'350 bin dolarlık saatin 2 Türk talibi çıktı'

İsviçreli Maurice Lacroix, yeni modeli 375 bin frank (350 bin dolar) değerindeki Memoire 1 için dünyadan 7 talep aldı.

1994 yılından bu yana Türkiye pazarında faaliyet gösteren İsviçreli Maurice Lacroix, bugüne kadar satışa sunduğu en pahalı saat olan ve sadece 30 adet üretilen Masterpiece Tourbillion modelinin üçünü Türkiye’de sattı. 150 bin
İsviçre Frankı karşılığında satılan bu modelde yakaladığı başarının
devamını yeni modeli Memoire 1 için de bekleyen Maurice Lacroix, 20 adetlimitli üretip 375 bin franka satacağı bu yeni model saat için dünyadan 7,
Türkiye’den 2 talep aldı. Maurice Lacroix’in CEO’su Martin Bachmann,
“Türkiye lüks saatte dünyanın en iyi satış yakalayan ilk 20 ülkesi arasında. Son 5 yılda Türkiye’de 5 kat büyüdük. Bu yıl 5 milyon franklık toptan satış
cirosuna çıktık. Bizim için önemi çok büyük” dedi.
TURİST VERGİYİ SEVDİ
Türkiye distribütörlüğünü LPI’nın yaptığı Maurica Lacroix’ın CEO’su
Bachmann ve LPI’da Maurice Lacroix’ın Marka Müdürü Erhan Akdağ’a göre,
Türkiye vergisel açıdan da komşusu Rusya’ya göre avantajlı. Bu vergi
avantajı nedeniyle Türkiye’de gerçekleştirilen satışların yüzde 50’sinin
güney bölgelerde turistlere yapıldığını ifade eden Bachmann şöyle devam etti:
“Türkiye turizm alanında çok büyük gelişme gösterdi. Avrupa’dan Rusya’dan
gelen turistler yemek, güneş ve denizden sonra alışverişe başlıyor. Türkiye’de saat için daha az vergi alınıyor olması çok önemli. Bu avantaj sayesinde fabrika çıkış fiyatı aynı olan bir lüks saat, Türkiye’de Rusya’dan yüzde 25 daha
ucuza satılabiliyor. Bu bizim için büyük avantaj sağlıyor ve Türkiye’nin
pozisyonunu güçlendiriyor.”
Dünya % 25 Türkiye yüzde 30 küçüldü
- Kriz İsviçre’de saat sektörünü çok etkiledi. Saat ihracatı bir yılda yüzde 25 düştü. Bu milyarlarca dolarlık kayıp getirdi.
- Krizde Türkiye’deki lüks saat satışları da yüzde 25- 30 düştü.
- Dünyada binlerce lüks saat koleksiyoneri var.
- Koleksiyonerlik özellikle Asya’da çok yaygın.
- Maurice Lacroix’ın 3 farklı segmenti var. Ortalama fiyatı 3 bin frank olan
saatlerden yılda 90 bin adet üretiyor.
Kaynak: Habertürk

1994 yılından bu yana Türkiye pazarında faaliyet gösteren İsviçreli Maurice Lacroix, bugüne kadar satışa sunduğu en pahalı saat olan ve sadece 30 adet üretilen Masterpiece Tourbillion modelinin üçünü Türkiye’de sattı. 150 bin
İsviçre Frankı karşılığında satılan bu modelde yakaladığı başarının
devamını yeni modeli Memoire 1 için de bekleyen Maurice Lacroix, 20 adetlimitli üretip 375 bin franka satacağı bu yeni model saat için dünyadan 7,
Türkiye’den 2 talep aldı. Maurice Lacroix’in CEO’su Martin Bachmann,
“Türkiye lüks saatte dünyanın en iyi satış yakalayan ilk 20 ülkesi arasında. Son 5 yılda Türkiye’de 5 kat büyüdük. Bu yıl 5 milyon franklık toptan satış
cirosuna çıktık. Bizim için önemi çok büyük” dedi.
TURİST VERGİYİ SEVDİ
Türkiye distribütörlüğünü LPI’nın yaptığı Maurica Lacroix’ın CEO’su
Bachmann ve LPI’da Maurice Lacroix’ın Marka Müdürü Erhan Akdağ’a göre,
Türkiye vergisel açıdan da komşusu Rusya’ya göre avantajlı. Bu vergi
avantajı nedeniyle Türkiye’de gerçekleştirilen satışların yüzde 50’sinin
güney bölgelerde turistlere yapıldığını ifade eden Bachmann şöyle devam etti:
“Türkiye turizm alanında çok büyük gelişme gösterdi. Avrupa’dan Rusya’dan
gelen turistler yemek, güneş ve denizden sonra alışverişe başlıyor. Türkiye’de saat için daha az vergi alınıyor olması çok önemli. Bu avantaj sayesinde fabrika çıkış fiyatı aynı olan bir lüks saat, Türkiye’de Rusya’dan yüzde 25 daha
ucuza satılabiliyor. Bu bizim için büyük avantaj sağlıyor ve Türkiye’nin
pozisyonunu güçlendiriyor.”
Dünya % 25 Türkiye yüzde 30 küçüldü
- Kriz İsviçre’de saat sektörünü çok etkiledi. Saat ihracatı bir yılda yüzde 25 düştü. Bu milyarlarca dolarlık kayıp getirdi.
- Krizde Türkiye’deki lüks saat satışları da yüzde 25- 30 düştü.
- Dünyada binlerce lüks saat koleksiyoneri var.
- Koleksiyonerlik özellikle Asya’da çok yaygın.
- Maurice Lacroix’ın 3 farklı segmenti var. Ortalama fiyatı 3 bin frank olan
saatlerden yılda 90 bin adet üretiyor.
Kaynak: Habertürk