asymptote yazdı:Bazı markalar bakımı ve servisi için özel aparatlar gerekecek şekilde saatlerini tasarlıyor. Buna iyi bir örnek Rolex'tir. Arka kapağı açmaktan tutun da balans çarkı üzerindeki microstella vidalarını ayarlamaya kadar bir yığın özel ekipman gerektiriyor. Bunu elbette saatler yetkili servis dışında kurcalanıp tamir edilmesin diye yapıyor. Gerçi bu özel ekipmanlar da tedarik edilebiliyor ama kaç usta bunları satın alıp kullanıyor kuşkuluyum.
watchhunt06 keşke iyi saat ustaları bu ülkede daha çok saygı ve itibar görse, sosyoekonomik durumları daha iyi olsa.. Gerçekten benim iyi ustalara saygım sonsuzdur, hatta onlara özenir ve imrenirim..
Asymptote..
Dediklerine bi şekilde katılıyorum ama burda amaç saatleri başka yerde kurcalanmasın bizde yapılsın maksatlımı yoksa tasarladığı aparatların satışından kazanacağı para mı?
Dediğin gibi kapak açma aparatı ve microstellanın orijinallerini satın alman mümkün ve bulunabiliyor hemde gayet makul fiyatlarla...
Bazı saat makinelerinin bazı muayyen parçaları sürekli olarak kırılırlar bizler biliriz ve yüksekçe bir ihtimal fabrika bu parçayı imal ederken zayıf ve kırılgan olarak üretiyor amaç bu parçanın daha fazlaca tüketilişinden elde edilecek gelirdir...
Rolex 2130-3130 un otomatik direkleri (taşın içinde olmasına rağmen)ve ratchet wheel denilen kurma çarkı anormal aşınırlar bi süre sonra boşluk yaparlar (otomatik direği).
Eğer herhangi bir rolex in karanfili yağsız kalırda birde sen tur attırısan yelkovan akrebe hafifden zora bir sertleşmeden sonra bazı dişlilerin sıyrılma sesini duyarsın işte o slide pinion yada bizim tabirimizle makara çarkının arka dişlilerinin sıyrılma sesidir çunki o kalibrelerin makara çarkının arka dişleri çok ince ve narindir ..Ama aynı yağsızlık bir st 96 da as 1130 da olsa o makara çarkı yada herhangi bir çarkı inan bana asla o kadar çabuçak pes etmezler
Artık sen düşün bi mana çıkar ......
selamlar...
c......