TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Saat Mekanizmaları ve Teknik Bilgiler Konusunda Paylaşım Bölümü
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz, Saat Mekanizmaları Bölümünde Birçok Mekanizma Üreticisi Firmanın Model, Kalbre ve Makine Verilerine Detaylı Fotoğrafları ile Ulaşabilirsiniz. Ayrıca Saatlerde Kullanılan Teknolojileri Açıklayan Detaylı Bilgilendirme Konularını Okuyabilirsiniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Mesaj mavisakal86 » 30 Kas 2010, 09:35

Herkese selamlar.. Mekanik saatlerle alakali kafafamda bazi soru isaretleri var yardimci olursaniz sevinirim...
1-Jewels-tas nedir neden yapilir, ne ise yarar, sayisinin fazla olmasinin avantaji falan var mi?
2-Chronometrenin acik olmasinin saatin hassasiyetine etkisi var mi?
3-Durmus saat kurarak calistirilmasi ve sonra hareketle mi kurulmasi gerekiyor ve neden?
4-Saatin sonuna kadar kurulmasinin sakincasi var mi?
5-Bazi saat mekanizmalarinin uzerindeki dairesel sekillerin bir amaci var mi?
6-Fly-Back ne demek, ne ise yarar?
Simdiden cok tesekkurler..
Kullanıcı avatarı
mavisakal86
 
Mesajlar: 95
Yaş: 38
Kayıt: 22 Tem 2010, 20:42
Konum: Thailand

Re: kafama takilan sorular

Mesaj razz » 30 Kas 2010, 13:09

Kısaca cevap vereyim mavisakal86;

1- Jewel/Taş sentetik bir malzemeden yapılır.. Buna doğal olmayan yakut (ruby) de denebilir.. Maddi değeri yok'a yakındır.. Saat içindeki görevi, bir rulmanın içindeki bilyalar ile eşdeğerdedir diyebiliriz.. Saatin barındırdığı özellikler nispetinde artış göstermekle birlikte genel olarak sayısının çok olması saatin değeri konusunda etkilidir denemez..
2 - Bu saatin modeline göre ve kalibre yapısına göre değişkenlik göstermekle birlikte Vintage tabir ettiğimiz eski nesil saatlerde ciddi farklar yaratırken yeni nesil, modern saatlerde çok büyük farklar yaratmaz..
3 - Durmuş bir otomatik saati sallayarak ve/veya elden kurarak ( eğer kalibrede bu özellik varsa ) çalıştırabilirsin.. Her iki seçenek de sağlıklıdır ancak elden kurma daha kısa zamanda daha uzun power reserve sağlar zira her hareket saati aynı nispette kurmaz..
4 - Kurulduktan sonra tepeyi döndürmekte ısrar edip, zorlamadığın sürece yok..
5 - Dairesel şekiller, Coute De Geneve adı verilen ve genelde el işçiliği ile yapılan kesiklerdir..
6 - FlyBack gelişmiş bir chronograph fonksyonudur.. Saatin chrono ( saniye ) kolunu, chrono ölçümünü durdurmadan ve tek hareketle tekrar reset konumuna getirmek ve hemen akabinde ölçüme yeniden ve sıfırdan başlamak için kullanılır.. Eğer gözünün önünde birşey canlanmıyorsa YouTube'da birkaç video izlemeni tavsiye ederim..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Mesaj mavisakal86 » 01 Ara 2010, 12:11

Cot tesekkurler razz... Gercekten cok aciklayici oldu...

Sadece 5 i tam anlayamadim, coute de geneve, saatte el isciliyi kullanildinda ister istemez olusan bisey mi, yoksa ozellikle mi yapiyolar? Bu dairesel leri gordumde ne anlama gerekiyor, makinenin daha geleneksel bir metotla yapildigini mi?
Kullanıcı avatarı
mavisakal86
 
Mesajlar: 95
Yaş: 38
Kayıt: 22 Tem 2010, 20:42
Konum: Thailand

Re: Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Mesaj razz » 01 Ara 2010, 12:48

Rica ederim..
Coute De Geneve tamamen dekoratif amaçlı bir işleme şeklidir.. Makinenin üzerindeki el emeğini vurgulamanın estetik bir şekli de denebilir..
Mesela kalibre üzerinde kullanılan vidalar bazı modellerde mavi ( hatta kırmızı tonlarında ) renktir.. Vidanın rengi işlev açısından birşey ifade etmez ama geleneksel üretim koşullarında o vidayı o renge getirmek için belli bir süre ve yine belli bir mesafede ateşe tutmak gerekir..
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Mesaj Bond » 01 Ara 2010, 13:09

Razz'a çok teşekkürler. Aslında bunların hepsi forumda var ama aramak lazım, ulaşmak kolay değil sonra yeni bir başlıkta topluca bu tarz bilgileri verebiliriz. İlk sorunla ilgili daha detaylı açıklamaları örnek olarak başka konudan kopyalıyorum.

Bond yazdı:
padcom yazdı:Rotor'un üstünde 25 jewels swıss made yazıyor jewels neyi ifade ediyor?


Padcom, Jewel Türkçede taş olarak tabir edilebilen minik sentetik kristallere verilen addır. Bu minik taşlar mekanik parçalar arasında sürtünmeyi ve aşınmayı azaltmak amacı ile kullanılıyor. Jeweller metale göre ısıya daha dayanıklı ve yağı ( lubricant olarak tabir etmek daha doğru, yağ dışında kullanılan maddeler var çünkü ama temelde hepsi yağ bazlı ) daha uzun süre tutma özelliğine sahip. Önceleri saat üretiminde doğal taşlar kullanılıyordu fakat daha sonra maliyeti düşürmek amacı ile sentetik bazlı yapay taşların kullanımı yaygınlaştı. Çok sert ana yapıları sayesinde aşınmayı en aza indirirken, yumuşak yüzeyleri sayesinde de metal mekanik parçalar arasındaki sürtünmeyide azaltıyorlar. Komplikasyonlu saatlerde birbiri ile bağlantılı daha çok mekanik metal parça olduğu için bağlantılı birleşme yerlerinde kullanılan jewel sayısıda genelde artıyor. Saat üreticileri arasında en uygun görülen kavram saatin ihtiyacı olan optimum sayıda taşın kullanılması. Yani çok taş kullanılan saat daha iyidir diye bir durum bulunmuyor. Bu taşların maliyeti oldukça düşük zaten yaklaşık $ 0.02 US gibi adet fiyatı var. Jewel sayısından daha önemli olan konu bu minik sentetik taşların saatin mekanizma yapısı içerisine ve parçaların arasına yerleştirilme dizaynı. Projelendirilen başarılı bir dizayn ile az sayıda taş kullanarakta performanslı ve dayanıklı bir saatte üretmek mümkün.


modern60 yazdı:Merhabalar. sevgili Bond taşlar hakkında verdiğin bilgiler çok güzel. Bir şey çok önemli. Bu taşlar, çarkların ortasından geçen millerin alt ve üstlerine gelecek biçimde, baskı dediğimiz ve saatlerin mekanizma çark ve sistemlerinin yatay olarak sabitlenmesini yapan köprülerin üzerine monte edilmişlerdir. Böylece, metalin metal içerisinde(millerin uçları bu baskıların içerisinde) döndüğünde oluşabilecek sürtünme ve erozyonu bu taşlar sayesinde hemen hemen yok ediyoruz. Yağ ise, hem taşa hem de çark milinin alt ve üst noktalarına konur. Hatırlatma gereğini düşündüm.


modern60 yazdı:Bu arada Jewels yada taşlar ile ilgili bir bilgi daha vereyim. Taşların az yada çok olması, saat makinesinin tasarımıyla yakından ilgilidir. Az yada hiç komplike olmayan saatlerde taş sayısı az iken, üç kol ve takvimli bir saat mekanizmasının üzerine bir DD kronograf modülü konulduğunda artar. Mesela ETA 2824-2 25 taşlıdır ama, üzerine bir DD2030 kronograf modülü takıldığında 53 talşı olur. Ya da ETA 2982-2A gibi bir makine 21 taşlı iken,aynı DD modülle 39 hatta 41 taşa kadar çıkar(ETA2894-2 bir örnektir) Komplikasyonlar artıkça taş sayısı da, çarkların millerinin artması sonuucu doğal olarak artarlar. Özet olarak, taş miktarının az yada çok olması o saati değerli kılmaz. Ama saatlerde bu taşların, baskı üzerine yerleştrilmesi sırasında,yüzük kullanılması, işçiliği ve taşların yerlerinde sabit kalmasını güvenceye aldığından değerlidir. Bu tip yüzükler genellikle A. Lange&Sohne, Glashütte ve bazı Blancpain ile JLC makinelerde kolayca görülür. Taşın dışında altın bir yüzük vardır.Bu yüzükler hailiyle aşağıya foğru koniktirler ve taşları çevrelerindeki üç adet vida ile sıkıştırırlar. Bu yüzükler yoksa taşlar, baskılara itilerek çentiklerinden yerleştirlmiştir. Bu yüzüklere yabancı dillerde chaton denir. Bu ismi gördüğünüzde, taşların çevrelerinden sıkıştırılıdığını anlayabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
Bond
Administrator
 
Mesajlar: 14321
Yaş: 51
Kayıt: 14 Eki 2009, 21:36

Re: Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Mesaj razz » 01 Ara 2010, 13:26

Evet dostum, bir FAQ başlığı hiç fena olmaz hatta.. :thumbup:
" The difference between men and boyZ is the price of their toyZ "
Kullanıcı avatarı
razz
 
Mesajlar: 5616
Yaş: 48
Kayıt: 18 Ara 2009, 16:05
Konum: Istanbul - Turkey

Re: Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Mesaj mavisakal86 » 01 Ara 2010, 17:31

Tesekkurler...
Kullanıcı avatarı
mavisakal86
 
Mesajlar: 95
Yaş: 38
Kayıt: 22 Tem 2010, 20:42
Konum: Thailand

Re: Saat Mekanizmaları Hakkında Kafama Takılan Sorular

Mesaj asymptote » 01 Haz 2012, 19:53

Bu yazıyı çok önce okumuştum, ancak şimdi farklı bir gözle tekrar okudum.. modern60' ın teknik açıklamalarına hayran olmamak elde değil.. Bu forumun da belki en çok gelişme kaydedebileceği alan bu bence. Teknik konular..
"Evrende en büyük ziyan, sorgulama yeteneğini yitirmiş bir beyindir." - A. Einstein
Kullanıcı avatarı
asymptote
 
Mesajlar: 12140
Kayıt: 11 Ara 2010, 14:28

Sonraki

Dön TSF Saat Mekanizmaları & Teknik Bilgiler - Movements & Technical Info

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: hknmtn ve 12 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners