Tgm yazdı:Benim anlamadığım vw mühendisliğinin hala tam olarak bu sorunu çözememiş olması.. 10 ileri dsg lerle bu sorunun aşılacağı bahsediliyor. Hatta golf 8'de bu şanzumanlar kullanılacakmış. Zaten sorun şanzumanın fazla ısınmasından kaynaklanıyor. Çift kavrama..Vites değişimi gerçekleştikten sonra ikiz kavrama tetikte bekliyor ve bir sonraki değişimi o yapıyor. bir nevi nöbetleşerek.. Konforu arttırıyor, yakıt ekonomisi sağlıyor ama çabuk ısınıyor. E şimdi 10 kademede bu işlem daha fazla yapılmayacak mı? Yani daha fazla kademe daha fazla değişim..
vw ve vw grup markalarının kullandığı dsg' lerin bir çok çeşidi var.
dünya genelinde kavrama arızası ile meşhur olan kronik sorunlu model dq200 kodlu, kuru kavrama olan 7 ileri dsg.
bu model, 250 nm' ye kadar tork dayanımına sahip ve bu sebeple büyük hacimli modellerde değil, küçük hacimli motorlarda kullanılabiliyor. ayrıca önden çekişli ve enlemesine motor yerleşimli araçlar için dizayn edilmiş bir versiyon.
aynı zamanda dq200 kodlu 7 ileri dsg, tüm dsg ailesi içinde kuru kavrama olan tek şanzuman. diğer bütün versiyonlar 'ıslak' tabir edilen yağlı kavrama ünitesine sahip. dq200 dışındaki dsg' lerde de arızalar çıkabiliyor ancak dq200 gibi kronik olarak bir sorunları yok, normal sınırlar içerisinde arıza istatistikleri var. kuru tip kavramanın tercih edilmesinin sebepleri muhtemelen maliyet olarak epey avantajlı olmasıdır.
bir liste yapacak olursak;
*DQ200 - 7 ileri - kuru kavrama - 250nm (problemli versiyon budur)
DQ250 - 6 ileri - yağlı kavrama - 400nm
DQ380 - 7 ileri - yağlı kavrama - 380nmDQ500 - 7 ileri - yağlı kavrama - 600nm
DQ511 - 10 ileri - yağlı kavrama - 550nmDL501 - 7 ileri - yağlı kavrama - 500nm
dq200 genede 1.0/1.2/1.4 TSI ve TDI motorlar ile kullanılıyor ancak istisnalar da mevcut. örneğin Yeni
Audi A4 1.4 TFSI' da, motor yerleşimi boylamasına olduğu için dq200 değil 7 ileri ıslak kavrama dq380 var. Yeni Tiguan' da motor yerleşimi enlemesine olmasına rağmen 1.4 TFSI versiyonda 6 ileri DQ250 var gibi gibi ... Şahsi tavsiyem DQ200 kodlu şanzumanı imkan varsa pek tercih etmemek. Ancak doğuş oto ilk yıllarda çok fazla kişiye bu konuda çok problem çıkarmış olsa da, artık düzenli servis bakımına giren araçların hepsinde bu değişimden parça ücreti alınmıyor garanti bitsin/bitmesin.