1. sayfa (Toplam 2 sayfa)
Cep Saatleri

Gönderilme zamanı:
01 Kas 2009, 23:12
Solestar
Re: Cep saatleri...

Gönderilme zamanı:
13 Kas 2009, 17:24
deha
Merhabalar,
Ben cep saati ender de olsa takıyordum, ama normalde yapılması gerektiği gibi yelek cebine değil de pantalon kemer askısına bağlı bir köstek ve saatin kendisine de cebime koymak suretiyle. Zira koleksiyonunu yaptığım saatlerin tamamı kuşak saatleri, bildiğiniz gibi kuşak saatleri, cep saatlerinden çok daha iri ve kalın oluyorlar, örneğin standart bir cep saati 45 mm iken bunlar 57-58 mm oluyorlar, çok daha kalın ve ağırlar dolayısıyla da yelek cebine takılmaları mümkün değil, ondan ötürü de kuşak içinde tutulduklarından kuşak saati olarak adlandırılmışlar. Bunlardan daha büyük olanları 80-90 hatta 100 mm olanları ise faytoncu saati olarak geçiyor, eskiden fayton arabalarını süslermiş bu saatler. Cep saati piyasada çok, kuşak saati yine bulunuyor ama faytoncu saati ender bulunuyor. Önden mesajını atayım dedim. Akşam fırsat bulursam bendeki kuşak saatlerinin toplu bir resmini iletirim.
Re: Cep saatleri...

Gönderilme zamanı:
13 Kas 2009, 18:22
Bond
Solestar güzel konu ve modeller teşekkürler. Bende kendimden eski birşey ekleyeyim az sonra. Eski foruma koyduğum bir Emile Droz vardı. Durumu çok iyi olmasada baya eski. İlerde bir bakım ve yenileme yaptıracağım. Güzel bir hatıra.
Bilgi için ayrıca çok mersi Deha Bey. Resimleride görmekten çok memnun oluruz.
Re: Cep saatleri...

Gönderilme zamanı:
13 Kas 2009, 21:10
Solestar
Ben teşekkür ederim sevgili Bond.
Sizin ve sayın deha'nın ekleyeceği fotoğrafları merakla bekliyoruz.
Re: Cep saatleri...

Gönderilme zamanı:
13 Kas 2009, 22:38
Axiaziz
İlk resimdeki Breguet' e hasta oldum, bazen geliyor aklıma aslında.
Ben işim icabı gömlek + kravat şeklinde çalışıyorum. Bu aralar havalar soğudu hatta yelek de giyiyorum.
Aslında alayım şöyle güzel bir tane (O Breguet' i alamam tabii de), gümüş bir zincir yeleğin cebinden, arada çıkartır bakarım...
Ha, herkesin önünde bilgisayar falan var ama olsun, ben çıkartıp cep saatime bakarım. Şahane olur.
Re: Cep saatleri...

Gönderilme zamanı:
13 Kas 2009, 23:22
deha
Merhabalar tekrar,
kuşak saatlerinin resimlerini ekleyeceğim ama bir türlü beceremedim. Yardım kısmındaki açıklamalardan da bir yere varamadım. Copy paste de olmuyor. Bunun basit bir yöntemi konusunda bilgi verebilirseniz çok memnun olacağım.
Bu sırada resimdeki saatlerden Omega olanlar genelde 19 LBN ve 38.5LT1, Zenith'ler ise 19 NVSI Kalibre. Belki İzmir'de olmamdan ötürü, SCR, SCP saatlerden bulma imkanım oluyor. İzmir - Kasaba ( şimdiki adıyla Turgutlu ) demiryolu için üretilmiş olan bu saatlerin tarihçeleri de ilginç aslında, bu yazıların bir kısmı alıntı ve toplamadır, bu tür bilgiler benim çok hoşuma gittiği için paylaşmak istedim;
"Anadolu topraklarinda ilk demiryolu imtiyazini Ingilizler elde eder. Izmir bu dönemde Imparatorlugun en önemli limanlarindan biridir. Son derece verimli bir bölgenin pamuk, incir, tütün,üzüm, meyankökü, zimpara tasi vb. ürünleri için tek çikis noktasi olarak dis ticaret açisindan son derece elverisli konuma sahip bir kenttir Daha demiryolu yapimina baslanmadan önce, Izmir’de ithalat - ihracat isleriyle ugrasan 1061 Ingiliz tüccar vardir. 1838 Balta Limani Ticaret Antlasmasiyla Ingiltere, Osmanli devletini dis ticaret alaninda hemen bütünüyle dize getirir; ihracat yasaklari , tekel ve iç gümrükler kaldirilir, böylece Osmanli pazarina girmek ve oradan hammadde ithal edebilmek için hukuki bir engel kalmaz, tek bir engel disinda: ulasim.
Ulasimin develerle gerçeklestiriliyor olmasinin yarattigi pek çok olumsuzluk, Ingiliz tüccarlari baska bir yol aramaya yöneltir: demiryolu’na. Osmanli yöneticileri de ülkeye demiryolu yapimindan yanadir. Çünkü böylelikle, hem giderek artmakta olan iç karisikliklarin, demiryolunun saglayacagi hizli asker sevkiyati ile önlenebilecegini, hem de demiryolunun, ülkenin içinde bulundugu mali bunalimi hafifletebilecegini ummaktadirlar. Yapimi 10 yil süren Izmir Aydin demiryolu 1866 yilinda ulasima açilir. Beklendigi gibi, demiryolunun geçtigi bölgelerden toplanan tarimsal vergilerde ve Izmir gümrüklerinin gelirinde büyük artislar yasanir."
Izmir-Kasaba ve Izmir - Aydın demiryollarına ait çok kısa bir bilgi daha; Saatlerin arkalarında veya kadranlarında görebileceğiniz bazı ifadelerin anlamları:
SCP = Önceleri "Smyrna Cassaba Railway" olarak 1866'da hizmet vermeye başlayan şirket, 1893'de Fransızlara devredilir.
SCR= "Chemins de fer Smyrne Cassaba et Prolongements" olarak adlandırılmaya başlanır. İleriki dönemlerinde ise 1934 yılında şirket TCDD'ye satılır.
ORC = Ottoman Railway from Smyrne to Aydin
Not: Fotograf ekleme için yardımlarınızı bekliyorum..
Re: Cep saatleri...

Gönderilme zamanı:
14 Kas 2009, 00:25
deha
He he.. Oldu galiba.. Ama işkence gibiydi. Resim eklememek için türlü takla attırılıyor, daha basit yöntem neden olmuyor, hani al kes kopyala yapıştır gibi daha alengirsiz bir şey daha hoş olurdu...

Re: Cep saatleri...

Gönderilme zamanı:
14 Kas 2009, 00:26
deha
Bu sırada Sayın Solestar' a çok teşekkür ediyorum, yol gösterdiği için.