1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

BMW Grand Turismo İnceleme

MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2010, 20:42
Clk
Arkadaslar merhaba,

Dün ilk defa araci inceleme sansim oldu. BMW tarafindan hazirlanmis olan reklamin aslinda bunda ciddi etkisi vardi. Gönderilen katalog reklaminda ki soru... En son ne zaman yepyeni bir olguya tanik oldunuz?

Grand Turismo, bugüne kadar üretilmis araclarin tamamindan farkli. X6'yi da piyasaya bu sekilde sunmuslardi ama aracin üstü bikini alti cizme gibi duran cizgileri bana bir türlü cazip gelmemisti. Grand Turismo dizayn bütünlügüne sahip olan cok degisik bir model. Bir SUV gibi durmasina ragmen, Coupe cizgileri var. Coupe gibi dursada station kadar bagaj bolumu var...

Aracta en cok hosuma giden özellikler...

1- Araca inmek ve binmek inanilmaz derecede rahat. Ne bir SUV gibi yukari tirmanmak zorundasiniz, ne de bir coupe gibi egilip bukulup aracin icine girmek. Genis bir sedan otomobilde bilr boyle bir rahatlik yok. Daha da ötesi S kasa bir Mercedes'ten bile daha rahat.

2- Arka koltuklari öne ve geriye hareket ettirebiliyor, hatta koltugu tam olmasada yatirabiliyorsunuz. Koltuklar biribirinden bagimsiz hareket ettigi icin cok farkli kombinasyonlar cikartmak mumkun. Arka ve ön koltuklarda ki diz mesafesi inanilmaz derecede genis.

3- Bagaj kapagi 2 farkli sekilde aciliyor. Dar alanlar dusunulerek sadece camdan bagimsiz arka kapak yada buyuk bavullar icin cam ile beraber komple acilabiliyor. Ozellikle aracin formundan ve arka koltuklarin hareketli olmasindan dolayi, gerektiginde sedan araclara oran ile daha fazla yukleme yapma sansiniz var.

4- Kullanilan koltuklar inanilmaz ust düzey. Konfor akliniza takilmasi gereken en son konu. Iscilik kalitesi güncel 5 serisi ile karsilastirildiginda cok yukarilara cekilmis. Aksesuar listesinde parasini ödedikten sonra alamayacaginiz özellik yok. Internet baglantisida buna dahil ki bu artik yeni bir özellik degil BMW icin.

5- Kisada olsa yaptigimiz test sürüsünde, bircok kisi icin aranan özellik olan sportifligin hava destekli süspansiyon sistemi ile biraz yumusatildigini görüyoruz ki bu olumlu bir gelisme.

6- Oturma pozisyonu normal araclara oran ile biraz yuksek tutulmus. Bu yem yol hakimiyeti hem de konfor acisindan cok güzel.

Performans ile ilgili konusmaya gerek olmadigini düsünüyorum. Fonksyonel, güzel dizayn edilmis ve benzeri olmayan bir arac. Piyasada tutulacagina adim gibi eminim. Piyasada ki tüm SUV'lere ve station modellere cok ciddi bir rakip. Incelemenizi öneririm.

Resimler

Resim

Resim

Resim

Saygilarimla
CLK

Re: BMW Grand Turismo

MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2010, 20:46
nickynick
With all respect, ama ben bu GT yi hiç mi hiç beğenmedim -tasarım- olarak.

Re: BMW Grand Turismo

MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2010, 20:49
Clk
Resimden bende begenmemistim. Onun icin reklam beni biraz meraklandirdi. Ancak araca dokundugun andan itibaren hersey degisiyor :) Renkte önemli tabiki benim inceledigim araba siyahti.

Re: BMW Grand Turismo

MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2010, 21:27
Bond
Bu yeni segmentte rekabet kızışacak gibi, Audi A5 sedan ve Porsche Panamera'dan sonra BMW Gran Turismo ile pazara girmiş. BMW her ne kadar tanıtımda bu concepti bir ilk olarak lanse etsede bence Panamera ve A5 yapı olarak biraz yakınlar. Bu concepte yakın birde Toyotanın modeli vardı Lexus destekli sanırım ama hayata geçmedi. Yada sadece japon domestic markette satışa sunulmuş olabilir.

İncelemede tüm ekstra detaylara yer vermişsin. Ben daha bu aracı görmedim. Bu bagaj yapısı bildiğim kadarı yeni Skoda Superb'de kullanıldı ilk olarak başta garip gelsede çok kullanışlı bir özellik. BMW sitesinden baktım koltuk içşiliği çok üst düzey gerçekten. Ayrıca tam 2+2 sistem olabiliyor arka koltuk orta kısım çok güzel düşünülmüş. Çok satmayacağına kesin gözle baksam ve banada kasa yapısı olarak çok hitap etmesede BMW gene birçok özellikle donatılmış bir araç ortaya çıkarmış.

Resim

Re: BMW Grand Turismo

MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2010, 21:39
Clk
A5 ve Panamera, cok farkli klasmanlarda, GT ile karsilastirmak bence pekte dogru sayilmaz. A5 görünüm olarak süper bir arac ama konfor olarak 5 para etmez. TT, A4 ve A5 Audi makyaji yapilmis VW araclari. Bagaj tasarimi anlaminda bir karsilastirma yapilabilir ama ne hacim ne de fonksyonellik alakalari yok.

Panamera ise tamamen zorlama bir arac. Aslinda ic dizayni mükemmelin ötesinde yapilmis ama bir sekilde oranlarinda yanlislar barindiran ve bir sedan icin cok kullanissiz bir arac. Inip binmek her porschede oldugu gibi problemli.

Re: BMW Grand Turismo İnceleme

MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2011, 22:15
drk
Başlık açılalı neredeyse 1 sene olmuş, geçen bu sürede bahsi geçen arabalar için durum ne oldu, birkaç birşey yazmak istedim. 5GTyi sadece 1 kez gördüm yolda, hiç tutulan bir araç olmadı, X6nın peynir ekmek gibi satılmasına karşın sanırım bmw gt de aynı başarıyı yakalayamadı. A5 ise coupe yada sportback farketmez, birçok kişi tarafından beğenildi, özellikle beyazından bolca görür olduk. Her ne kadar motor teknolojisi açısından, özellikle dizelde, bmwnin gerisinde kalsada Walter de'Silva nın gerçekten iyi iş çıkardığını anlıyoruz. Panamera da ise ikinci cayenne vakası yaşanıyor, tamam satar diyordum ama bu kadar tutulacağını düşünmemiştim. Sanırım alıcıları kullanışlılığa pek önem vermiyor ama marka herşeyi ikinci plana atıyor sahibinin gözünde :)

Re: BMW Grand Turismo İnceleme

MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2011, 09:41
Clk
5GT Van ve SUV yorgunu amerikalilar icin üretilmis yeterli ic mekana sahip bir binek BMW. Almanya'da ayda 2000 - 2500 adet satiyor. Normal 3 serisinin 20.000 sattigi (en kücük motordan en büyük motora) bir ülkede büyük motorlu ve pahali 5GT daha fazla satamaz zaten.

Panamera'ya gelince isterse dünyanin en iyi binek araci olsun o tip ve o arka tasarim ile yüzüne bile bakilmayacak bir arac. Ama o ic tasarimi yok mu!!!! Tek kelime ile muhtesem.

Makyajli VW olan A5 ise birakalimda satsin. Hem güzel gözüküyor hem de rakiplerinden ciddi sekilde ucuz.

Re: BMW Grand Turismo İnceleme

MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2011, 12:59
Archezia
Türkiye'de zaten bu tarz araçlar satılmazki. Tam olarak hangi sınıfa giriyor bilmiyorum ama görünüm ve kullanışlılık olarak SW diyebileceğimiz bir araç GT. Oysa burada SW en az tutan otomobil. 35'i geçtiğim anda planım A4 All-Road almak birtane (:
Resim