deha » 13 Kas 2009, 23:22
Merhabalar tekrar,
kuşak saatlerinin resimlerini ekleyeceğim ama bir türlü beceremedim. Yardım kısmındaki açıklamalardan da bir yere varamadım. Copy paste de olmuyor. Bunun basit bir yöntemi konusunda bilgi verebilirseniz çok memnun olacağım.
Bu sırada resimdeki saatlerden Omega olanlar genelde 19 LBN ve 38.5LT1, Zenith'ler ise 19 NVSI Kalibre. Belki İzmir'de olmamdan ötürü, SCR, SCP saatlerden bulma imkanım oluyor. İzmir - Kasaba ( şimdiki adıyla Turgutlu ) demiryolu için üretilmiş olan bu saatlerin tarihçeleri de ilginç aslında, bu yazıların bir kısmı alıntı ve toplamadır, bu tür bilgiler benim çok hoşuma gittiği için paylaşmak istedim;
"Anadolu topraklarinda ilk demiryolu imtiyazini Ingilizler elde eder. Izmir bu dönemde Imparatorlugun en önemli limanlarindan biridir. Son derece verimli bir bölgenin pamuk, incir, tütün,üzüm, meyankökü, zimpara tasi vb. ürünleri için tek çikis noktasi olarak dis ticaret açisindan son derece elverisli konuma sahip bir kenttir Daha demiryolu yapimina baslanmadan önce, Izmir’de ithalat - ihracat isleriyle ugrasan 1061 Ingiliz tüccar vardir. 1838 Balta Limani Ticaret Antlasmasiyla Ingiltere, Osmanli devletini dis ticaret alaninda hemen bütünüyle dize getirir; ihracat yasaklari , tekel ve iç gümrükler kaldirilir, böylece Osmanli pazarina girmek ve oradan hammadde ithal edebilmek için hukuki bir engel kalmaz, tek bir engel disinda: ulasim.
Ulasimin develerle gerçeklestiriliyor olmasinin yarattigi pek çok olumsuzluk, Ingiliz tüccarlari baska bir yol aramaya yöneltir: demiryolu’na. Osmanli yöneticileri de ülkeye demiryolu yapimindan yanadir. Çünkü böylelikle, hem giderek artmakta olan iç karisikliklarin, demiryolunun saglayacagi hizli asker sevkiyati ile önlenebilecegini, hem de demiryolunun, ülkenin içinde bulundugu mali bunalimi hafifletebilecegini ummaktadirlar. Yapimi 10 yil süren Izmir Aydin demiryolu 1866 yilinda ulasima açilir. Beklendigi gibi, demiryolunun geçtigi bölgelerden toplanan tarimsal vergilerde ve Izmir gümrüklerinin gelirinde büyük artislar yasanir."
Izmir-Kasaba ve Izmir - Aydın demiryollarına ait çok kısa bir bilgi daha; Saatlerin arkalarında veya kadranlarında görebileceğiniz bazı ifadelerin anlamları:
SCP = Önceleri "Smyrna Cassaba Railway" olarak 1866'da hizmet vermeye başlayan şirket, 1893'de Fransızlara devredilir.
SCR= "Chemins de fer Smyrne Cassaba et Prolongements" olarak adlandırılmaya başlanır. İleriki dönemlerinde ise 1934 yılında şirket TCDD'ye satılır.
ORC = Ottoman Railway from Smyrne to Aydin
Not: Fotograf ekleme için yardımlarınızı bekliyorum..