saat sektörünün gelecegi yeni ve cok güclü bir rakibe gebe gibi gözüküyor. Cartier Le Cret du Locle'de ki fabrikasini actiktan sonra piyasaya sundugu ilk In House makineli saati olan Cartier Calibre de Cartier'den sonra gelecege yönelik ar-ge calismalari ve dizaynlarini da basin ile paylasmaya basladi. Aslina bakarsaniz saat sektöründe cok ciddi bir gecmise sahip olmasina ragmen mekanizma üreticisi olarak yeni dogmus bir bebek olan Cartier'den beklenmeyen yenilikler bunlar.
Yeni konsept saatin ismi Cartier ID One. Bu konsept saatin yaratici grubunun tek bir amaci vardi. Günümüz teknolojisi ve metalurjisinin tüm nimetlerini kullanarak, hem üretim de kolay, hem fiyatta uygun hem de pratikte mükemmel hassasiyete sahip bir mekanizma yaratmakti. Mekanizmanin disinda saat günlük kullanima uygun ve hafif olmaliydi. Diger bir hedef ise ne kadar yaslanirsa yaslansin hassasiyetini korumaliydi. Tüm bunlari bir araya getirdiginiz zaman ortaya hayallerin mekanizmasi ve saati cikiyor.
Ortaya koyduklari calisma gercekten de takdire sayan denilebilir. Saatin ve mekanizmanin detaylarini aciklamadan önce bir resim ile saati optik olarak taniyalim.

Simdi bu saati özel yapan özelliklere gelelim. Saatte kullanilan balans carki ve köprü malzemesi olarak Karbon-Kristal kullanilmis. Bu malzeme silisium'um iyonize edilmesi ve form icerisinde fototeknik proses kullanilarak üretilmesi ile elde ediliyor. Malzeme anti-Manyetik oldugu icin malzemenin özellikle manyetik alanlardan etkilenmesi sifira indirilmis durumda.
Kullanilan yay, Alman Schott firmasinin patentli malzemesi olan ve Zerodur adi verilen silisyum esasli bir malzemeden üretilmis. Bu malzemenin özelligi anti magnetik olmasinin yaninda celikte 4 kat daha hafif olmasi. Kullanilan bu malzeme ayni zamanda yayin sicaklik farkliliklarindan etkilenmesini'de neredeyse sifira indirerek mekanizmanin her sartta dogru zaman tutmasina yardimci oluyor.

Köprü kontrolü transparen yapilarak mekanizmaya optik anlamda cazip bir hava katmis. Bahsi gecen köprü kontrol yukarida belirtildigi gibi ve baska bir kelime anlami ile sertlestirilmis Polymer malzemeden imal edilmis. Köprü kontrol mekanizmasi milimetrenin 10'da biri oraninda bir salinim yapma kapesitesine sahip. Bu tüm mekanizmanin güvenli calismasini ve olusacak darbelerden cok sert bir sekilde etkilenmemesini sagliyor.

Mekanizmada kullanilan malzemelerin tamami su sekilde siralaniyor. Karbon Kristal, PACVD kaplama (Plasma activated chemical vapor deposition) ve ADLC kaplama (Amorphous diamond like coating). Bu üc malzemenin birbirleri olan sürtünmeleri neredeyse sifir oldugu icin mekanizma bildigimiz sistemlerin kullanmis oldugu klasik yaglara ihtiyac duymuyor. Hatta yaglama icin hicbir maddeye ihtiyaci yok denebilir.
Mekanizmanin bir diger özelligi ise Rotorun Tungsten Carbide malzemeden yapilmis olmasi. Bu sektörde bugüne kadar uygulanmamis bir olay. CLK'nin Notu: Tungsten Carbide yüksek homojenizasyon seviyesine sahip. Eger bu malzeme iyi material kullanilip düzgün bir sinterizasyon görürse malzemenin her noktasinda ki homogenizasyon ayni olabilir. Kullanilacak fine grade dedigimiz cok ince malzeme cekirdekleri sayesinde agirlik dagilimi hatasiz bir sekilde yapilabilir ki bu bir rotor icin cok önemli.

Kasa %55 Titanium ve %45 Niobyum'dan imal edilmis. Niobyum Titanyumdan da hafif oldugu icin ortaya inanilmaz hafif bir kasa cikiyor.
Her ne kadar kullanilan teknolojiler ve malzemeler ekzotik dursa da bu saat bence yeni bir cagin baslangici ve Cartier eger bu teknikleri diger saatlerine yayabilir ise maliyet anlaminda da ciddi bir yol katetmis olur. Kim bilir belki de cok kisa bir zaman icerisinde mükemmel saati kolumuzda görmek mümkün olabilir.

Mekanizmanin teknik özellikleri
Atomatik
Cap:36,8 mm
Yükseklik 6,12 mm
17 tasli
28.800 A/h
52 saat güc reservi
Saat 46 mm capinda ve 13,2 mm yüksekliginde
Arka kapak ve ön cam safir cam
Tepe Cartier klasigi mavi tasli
Naylon band ve altin kilit sistemi