
2024 yılının sekizinci ayının sonuna gelirken bu yılın ilk kutu açılışını yapayım istedim. İlgili saatimiz Laco Augsburg Grün 42mm. Bu noktada optimum fiyatlandırma ve taksit imkanları ile ABT Saate bu limitli parça için teşekkür ederim

Elimdeki saatin limit numarası doğum yılımla aynı olan 086/250. Kardeşleri yan yana görelim:


Saatimiz çok net okunaklı, oldukça koyu yeşil bir kadrana sahip. Zaman zaman (hatta çoğu zaman) siyah gibi duruyor ve öyle davranıyor.

Bu iki kardeşten sade kadranlı olanını seçtim çünkü kalabalık pilot saati kadranına aşina değilim.
Kadranımız olması gerektiği gibi çok temiz, sadece "Laco" ve "Made in Germany" yazıyor. Mis gibi.

Bu arada bu yazım, 2012 Steinhart yeşil Ocean 1, 2018 Seiko SSA363J, 2021 Tissot PRX, 2022 Hamilton Khaki Field H69529133, 2023 Citizen NH8390-03XE "C7" (Crystal 7) ve 2023 Tissot Heritage 1938 Small Second COSC açılışlarından sonra yedinci inceleme yazım olacak.
Teknik detaylarımız da şu şekilde:
Mekanizma: 21600 vuruşlu, saniye durdurmalı ve elle kuruluma imkan veren 21 taşlı Miyota 82S0 bazlı Laco 2S
Güç tutma: Yaklaşık 42 saat
Ağırlık: 85 gr
WR değeri: 5 bar / 50m
Kasa çapı: 42 mm
Lug (boynuz) aralığı: 20 mm
Yükseklik: 11.7 mm
Cam: Safir Kristal - AR kaplama yok
Kadran: Super Luminova C1 dolgulu yeşil rakamlar ve indisler
İlk evvel kutudan başlamak istiyorum, bildiğimiz klasik saat kutuları gibi değil. Nefis bir seyahat taşıma çantası gibi tasarlanmış aslında. Çok sağlam fermuarlı, içini açınca iki yönünde de sıkı tutan lastikleri olan (biri kart için, diğeri saati tutmak için) duvarları mevcut. Üzerinde de klasik karton kutumuz var, üzerinde seri no, limit no gibi bilgileri yazıyor. Çok sade ve temiz. Sevdim. İçinde garanti kartı, kullanım kılavuzu ve limitli olduğuna dair kart bizi karşılıyor. Limit kartı ve garanti kartı eski usül sevdiğim gibi el yazısıyla doldurulmuş şekilde. Önem veririm bu tarz ince detaylara.
Kordonumuz orta kalınlıkta, gayet yumuşak denebilecek etli bir gri deri kayış tabiki koyu yeşil dikişleri ile.

Saatimizin iri tepesi kilitli değil zaten gerek de yok. Sonuçta dalgıç değil ve elle kurmaya da imkan veren bir mekanizması var. Second Hack özelliği mevcut. Tepede herhangi bir işleme mevcut değil.
Gelelim saatin kadranına. Şahsen ben kadranı çok sevdim çünkü bu benim ilk pilot saati tecrübem. Gayet net ve okunaklı işlenmiş. Tarih penceresi kişiden kişiye göre değişir ama ben hep ararım kadranda tarihi. Bunda tabiki yok, çünkü o bir pilot. AR kaplama yok bu safir kristal camda. Mekanizmayı görelim diye arka kapakta da cam var. Miyota 82S0 mekanizmayı görmesek de olurdu.


Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.
Sıra kendi çekimim olan fotoğraflarda









