Beyler
RCZ R, enteresan bir araç. Kulağa garip gelen özelliklere sahip:
- Önden çeker 270 HP
- 1.6 lt
Normal şartlarda bu speklerde bir aracı yolda kullanamazsınız. 110 beygirlik önden çeker bir araçta dahi 1. viteste yüklendiğinizde patinaja girdiğinizi, 2. viteste viraj içinde önden kaydığınızı düşünürseniz; 270 HP ile olanaksız olan işi Peugeot başarmış. Ön diferansiyeldeki kilit muhteşem çalışıyor. Tipik önden kayma başladığı anda dıştaki tekerleğe daha fazla torkun verilmesi ile çizgiye giriyor. Viraj girişlerinde ilk anda dışa açıp kendiliğinden içe yapışıyor.
Turbo gecikmesi çok hafif, 1.6 motordan 270 HP çıkardığınızda alt devirler ölü kalır; ancak RCZ R altlarda da dolu dolu gidiyor. 0-100 km/h ölçemedim, ancak kağıt üzerinde 5,9 sn deniyor. Kısa şanzıman ve turbo ile, ara hızlanmaları çok çok başarılı. Sollamalarda Scotty bizi ışınla efekti var.
Frenler muazzam. Genel olarak oldukça güven veriyor.
Aracın günlük kullanımda yakıt tüketimi de enteresan derecede düşük. Yürür sert ancak tok. İçerde tıkırdayan trim sesi yok, egsoz da güzel ayarlanmış; üzerine çalışıldığı belli. Rölantide hınzır şekilde duyulan egzos yüksek devirlerde rahatsız etmiyor. Aracın içinden çufçuf turbo sesi ve arada basınç boşaltma sesi net duyuluyor.
İstanbul Park'ta denemek isterdim. Bu araç piste yakışan bir araç.
Rakiplerinin Audi TTS ve Cayman olduğunu düşünürsek, bu fiyata da bu performansta herhangi bir araç yok.