1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Otomatik saatlerde Rotor ve rulman

MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2022, 19:50
MehmetCihan
Değerli dostlar. Öğrenmek istediğim otomatik mekanik saatlerde rotor ve ortasındaki mil yada rulmanın bir bakımı var mı. Temizlik yada yağlama vs gibi. Örnek rahat dönmediğini fark ettiğimiz bir rotor için yapılabilecek neler olabilir.

Re: Otomatik saatlerde Rotor ve rulman

MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2022, 23:47
tarabya28
rahat dönmediğini fark edersen servise götür rahat dönüyorsa götürmene gerek yok o sana sinyali verir haa benim canım sıkılıyor macera arıyorum dersen gtür bakım yaptır derim. bu soru neye benziyor dişlerin sapasağlam dişçiye gidip 3 dişimi çek yerine implant tak demeye benziyor :)

Re: Otomatik saatlerde Rotor ve rulman

MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2022, 08:22
Mtn
MehmetCihan yazdı:Değerli dostlar. Öğrenmek istediğim otomatik mekanik saatlerde rotor ve ortasındaki mil yada rulmanın bir bakımı var mı. Temizlik yada yağlama vs gibi. Örnek rahat dönmediğini fark ettiğimiz bir rotor için yapılabilecek neler olabilir.


Merhaba,
Örneğin miyotalarda rotor fıldır fıldır dönerken eta mekanizmalarda öyle değil, rotorun dönme prensibi mekanizmaya bağlı. Saatin zaman tutmasında ve kurulmasında sorun var mı, kendi kendine duruyor mu?

Re: Otomatik saatlerde Rotor ve rulman

MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2022, 09:19
MehmetCihan
Mekanik saatin rutin bakımlarında söylediğim parçaların bakımı için ne yapılıyor. Aslında öğrenmek istediğim buydu.

Re: Otomatik saatlerde Rotor ve rulman

MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2022, 09:23
MehmetCihan
Mtn yazdı:
MehmetCihan yazdı:Değerli dostlar. Öğrenmek istediğim otomatik mekanik saatlerde rotor ve ortasındaki mil yada rulmanın bir bakımı var mı. Temizlik yada yağlama vs gibi. Örnek rahat dönmediğini fark ettiğimiz bir rotor için yapılabilecek neler olabilir.


Merhaba,
Örneğin miyotalarda rotor fıldır fıldır dönerken eta mekanizmalarda öyle değil, rotorun dönme prensibi mekanizmaya bağlı. Saatin zaman tutmasında ve kurulmasında sorun var mı, kendi kendine duruyor mu?

Rotor mekanizmaya bağlıyken test edilmez aslında. Güç rezervi dolu ve boşken bile dönüş rahatlığı fark eder. Rotoru söküyorum ve tamamen boştayken salınımına bakıyorum. Rulman kirlenmiş yada arızalıysa belli ediyor zaten. Rulmanı değiştirmeden önce kurtarıcı bir müdahale ne olabilir. Örnek temizleme yağlama vs.

Re: Otomatik saatlerde Rotor ve rulman

MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2023, 19:08
Zamanölçer
Rotor rulmanı kontrolde, aşınmayı tespit etmek en önemli faktörlerdendir, Rulman, saatler için kullanılan çeşitli bildiğimiz sentetik yağlarla yağlanmaz, Özel alaşımdan oluşan Lubre 105 denen çok çabuk uçucu bir solusyonla islatilir, pompa ile kalan sıvı pompalanır ve çelik bir levha, panel, elek benzeri bir zeminde kurumaya terk edilir, geriye çok haifi gözle görülebilecek bir buhar kalması sağlanır, rotora ve rulmanın diğer yerlerinde ve rotorda pompalamadan sonra kalan buharlaşma temizlenir. Eğer pudralaşma tespit edilirse, sıvı iyi pompalanmais demektir, ve çok gelir, işlevini yapmayı zorlar, işlemin baştan yapılması gerekir.

İlk kontrolde aksina takılıyken aşınma kontrol edilmelidir, yatay düzlemdeki oynama toleransına bakılır. Rotor en ufak bir çok hassas temasda yukarı aşağıya boşluk var mı diye. Boşluk sıfır konumunda olması gereklidir.

Bahsi geçen solusyon çikrik çarklıları için kullanılır.
- Orta göbek rulmanlı sistemlerde, mikrometreli baskı aparatı ilede boşluk almak suretiyle rulman bir iki servis daha kaldıracak durumada getiriebilir.

- oluşan aşınma tozlarının çok iyi temizlenmesi gerekir, makine yıkama solusyonları ve banyoların kalitesi çok önemlidir, üreticinin verdiği banyo süreleri mutlaka güncelde tutulması gerekir, Yıkama ve kurutma seansları sonunda epilamasyon işlemi kaplayıcı yağ işlevi göruçek olan Lubra 105 in daha çok ve kullanışlı halde gerekli olduğu yerde kalmasını sağlar ve tavsiye edilir.....

Umarım açıklayıcı olmuştur....

Sevgi ve saygılarımla