda bi cok kisi de bu durumda. Rolex'i diger markalardan farkli yapan da saatleri degil kullanicilaridir. Baska bir sey degil.