1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Özgür Saat'in Müşteri Kandırma Girişimi

MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2015, 13:50
Archimed
Değerli arkadaşlar,

2012'den beri kullandığım Omega Seamaster 300M quartz saatimin pili son zamanlarda azaldı. (Saatin kullanım kılavuzunda da pil azaldığı zaman saniye göstergesinin birer yerine 3 veya 4 saniyede bir attığı yazar; aynı durum başıma gelince pilin azaldığını anladım. Zaten pil değiştikten sonra saniye kolu eskisi gibi atmaya başladı.)

Buna istinaden; 19 Aralık 2015 Cumartesi günü saat 16:30 civarında pil değiştirmek için Şaşkınbakkal'daki Özgür Saat'e gittim. Saati gösterdim ve pil değiştirmek istediğimi söyledim. Satış görevlisi bana; Omega saatlerin pil değişimini kendilerinin yapmadıklarını, merkeze gönderdiklerini, orada bakım ve zaman ölçümü yaptıktan sonra teslim ettiklerini, işlemin de 1-2 gün sürdüğünü söyledi. İşlem fiyatının da 1.500 TL olduğunu ifade etti.

Yıllardır Casio, Swatch, Seiko, Tissot, Longines ve en son Omega olmak üzere pek çok quartz saat kullandım; ilk defa böyle bir şey duydum. Doğrusu pek mantıklı gelmedi. Satış görevlisi arkadaşa kendi servislerinin yerini sordum; bana alt geçitteki servisin yerini tarif etti. Az sonra Şaşkınbakkal alt geçitte Özgür Saat'in servisine uğradım; pil değişimi talebimi ilettim. Görevli arkadaş 5 dakika içinde pili değiştirdi, 30 TL'ye işimi hallettim.

Size sorum; quartz saat için 1.500 TL tutarında bir bakım olabileceğini duydunuz mu? Mekanik saat olsa belirli bir kullanım sonrası detaylı bakım olur; onu anlarım. Bu işten çıkarmamız gereken sonuç nedir?

1. Omega veya emsal markaların quartz modellerinin pili bittiğinde pil değişiminin yanı sıra detaylı bir bakıma ihtiyacı olduğu; ancak bu prosedürün pek bilinmediği mi?

2. Özgür Saat satış görevlileri mekanik/quartz saat ayırımını yapamayacak kadar vasat elemanlar olup müşteriyi yanlış yönlendirdikleri mi?

3. Özgür Saat'in müşteriyi saf zannedip kandırmaya çalıştığı; dolayısıyla bu firmanın önünden bile geçmememiz gerektiği mi?

Not: saati 2012'de Sirkeci'de Tevfik Aydın'ın mağazasından almıştım. Uygun zamanım olmadığı için Sirkeci'ye gitmek yerine evime yakın olan Özgür Saat'i pil değişimi için tercih ettim.

Re: Müşteri Dolandırma Girişimi mi? Yoksa Rutin Bakım mı?

MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2015, 14:16
Stingray
Omega Turkiye disbrutoru sanirim Otap,Nisantasindaki Omega butigi arayarak pil degisimi ve servis ucretinin ne kadar tutugunu ogrenmeniz mumkun olabilir,fakat basinc testi ve su gecirmezlik kontrolu icin pil degisiminin yetkili serviste yapilmasi gerektigi dogrudur...

Re: Müşteri Dolandırma Girişimi mi? Yoksa Rutin Bakım mı?

MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2015, 14:36
MertYe
Stingray yazdı:Omega Turkiye disbrutoru sanirim Otap,Nisantasindaki Omega butigi arayarak pil degisimi ve servis ucretinin ne kadar tutugunu ogrenmeniz mumkun olabilir,fakat basinc testi ve su gecirmezlik kontrolu icin pil degisiminin yetkili serviste yapilmasi gerektigi dogrudur...

Buna benzer bir olay başımdan geçti yakın zamanda. Teyzemden Omega Constellation pil değişimi için 275 lira almışlar. Cin malı pili 75 liraya değiştiriyoruz orjinal Omega için olan pili 275 liraya değiştiriyoruz demişler.

Bunu duyar duymaz butigi aradım yanlış hatırlamıyorsam 50 liraya değiştiriyoruz dediler. Zaten Nişantaşı butiğin alt katı direk Omega servisi hatta mağaza çalışanlarının söylediğine göre servis ve satış bölümü birbirinden bağımsızmış.

Tabi bu fiyatı duyunca pile 275 lira alan yere gittik pili taktıktan 1 saat sonra durumu anlatınca ve pili istemediğimizi söyleyince geri iade almışlardı. En azından para kurtarıldı. Konudan bağımsız olduğu için pil değişimi yapan yerin adını vermek istemedim.

Olaydan sonra telefonla patronlarına ulaştım durumu anlattım. Açıkçası ben art niyetli bir çalışan heralde baktı teyzem anlamıyor pahalı söylemiş diyordum ama patronları biz içini iyice temizleyip bakımını da yapıyoruz pahalı olmamızın sebebi bu deyince çalışanla alakası olmadığını anladım.

Re: Müşteri Dolandırma Girişimi mi? Yoksa Rutin Bakım mı?

MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2015, 18:37
Archimed
MertYe yazdı:
Stingray yazdı:Omega Turkiye disbrutoru sanirim Otap,Nisantasindaki Omega butigi arayarak pil degisimi ve servis ucretinin ne kadar tutugunu ogrenmeniz mumkun olabilir,fakat basinc testi ve su gecirmezlik kontrolu icin pil degisiminin yetkili serviste yapilmasi gerektigi dogrudur...

Buna benzer bir olay başımdan geçti yakın zamanda. Teyzemden Omega Constellation pil değişimi için 275 lira almışlar. Cin malı pili 75 liraya değiştiriyoruz orjinal Omega için olan pili 275 liraya değiştiriyoruz demişler.

Bunu duyar duymaz butigi aradım yanlış hatırlamıyorsam 50 liraya değiştiriyoruz dediler. Zaten Nişantaşı butiğin alt katı direk Omega servisi hatta mağaza çalışanlarının söylediğine göre servis ve satış bölümü birbirinden bağımsızmış.

Tabi bu fiyatı duyunca pile 275 lira alan yere gittik pili taktıktan 1 saat sonra durumu anlatınca ve pili istemediğimizi söyleyince geri iade almışlardı. En azından para kurtarıldı. Konudan bağımsız olduğu için pil değişimi yapan yerin adını vermek istemedim.

Olaydan sonra telefonla patronlarına ulaştım durumu anlattım. Açıkçası ben art niyetli bir çalışan heralde baktı teyzem anlamıyor pahalı söylemiş diyordum ama patronları biz içini iyice temizleyip bakımını da yapıyoruz pahalı olmamızın sebebi bu deyince çalışanla alakası olmadığını anladım.


Pil fiyatı bir yerde 30 TL, başka yerde 50 TL olabilir; buna çok fazla takılmam. Biraz daha araştırsaydım belki 15-20 TL'ye de pil bulabilirdim. Benim önceliğim; pil değiştirecek kişinin saati çizmemesi, arka kapağı açarken hasar vermemesi idi.

Bir ara Otap'a uğrayıp hakikaten pil değişiminin yanı sıra 1.500 TL'yi bulabilecek bir bakım/test prosedürü var mı; benim için önemli olan o. Stingray'in belirttiği üzere böyle bir test yapılıyorsa onun bedeli de bu kadar yüksek midir, onu da bilmek isterim.

Re: Müşteri Dolandırma Girişimi mi? Yoksa Rutin Bakım mı?

MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 00:32
olgito
Merhabalar, ben olsam direkt olarak Omega'ya Turkiye distributoru genel muduru ve varsa servisle alakali bir mudur cc'li ingilizce bir mail atardim.

Pil degisimi deyince mekanik quartz ayrimi yapamayacak kadar da bilgisizlerse bile en azindan ileride boyle bir (varsa) yanlis anlasilmanin onune gecilmesinde rol oynayabilirsiniz.

Re: Müşteri Dolandırma Girişimi mi? Yoksa Rutin Bakım mı?

MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 00:39
egunalp
Direk teyfik aydın kanyon ahmet ustaya gidin 40 senelik omega ustası. 2 kere omega ma bir kere seiko velaturama ve tissot t touch ıma pil taktı. Bu iki saat çok zahmetlidir. Rahmetli dedemin breguet ini tamir etti.

Re: Müşteri Dolandırma Girişimi mi? Yoksa Rutin Bakım mı?

MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 14:05
Ahmetrefik
Bir yanlışlık olmuş diye düşünüyorum .Aynı yerde bende PO için bakla ilavesi ve kordon temizliği yaptırdım
Çok iyi hizmet aldım ayrıca sadece bakla için uygun bir rakam aldılar temizlik için ücret talep etmediler .

Re: Özgür Saat'in Müşteri Kandırma Girişimi

MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2015, 13:15
Archimed
Az önce Rotap'ın Teşvikiye'deki Omega Butik'ini aradım.

Quartz Omega'ların pil değişimi 50,- TL imiş; ustaları saatin pilini hemen değiştirebiliyorlarmış. Eğer saatte başka bir sorun varsa ustaları sorunu tespit ettikten sonra bedeli hakkında müşteriye bilgi verip tamiri o şekilde yapıyormuş.

Yani en azından Rotap tarafında pil değişimi, bakım vs için 1.500 TL gibi bir ücret talep edilmesi söz konusu değil.

Yazıklar olsun Özgür Saat'e :evil: :evil: Cumartesi saati teslim edip 1.500 TL ödemeyi de kabul etseydim "bir yanlışlık olmuş" mu diyeceklerdi; hiç sanmıyorum :evil: :evil:

Konuda hakkında Omega'ya mail atacağım.. Forum aracılığı veya saat hobim çerçevesinde tanıdıklarım tarafından Özgür Saat'ten saat alımı yapmayı düşünenlere de "satıcılarının art niyetli olduğunu, müşteriyi kandırmaya çalışabileceklerini; daha ciddi yerlerden alışveriş yapmalarını önerdiğimi" ifade edeceğim.