BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Genel Otomotiv Konular覺n覺 Bulabileceiniz B繹l羹m

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj Baran » 26 Haz 2015, 01:33

Dogrusu 3.16 ile 3.20 arasinda kalmadim,ben 3.20d almaya gidip 3.20i ed satin aldim.Benim istedigim ozelliklerde bir 3.20d 210.000tl lere geliyordu ve yaptigim km baz alindiginda bu rakam bana mantiksiz geldi secimimi 3.20i den yana kullandim.

Gelelim 3.16 ile 3.20i ed arasindaki farklara.Oncelikle iki aracin turbolari intercooler sistemleri yazilimlari ve yuruyen aksamlari tamamen farkli.ED yakit ekonomisini 繹n plana cikarttigi icin ruzgar direncini dusurmek adina 3,20i nin yuruyen aksam geometrisi farkli ve 2cm daha alcak normal 3.16 dan.Yazilim turbo ve intercooler farki ise tamamen g羹c farkindan kaynaklaniyor.Arada baska bir fark yok.

Chip konusu ise cok genis bir konu burada sayfalarca yazabilirim ama anlasilir sekilde yazmam gerekirse piyasada 2 tip guc alma yontemi mevcut.Bunlarin birincisi Power Box lar ki bunlar bir modul olarak araciniza monte ediliyor ve normal yazilima chip tuninge nazaran daha az guc veriyor.Birde custom yazilimlar varki bunlar 210hp denilen kisima giriyor.Bunlar cok guc artisi sagliyor ama aracin motorunu ve turbo sistemini cok kas覺yor.Turbo cok hassas bir konu ve bu konudada sayfalarca yazabilirim.Kisaca solemem gerekirse yazilim isi numarasi olmayan cok begendiginiz bir ayakkabiyi ayaginiza buyuk modelini alip giymeye benziyor.Araciniz 210hp olur ama kac ay o sekilde kullanabileceginizin garantisi yok.Bu yuzden kesinlikle tavsiye etmiyorum.

3.16 oldukca yeterli peeformansa sahip bir arac,kesinlikle e90 kasa 3.16 ile alakasi yok.Sanziman oldukca basarili.Daha performansli bir tercih ise 3.20 olacaktir ki aracim 3600km oldu cok memnunum.
Kullan覺c覺 avatar覺
Baran
 
Mesajlar: 13228
Ya: 39
Kay覺t: 02 ub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj sinanarmy » 26 Haz 2015, 01:40

Yakit tuketimi nedir 320i nin?
Kullan覺c覺 avatar覺
sinanarmy
 
Mesajlar: 420
Kay覺t: 01 Kas 2014, 20:22

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj kremlin » 26 Haz 2015, 02:16

tesekkur ederim, 3.20ied nin motoru hem 1600 hem de 170 bg olmas覺yla ( son 1.20i de 177 bg dediler ama teknik verileri sizdeki motorlu pre-facelift 1.18i ile 1e 1 ayn覺 borusan覺n sayfas覺ndaki o yuzden 177 olay覺 biraz 羹pheli geldi) t羹rkiye artlar覺 i癟in en mant覺kl覺 kombinasyon.
3 olmas覺 urumunda kesinlike ied, fakat 4 kasan覺n grancoupeu da farkl覺 cezbediyor, ama 4.18 olarak 3 silindirli 136 bg motorun sizinkindeki zevki vermesi de imkans覺z. s覺rf kap覺lar 癟覺tas覺z diye 170 lik motordan vazge癟ip 136 kullanmaya deer mi, g羹癟 bir karar, golfler bile 150 bg olmuken o sportif 癟izgilerini hak eden ekilde gidebilir mi bilemiyorum, bari en az覺ndan mercedes gibi 156 癟覺kartabilselermi de 1800 cc imas覺n覺 biraz daha hak etseymi :(
g羹le g羹le kullan覺n tekrar
Kullan覺c覺 avatar覺
kremlin
 
Mesajlar: 20
Kay覺t: 10 May 2015, 23:41

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj mehmetalpcan » 26 Haz 2015, 04:30

Yak覺n zamanda ikisini de kullanm覺 biri olarak 320 ied. al覺n覺r derim bizdeki beyaz moderno idi yanl覺 olmas覺n. Yaln覺z para var ise dizel olmal覺 benzinli 320 dizel 320 nin verdii muhteem Torku aratt覺r覺yor. Yinede baran arac覺na G羹le g羹le binsin. Film de araca baya iyi gidiyor
i癟ki b羹t羹n k繹t羹l羹klerin anas覺d覺r Hz Muhammed SAV.
Kullan覺c覺 avatar覺
mehmetalpcan
 
Mesajlar: 278
Ya: 55
Kay覺t: 05 Mar 2010, 22:38
Konum: kocaeli

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj Baran » 26 Haz 2015, 09:26

Hic dizel araba almadim,taksi gibi km yapilmiyorsa bana gore dizelin bir avantaji yok.En yakin arkadasimda olan e90 kasa 3.20d yi uzun sure kullandim,turbodizel ve benzinli turbo arasindaki tork farkindan 繹t羹r羹 dizeldeki ani tork dalgalanmalari beni rahatsiz ediyor linear bir gaz tepkisi yok malesef.Hernekadar ses izalasyonu iyi duzeydede olsa dizelin AS250 sesi kabine giriyor.Beygir araba sattirir tork yaris kazandirir ama ben e90 3.20d ile f30 3.20i denemesi yaptim 0km-top speed seklinde,yeni nesil ZF 8 ileri sanziman ile 3.20i neredeyse 200km ye kadar 2 araba boyu 繹nde gidiyor sonrasindada fark yavas yavas kapaniyor motor hacminden 繹turu.Sport Plus modunda arac rahatsiz edecek kadar atik ve sportif.Kesinlikle 2lt arac hissiyati yasatiyor.Aradaki fiyat farki kesinlikle luzumsuz ki BMW satis adetlerine bakildiginda 3.20i ed den sonra neredeyse hic dizel satamamis olmalari bunu destekliyor.
Kullan覺c覺 avatar覺
Baran
 
Mesajlar: 13228
Ya: 39
Kay覺t: 02 ub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj kremlin » 26 Haz 2015, 10:31

dizellerin moda olmas覺 turbo teknolojisinin gelimesi ve hacimlerinin d羹羹r羹lmeye balamas覺yla balam覺t覺, tabi bir de petrol fiyatlar覺 art覺覺...
otomobil a癟覺s覺ndan her koulda benzin tercih sebebi yani, bilinenin aksine yeni nesil dizeller egzoz normlar覺nda da benzinlilerden avantajl覺, bu da hem 癟evre a癟覺s覺ndan g羹zel biey hem de avrupada vergi avantaj覺 sal覺yor...
fakat d羹羹k hacim+verimli turbo modas覺 tsi lar ile balayan ve bmw nin atmosferik motora inanc覺ndan en son kat覺ld覺覺 bu trend, art覺k dizellerin temelde turbo olay覺ndan kaynakl覺 pek癟ok avantajlar覺n覺 da benzine ge癟irdi. bir de ge癟en bu s羹rede benzinle mazot aras覺ndaki makas da gitgide kapand覺, zaten otomobil karakterine de dizeli pek yak覺t覺rm覺yorsan覺z ger癟ekten gereksiz. ge癟en uzun bir yaz覺 g繹rd羹m, fizik癟i biri yazm覺, anafikri beyggir satt覺r覺r tork yar覺 kazand覺r覺r laf覺 efsane, esas覺 beygir diyor olay覺n, tork d羹羹k devirde y覺覺lmay覺 engeller ama g羹癟 beygirdir diye. bmw dizellerde de 2.0 dan 190 bg e 癟覺kt覺, fakat ayn覺 hacimde benzinliden 245 alabiliine bak覺ld覺覺nda, bmw dizele olduk癟a yat覺r覺m yapt覺, 5 serisinde 1600 cc ile m5 aras覺nda benzinli kalmad覺, ama hala benzinin verim a癟覺s覺ndan nas覺l farkl覺 olduu g繹r羹lebiliyor, ki bmw dizeller i癟in dayan覺kl覺l覺k endiesi duyanlar da var
yeni nesil 3 silindirli motoru duydunuz, yada minilerde falan kulland覺n覺z m覺? i8 de elektrik 羹nitesi hari癟 200 羹n 羹zeri bir beygir alm覺lar bundan da, ama ara癟lara 136 l覺k versiyonuyla getiriyorlar, yak覺t bak覺m覺ndan 3.16 i den avantajl覺 olur, fakat yak覺t+performans olarak 3.20 ied nin olduk癟a gerisinde kalacak, zaten bu yeni nesil 1500cc motor da se癟eeklerdeyken y覺l覺n motoru 繹d羹l羹n羹 psa al覺yordu, bu sene de ancak i8 de kullan覺lan versiyonu 繹d羹l alabilmi.
Kullan覺c覺 avatar覺
kremlin
 
Mesajlar: 20
Kay覺t: 10 May 2015, 23:41

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj Baran » 27 Haz 2015, 07:28

Beygir araba sattirir tork yaris kazandirir laf覺n覺n gercekligini en bariz 2007 senesinde sahip oldugum Honda S2000 de hissetmistim.Piyasadaki litre ba覺na en cok g羹c veren makine oydu.Oldukca hafif bir arac olmasina 240hp olmasina kars覺n torku yetersizdi ve bunu fazlasiyla hissettiriyordu.Mesela 90km 羹st羹 suratlerde meydana gelen oversteer hallerinde araci kontrol altinda tutabilmek icin beygir degil torka ihtiyac duyarsiniz.Yuksek suratlerdeki ara h覺zlanmalarda yine beygir degil torka ihtiyaciniz olur.Sifirdan hareket ederken beygirden ziyade torklu araclarin ivme kazanmasi herzaman daha basarilidir.Bunun yaninda yalnizca torkda hiz icin yeterli degildir bunada en guzel ornek arazi araclari yada kamyonlardir.

Bu arada daha 繹nce y繹neltilen yaz覺l覺m ve chip uygulamalari hakkindada fikrimi belirtmem gerekirse,kucuk motor hacminden a覺r覺 besleme ile yuksek gucler elde edilen vag grubu yada BMW gibi markalar belirli normlar sebebiyle motor potansiyellerini tam anlamiyla kullanmazlar.Bunu bilenler sonradan bu araclar icin yazilim programlari hazirlar bunu musterilere pazarlarlar yalniz :!: yanma odas覺na daha cok oksijen g繹nderme prensibiyle calisan Turbo motorlar cok hassas sistemlerdir ve en ufak hava ak覺m覺ndan bile etkilenirler.Art覺k yazilim chip islerini herkes yapiyor ama yapmaktan yada ne kadar guc artisi oldugundan ziyade bunun sorunsuz sekilde ne kadar sure kullanabildigi daha onemlidir.2000li yillarin basindan beri yazilim ile guc alinan kac aracin motor k覺rd覺g覺na ahit oldugumu hatirlamiyorum.Kucuk turbo ve intercooler ile yuksek basinclar acilan araclarda 繹nce turbo palleri zarar gorur.Bu isi hakkiyla yapmak icin yazilim haricinde baska parcalarinda degismesi dogru olanidir.Bu islemler kesinlikle profosyonelce yapilmalidir.

Turkiyede bu konuda 1 numara olan 2 numara olan adamlar benim has arkadaslarim olmasina karsin bu islere girmem.Sahip oldugum 3.20i arac yazilim egzoz ve buyuk intercooler ile tahminimiz tekerde 220-230 beygir verecek potansiyelde olmasina karsin bole bir uygulamayi dogru bulmuyorum.Surekli gel bi g覺d覺klayalim 200hp olsun diyorlar ama bana u anda g羹c羹 yetiyor kimseyede cok fazla tavsiye ettigim uygulamalar degil.
Kullan覺c覺 avatar覺
Baran
 
Mesajlar: 13228
Ya: 39
Kay覺t: 02 ub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: BMW 3.20i Perde A癟覺l覺覺

Mesaj kremlin » 28 Haz 2015, 01:14

3.20 ied nin normal hali gayet yeterli, stage 1 de verebilii zaten g羹venli ekilde 190-200 fln olur diye okumutum, boxlar覺 en y羹ksek ayarda pek tavsiye etmiyorlar,onun i癟in de uramaya, orjinalitesini bozmaya demez. ama ilk f30 geldiinde 3.16 vard覺, hatta ied'yi de o efficiency diye ilk geldiinde m paketsiz veriyorlard覺, m paket alabilmek i癟in o d繹nem 3.16 alanlar oldu. ben 3.16 y覺'da s羹rd羹m, spor moda al覺rsan覺z size bmw hissini yaat覺yor ama golflerin normallerinin 150 bg olduu bir d繹nemde 136 bg o kasada her zaman tatmin etmeyebilir. bu yuzden 3.16 almak durumunda kalanlar覺n 癟ou birekilde motorun potansiyeline ulama yollar覺 ar覺yor.
biliyorsunuzdur belki, faceliftte 3.16 kalk覺yor, ied gelmeye devam edecekmi, fakat onu da almanya sitesinde g繹remedim. 繹nceki mesajlarda yaz覺覺m yeni nesil 3 silindirli 136 bg getirecekler 3.18 ad覺yla, yak覺t anlam覺nda 3.16 dan daha iyi olacak gibi fakat performans olarak 3.18 ad覺n覺 hakedeceinden emin deilim. k羹癟羹k hacimlerin a覺rl覺k kazanmas覺yla bmw psa ortakl覺ndan yavas yavas 癟覺karak bu 3 silindirli 1500 e a覺rl覺k verecek, zaten bizim market i癟in olan 5 te de bmw motoru kullan覺yor. oysa psa 繹d羹ll羹 bir motor, hele sizdeki 170 bg versiyonu bizim vergi sistemi i癟in en optimum se癟enek. 3 ten az daha a覺r 4 gc de 170 lik yerine 136 l覺k 1500cc lik bu motorla temmuzda banda girecek, ben de almam durumunda 癟ok mant覺kl覺 bulduum 1.6 170 lik g羹zel motorla, yine 癟ok sevdiim 癟覺tas覺z kap覺lar aras覺nda kald覺m :( bir g羹n araban覺n asl覺 motordur diyorum, dier g羹n normal g繹z羹n fark bulamayaca覺 fakat benim hissettiim 4 羹n 繹n羹ndeki bika癟 milimlik yayvanl覺k motor chiplenebilir mi ki d羹羹ncesiyle cazip geliyor :) sizdeki versiyonun g羹c羹 gayet yeterli, 170i 190 falan yapmak i癟in hi癟 kurcalamaya demez, ama 4 羹n dizayn覺n覺n biraz hakk覺n覺 verebilmesi i癟in 136 dan 癟ok zorlan覺p 覺s覺s覺n覺 artt覺rmayacak 繹l癟羹de en az覺ndan bi 170-175e 癟覺kmas覺 gerek sanki... dediiniz gibi orjanileteyle oynamak hele motorda biraz sakat, ve bence arac覺n temeli de motor, o olmazsa g繹r羹nt羹 i癟in motordan vazgecebileceimi sanmam ama kalbim gidip geliyor ite...
bu arada f30 3 dizayn覺 癟ok baar覺l覺 olduundan makyajda nerdeyse hi癟bir deiiklie uramam覺, arka gerilerin aa覺 al覺nmas覺 ve fardaki led olaylar覺 d覺覺nda ben tamponda falan ne deitiini anlayamad覺m, i癟nde ise kokpite bana pianoblacksi gelen bir malzeme koym覺lar gibi geldi. bmw.de'de konfigirat羹re a癟覺lm覺, orada detayl覺ca 360 derece bak覺p durdum :)
Kullan覺c覺 avatar覺
kremlin
 
Mesajlar: 20
Kay覺t: 10 May 2015, 23:41

ncekiSonraki

D繹n TSF Otomotiv & Motorsporlar覺 - Automotive & Motorsports

Kimler 癟evrimi癟i

Bu forumu gezen kullan覺c覺lar: Hi癟 bir kay覺tl覺 kullan覺c覺 yok ve 45 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners