Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Herkese merhaba,
Forumda uzun süredir aktif olmamama rağmen, takip etmekteydim. Bu şekilde bir başlık açıp değerli fikirlerinize bu açıdan başvurmak istemezdim fakat kendi adıma üzücü bir durum gerçekleştiği için bilgilerinizi alma ihtiyacı duyuyorum. Okuyacak ve fikirlerini paylaşacak kişilere şimdiden teşekkür ederim.
Konuma geri dönecek olursam, daha 1 ay önce satın aldığım Explorer MK2 modelini, yeni edindiğim 10x loupe ile incelerken malesef kadran üzerinde ve akrep etrafında olmaması gereken cisim fark ettim. Açıkcası loupe olmadan flash veya dikkatlice çok yakından bakılınca, çıplak gözlede görünen şeyler(belkide yeteri kadar incelemeden almam benim hatamdı.).
Aldığım bayi malum İstanbul'da ki en bilindik bayi. Bayiyi arayıp durumu belirttim, kendilerinden daha önce alışverişim yoktu, iyi davrandılar ama tabiki ürünü değişimine yanaşmadan; servise gönderelim vs. dediler. Bende kendim servisle gidip konuşurum gerekirse size daha sonra uğrarım diyip kapattım. Nişantaşında bulunan servislerine gittim, sağolsunlar iyi karşılayıp uzunca bir süre konu hakkında konuştuk. Ürünün bu durumunun benim hatam olmadığını Rolex'in fabrika kontrol problemi olduğunu ilettim. Tabiki bana dedikleri şey, açıp temizleyelim oldu. Haylice ilgilendiler ama bende 0 alınılan bir saatin açılmasını istemediğim belirttim. Uzunca bir süre mücadele ettim fakat değişikliği geçtim fabrikaya göndermeye bile başta yanaşmadılar. Ardından fabrikaya yollarız ama 350chf gibi bir ücreti öderseniz diye bir cevap aldım. Bende peki daha sonra uğrarım dedim ve uzaklaştım. Sonrasında Cenevre'ye kendim mail atayım diye düşündüm. Bulduğum mail adresine durumu içeren uzun bir mail attım, Rolex aynı gün içinde bana telefon ile geri dönüş yaptı ve durumdan üzgün olduklarını ama oradaki ekibin bunu halledebilecek kapasitede olduğunu iletti. Ben tabiki memnun olmadığımı ve fabrikaya saati geri göndermek istediğimi söyledim ama bu ücreti ödemek istemediğimi belirttim. Cenevre bana bu ücreti benim ödemem gerektiğini çünkü bayinin bunu çözebilecekken kendiminin bu yolu tercih ettiğini belirttiler, bende teşekkür edip, kapattım.
Yabancı Rolex forumlarında vs. de bu durumu araştırdım, benim gibi bu durumla karşılaşan çok olmuş. Genel olarak çoğu bayi saati kabul etmeyip RSC'de değişiklik veya temizlik yaptırmış. Ceramic Daytona veya Hulk gibi çok talep gören modellerde de aynı durumlarla karşılaşan kişiler olmuş. Resimlerine baktığımda benimkide aynı duruma benzerlik gösteriyor. Belirttiğim gibi kadranda beyaz bir nokta ve akreptede aynı cisimden mevcut(Bu arada serviste bunların lume fosforu olduğunu iddaa ettiler?.). Tabiki %100 mükemmellik beklememekle beraber en azından bu şekilde bir durumun olmamasını beklerdim. Saati alırkende bayide loupe ile inceledim ama nedense gözümden kaçan bir durum yüzünden hevesle aldığım Explorer maceram malesef çokta keyifli ilerlemedi..
İzlemeyi düşündüğüm yollar:
1)Nişantaşı Bayi Servisinin garanti kapsamında saati açıp temizleyip geri vermesi.
2)350chf lik rakamı ödeyip saati fabrikaya yollatırma fakat 2,5-3 ay saati bekleme(aslında herhangi bir acelemde yok.).
3)Saat bende kalırsa, servis zamanını bekleyip, servis prosedürü esnasında bunları temizletme.
4)Olurda gidersem, başka bir ülke ve şehirde RSC'ye uğrayıp orada bu temizletmeyi uygulatma.
5)Bu durumu unutup, saatin keyfini çıkarmaya odaklanma.
Başka bir önerisi olan varsa dinlemeye hazırım. Yardımcı olursanız çok sevinirim, sağolun..





Forumda uzun süredir aktif olmamama rağmen, takip etmekteydim. Bu şekilde bir başlık açıp değerli fikirlerinize bu açıdan başvurmak istemezdim fakat kendi adıma üzücü bir durum gerçekleştiği için bilgilerinizi alma ihtiyacı duyuyorum. Okuyacak ve fikirlerini paylaşacak kişilere şimdiden teşekkür ederim.
Konuma geri dönecek olursam, daha 1 ay önce satın aldığım Explorer MK2 modelini, yeni edindiğim 10x loupe ile incelerken malesef kadran üzerinde ve akrep etrafında olmaması gereken cisim fark ettim. Açıkcası loupe olmadan flash veya dikkatlice çok yakından bakılınca, çıplak gözlede görünen şeyler(belkide yeteri kadar incelemeden almam benim hatamdı.).
Aldığım bayi malum İstanbul'da ki en bilindik bayi. Bayiyi arayıp durumu belirttim, kendilerinden daha önce alışverişim yoktu, iyi davrandılar ama tabiki ürünü değişimine yanaşmadan; servise gönderelim vs. dediler. Bende kendim servisle gidip konuşurum gerekirse size daha sonra uğrarım diyip kapattım. Nişantaşında bulunan servislerine gittim, sağolsunlar iyi karşılayıp uzunca bir süre konu hakkında konuştuk. Ürünün bu durumunun benim hatam olmadığını Rolex'in fabrika kontrol problemi olduğunu ilettim. Tabiki bana dedikleri şey, açıp temizleyelim oldu. Haylice ilgilendiler ama bende 0 alınılan bir saatin açılmasını istemediğim belirttim. Uzunca bir süre mücadele ettim fakat değişikliği geçtim fabrikaya göndermeye bile başta yanaşmadılar. Ardından fabrikaya yollarız ama 350chf gibi bir ücreti öderseniz diye bir cevap aldım. Bende peki daha sonra uğrarım dedim ve uzaklaştım. Sonrasında Cenevre'ye kendim mail atayım diye düşündüm. Bulduğum mail adresine durumu içeren uzun bir mail attım, Rolex aynı gün içinde bana telefon ile geri dönüş yaptı ve durumdan üzgün olduklarını ama oradaki ekibin bunu halledebilecek kapasitede olduğunu iletti. Ben tabiki memnun olmadığımı ve fabrikaya saati geri göndermek istediğimi söyledim ama bu ücreti ödemek istemediğimi belirttim. Cenevre bana bu ücreti benim ödemem gerektiğini çünkü bayinin bunu çözebilecekken kendiminin bu yolu tercih ettiğini belirttiler, bende teşekkür edip, kapattım.
Yabancı Rolex forumlarında vs. de bu durumu araştırdım, benim gibi bu durumla karşılaşan çok olmuş. Genel olarak çoğu bayi saati kabul etmeyip RSC'de değişiklik veya temizlik yaptırmış. Ceramic Daytona veya Hulk gibi çok talep gören modellerde de aynı durumlarla karşılaşan kişiler olmuş. Resimlerine baktığımda benimkide aynı duruma benzerlik gösteriyor. Belirttiğim gibi kadranda beyaz bir nokta ve akreptede aynı cisimden mevcut(Bu arada serviste bunların lume fosforu olduğunu iddaa ettiler?.). Tabiki %100 mükemmellik beklememekle beraber en azından bu şekilde bir durumun olmamasını beklerdim. Saati alırkende bayide loupe ile inceledim ama nedense gözümden kaçan bir durum yüzünden hevesle aldığım Explorer maceram malesef çokta keyifli ilerlemedi..
İzlemeyi düşündüğüm yollar:
1)Nişantaşı Bayi Servisinin garanti kapsamında saati açıp temizleyip geri vermesi.
2)350chf lik rakamı ödeyip saati fabrikaya yollatırma fakat 2,5-3 ay saati bekleme(aslında herhangi bir acelemde yok.).
3)Saat bende kalırsa, servis zamanını bekleyip, servis prosedürü esnasında bunları temizletme.
4)Olurda gidersem, başka bir ülke ve şehirde RSC'ye uğrayıp orada bu temizletmeyi uygulatma.
5)Bu durumu unutup, saatin keyfini çıkarmaya odaklanma.
Başka bir önerisi olan varsa dinlemeye hazırım. Yardımcı olursanız çok sevinirim, sağolun..





