Archie, TR özelinde klasik otomobil anlayışı oldukça karmaşıktır.. Bazı Hi-End koleksyonerler ( Rahmi Koç, Ural Ataman, Alinur Velidedeoğlu gibi.. ) neyin gerçek anlamda klasik olduğunu '' by the book '' yani dünya standartlarında bilir, takip eder ve buna göre araç seçerler.. Ancak piyasada gördüğün 90% araçlar klasik özelliği hiç olmamış veya olsa da gördüğü yanlış bakım/onarım sonucu bu özelliğini kaybetmiş araçlardır..
Milletimize özgü '' herşeyin eskisi kıymetlidir '' zihniyeti klasik otomobiller için de geçerlidir.. Adam hurda bir '76 Chevy Nova 6 silindir, düz vites, 4 kapı araç bulur.. Bunu klasik zanneder, para harcar, restore eder ve yüksek fiyata satmaya çalışır.. Piyasa bu tür araçlarla doludur ve çoğu geri dönüşü olmayacak şekilde '' garbage condition '' mertebesine ulaşmıştır.
Klasik Amerikan Otomobillerinde en önemli noktalardan biri üretim adedidir.. Nadir araçlar her daim kıymetlidir.. İkinci husus ise '' numbers matching '' mevzusudur yani aracın VIN ( Vehicle Identification No. ) ile motor No.sunun fabrika kayıtlarıyla aynı olmasıdır.Daha sonra orijinallik durumu ve kondisyon göz önüne alınır..
Impala Chevrolet ürün gamının aynı kasayı taşıyan BelAir, Deluxe, Biscayne, Delray ve Nomad modellerine 1958'de dahil olmuş ve serinin en lüks donanıma sahip aracı olarak piyasaya sürülmüştür.1960 ve sonrasında üretilen modelleri yukarıda bahsi geçen tiplerden 3 parçalı stop grubuyla ayrılır.Amerikan otomobillerinde custom olayı çok gelişmiş olduğundan Impala'dan daha donanımlı BelAir da bulmak mümkündür ancak genel anlamda bayrak gemisi Impala'dır.
Benim için eski bir Amerikan aracı ancak şu kriterlere sahipse kıymetlidir;
- V8 motor..
- Coupe ve/veya Convertible kasa tipi..
- Fabrika standardı nispetinde orijinallik..
- Günlük kullanıma uygun optik ve mekanik kondisyon..
Bu özelliklere haiz bir BelAir benim için canı çıkmış bir Impala'dan daha değerlidir her zaman..
Klasikler köşesini memnuniyetle de desteklerim
