3. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 23:16
redbaron
Motosiklet zehiri alınmış, bundan sonra yapman gereken korkmaya devam etmek ve motosiklet sürerken sürekli kendini korumak. Bu sayede uzun yıllar motosiklet sürersin. Motosiklet üstünde trafikte haklı çıkmak için sakın uğraşma, trafikte canlı kalmaya odaklan daha çok. Sinirlerine her zaman ama her zaman hakim ol, defansif sürüşü öğren, eğitim al. Motosiklet kültürünü içine sindir, apaçi olma, çakal olma (istersen ol tabi ama motosiklet üzerinde değil :) )

Gelelim motosiklet seçimine;

1. İkinci el alınması konusuna katılıyorum, çünkü belki motordan soğuyacaksın, belki de büyük ihtimalle çok seveceksin ve istediğin tarz motora daha rahat karar verebilecek hale geleceksin, ilk motorunu kolayca satabilmek büyük avantaj olacak.
2. Mutlaka ABS'li bir motor al. Özellikle ön tekerin kayması durumunda düşmek kaçınılmaz, ABS bunu büyük ölçüde engelleyecektir. Artık hepimiz biliyoruz ki ABS fren mesafesini kısaltmaya değil, direksiyon hakimiyetini korumaya yarıyor. Bu motosiklette çok daha önemli
3. Acemiler için motosikleti özellikle durduğu yerde, düşük hızlarda yönlendirmek, manevra yapmak başlangıçta zor. O sebeple iki ayağını yere basabildiğin motosiklet seçmek akıllıca ve tabi ki aynı sebepten dolayı hafif motor seçmek lazım.
4. Yaş 30, bence yeterli olgunluğa ulaşılmıştır, trafik tanınmıştır, motosikletli görünce gözü dönen şöför tipleri tanınıyordur, bunlardan nasıl uzak durulacağı tecrübe edilmiştir (nasıl uğraşılacağı demiyorum, nasıl uzak durulacağı diyorum :)) O yüzden gaz tepkileri sağır, yani nispeten sağır bir motosiklet ile başlamanın vakti gelmiş sayılır. (düşük hacimli denmesinin sebebi budur, hatayı tolare edebilecek bir makina olması için öyle denir, ancak örneğin 2 zamanlı 250'lik bir kros makina alabileceğiniz tehlikeli makinalardan birisidir, çünkü gaz tepkileri çok keskindir, durduk yere kafanıza geçebilir :)
5. Motosikleti ciddiye al, mutlaka eğitim al.,
6. Son olarak da... mutlaka eğitim al demiş miydim =)

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 23:31
Baran
Yazan tüm arkadaslara cok tesekkürler,oturup her mesajı 2 şer kez okudum.

Bulent abi sana gelince, vespa bedava olsa bineceğim bir motor degil hakaret sayarım ahahahha :) Şaka biryana maskülen aletleri seviyorum belki Italyada yaşasaydım 2. Motor olarak eşime alırdım bir vespa :)

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 23:41
Tgm
Motoru da otomobil gibi kullanacaksan alma abi :? gerçekten ciddi riskleri var

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 00:40
Baran
Otomobil konusundaki bilgi birikimim,tecrübem ve yeteneğim malesef motorda yok,motor konusunda bir hırsımda yok zaten bakalım yavas yavas öprenicem

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 00:52
okaymm
Sevgili Baran,bu forumda sayende ilk yazım.:)Saat konusunda siz değerli arkadaşları takip ederek birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.Konu motosiklet olunca es geçmek istemedim.Motosiklet bir tutku ve sevgi işidir.İçinde bu filiz yeşermeye başladıysa artık önüne geçemeyeceğin duygulara hazır olmalısın.:)
Maalesef ülkemizde motosiklet kullanmak başlı başına bir risktir.Tabi risk demek içinde her türlü kavramı barındırır. Onun içindir ki eğitim almak zorundayız.Ülkemizde ehliyet edinilme çok yüzeysel bilgilerle yapılmakta bunun sonuçlarıda yetersiz kalmaktadır.
Motosiklet eğitimleri bir kaç aşamada yapılır.Bunlar,başlangıç eğitimi,paket eğitim,master eğitimi,birebir eğitim v.s gibi.Başlangıç eğitimi motosiklet kullanmaya yeni başlayanlar için verilen eğitimdir.Paket eğitim ise motosiklet kullananlara verilen 2 günlük eğitimdir.1.günü trafiğe kapalı alan da motosiklete hakimiyet ve dar alan manevraları ,panik fren gibi v.s bilgileri kapsar.2.günü karayolunda uygulamalı devam eder.
Bütün eğitim kurumları İngiltere bazlı sistemden faydalanırlar.Hepsinin kitabı aynıdır.Burada öne çıkan eğitmenlerin bilgi beceri anlatım ve senin olayı çabuk kavraman dadır.Konuya hakim olmak adına eğitim kurumlarının ücretsiz sunumlarına dinleyici olarak katılmanı öneririm.
Örnek vermek gerekirse ART Moto Akademi,GİS Akademi,OMM gibi kurumlar bu alanda faliyet göstermektedir.Tabi bunlardan bağımsız eğitim verenlerde var.Bu kurumlar uluslarası akreditasyon a sahipleridir.
Bilgi olarak California superbike school eğitimleri pistte kullanım ağırlıklıdır.Günlük kullanımınız için öncelikli değildir.
Soruların olursa bildiğim kadar yardımcı olmaya çalışırım.

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 01:06
Baran
Ben gercekten bu işi laf olsun diye yapan yerlerden ziyade gercekten öğretici ehliyetten sonrada egitim alabileceğim biryerden öğrenmek istiyorum.Motoru hava atmak için degil gercekten severek ve bilerek kullanmak için alacağım.Gidip herhangi bir motor alıp baslayabilirdim ehliyete bile gerek yok kafamı göZümü kıra kıra öğrenebilirdim ama 2015 olmuş bilinç çağındayız bu kadar imkan varken hepsinden faydalanmak en doğrusu.Araba hata affeder ama motor asla.Bütün bunların yanında gidip motor montu baktım giydim kaskı taktım motorun üstüne oturdum acayıp hoşuma gitti oraya girmiyorum :) İşin kötü yanı kış aylarına denk geldi bu kararım o yuzden sanırım birkaç ay kapalı garajda motoru iZleyip temizlemekle gececek kış mevsimi benim için.

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 03:07
Haspirin
Kawasaki Ninja 250SL nasıldır? ABS seçeneği de var. http://kawasaki.com.tr/motosiklet/Ninja250SL/ninja250SL.html
Baran'ı anlıyorum çünkü ben de tecrübesiz olmama rağmen racing seviyorum. Bildiğim kadarıyla 250 cc olanlar tam anlamıyla racing geometrisinde olmuyor, sürüşte yine de problem olur mu?

Re: Motorsiklet Tavsiyesi

MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 08:17
emrerd
okaymm yazdı:Bunlar,başlangıç eğitimi,paket eğitim,master eğitimi,birebir eğitim v.s gibi.Başlangıç eğitimi motosiklet kullanmaya yeni başlayanlar için verilen eğitimdir.Paket eğitim ise motosiklet kullananlara verilen 2 günlük eğitimdir.1.günü trafiğe kapalı alan da motosiklete hakimiyet ve dar alan manevraları ,panik fren gibi v.s bilgileri kapsar.2.günü karayolunda uygulamalı devam eder.
Bütün eğitim kurumları İngiltere bazlı sistemden faydalanırlar.Hepsinin kitabı aynıdır.Burada öne çıkan eğitmenlerin bilgi beceri anlatım ve senin olayı çabuk kavraman dadır.Konuya hakim olmak adına eğitim kurumlarının ücretsiz sunumlarına dinleyici olarak katılmanı öneririm.
Örnek vermek gerekirse ART Moto Akademi,GİS Akademi,OMM gibi kurumlar bu alanda faliyet göstermektedir.Tabi bunlardan bağımsız eğitim verenlerde var.Bu kurumlar uluslarası akreditasyon a sahipleridir.
Bilgi olarak California superbike school eğitimleri pistte kullanım ağırlıklıdır.Günlük kullanımınız için öncelikli değildir.
Soruların olursa bildiğim kadar yardımcı olmaya çalışırım.

Malesef bu yanlış bir bilgi.Yine yukarıdaki yazıda geçen "california bike school" ingiltere bazlı sistem den faydalanmaz ve kitabı da "motosiklet yol sanatı" nı yazan emekli polisin kitabı olmayıp, Keith Code (eski süper bike yarışçısı) un yazdığı "bileği bükmek" tir.
Kaldı ki sırf bununla da kalmayıp honda eğitimi ve gymkhana temelli japon ekolü bambaşka bir öğretidir.Örneğin siz Omm ciler panik frende debriyajı sıkarsınız, japon ekolü motor frenini de kullanmayı öğretir.Sizin sistem "virajda fren yapmayın" der, japon ekolü "belli şartlar altında bal gibi fren yapılır" der, sizin ekol dört parmak fren kullandırır, diğeri "iki parmak da olur" der.
Aşağıdaki videolar gymkhana yarışmalarından(japonlarda at biniciliği yeteneklerini göstermek ve kıyaslamak amaçlı festivallerdir.modern çağda otomobil ve motosikletlere uyarlanmıştır.ciddi eğitimleri vardır, japon motorsikletli polisleri de bu eğitimlerden geçer.), dar alanda motosiklete hakimiyet temalı ve zamana karşı.On board videodaki fren kullanımına dikkat.
https://www.youtube.com/watch?v=BKFOrdl4U1Y
https://www.youtube.com/watch?v=ULkKtxLsPCs
https://www.youtube.com/watch?v=pVoXGGXRl5k
Şimdi ben hangisi doğru mevzuuna girmeyeceğim, ama salt birisini kabul edemezsiniz.Ben işin eğitiminin, teknik anlamda bu işe hakim pist sürücüleri tarafından pistte verilmesinden yanayım.