1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Çift Yönlü Otomatik Kurgu Sistemi

MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2013, 22:23
XCopter
Konumuz çift yönlü kurma sistemi aşağıda linkini verdiğim resimde gördüğümüz gibi; rotor saat yönünde dönerken neden soldaki çark değilde sağdaki çark kitleniyor, saatin tersi yönünde döndüğünde de neden sağdaki çark değilde soldaki çark kitleniyor?

Resim

Resim

Re: Çift Yönlü Otomatik Sistemi

MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2013, 22:50
SeRxx
Rotorun amacı tulumbada gerekli kurulumu sağlamaktır. Bahsettiginiz durum çarkların gerekli yöne dönerek kurulumunu sağlamak içindir; yani tamamen gereklilik :D

Re: Çift Yönlü Otomatik Sistemi

MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2013, 23:25
asymptote
XCopter yazdı:Konumuz çift yönlü kurma sistemi aşağıda linkini verdiğim resimde gördüğümüz gibi; rotor saat yönünde dönerken neden soldaki çark değilde sağdaki çark kitleniyor, saatin tersi yönünde döndüğünde de neden sağdaki çark değilde soldaki çark kitleniyor?

Rachet wheel'i tek yönde çevirerek zembereği kurmak için.. ;)

Re: Çift Yönlü Otomatik Sistemi

MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2013, 23:54
Thevenin
Resim

Re: Çift Yönlü Otomatik Kurgu Sistemi

MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 01:06
bengisaat
Bisiklet arka tekerdeki dişliyi düşünün,pedalı geri çevirdiğinizde boşa döner.
Bahsettiğiniz otomatik sisteminde de aynı mantıkla hareket eden 2 çark vardır.
Rotor bir yöne dönerken dişlilerden biri dolu diğeri boşa döner,tersi yönde ise diğer çark boşa döner .
Aksi takdirde çark dişlileri sıyırırdı.

Re: Çift Yönlü Otomatik Kurgu Sistemi

MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 10:51
XCopter
Arkadaşlar verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Ben zaten genel çalışma sistemini ve dökümasyonları biliyordum sadece tam olarak çalışma sistemini anlamak istedim. Bengisaat biraz daha benim istediğim cevabı vermiş.