TSF yelerine zel 襤ndirimli L羹ks Saat Modellerini 襤ncelemek 襤癟in T覺klay覺n覺z

Marka Fiyatland覺rmalar覺 zerine Sohbet

T羹m Genel Saat Konular覺 zerine Payla覺mlar
Forum kurallar覺
Say覺n yeler TSF'ye Ho Geldiniz. Genel Saat Sohbeti B繹l羹m羹m羹zde Saatlerle 襤lgili Dier Spesifik Konu Bal覺klar覺m覺z Haricideki Sohbet ve Payla覺mlar覺n覺z覺 Yapabilirisiniz. D羹zenli ve Anla覺labilir Bir Ortam Olmas覺 Amac覺 ile L羹tfen Mesajlar覺n覺z覺 Yaz覺m Kurallar覺na Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

襤yi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Marka Fiyatlar覺

Mesaj MMMacit » 20 Ara 2010, 01:26

ok G羹zel A癟覺klama Yapm覺s覺n Drk Hocam Teekk羹r Ederim. Yine Rolex ve Patek Marka Olmay覺 ve Markan覺n Ne Demek Olduunu 襤yi 繹zm羹ler A覺rdan Sat覺yorlar Kendinlerini Yani. Bu Konudan nce D羹羹n羹rd羹m Elbise Markas覺 Tamam Al覺nmaz Pahal覺d覺r Ama Marka Saatler Pahal覺 Deilmi U癟uk Ka癟覺k Fiyatlar Derdim. Dediiniz Gibi Ar Ge - Reklam - El 襤癟ilikleri Vs Vs. Bana Sorarsan覺z Yine Pahal覺 Ama Bi Emek Var Sonu癟ta Arkas覺nda.
O Kadar I覺l I覺ls覺n ki Seni Farketmemek 襤mkans覺z, G羹ne Sana S覺rt覺n覺 D繹nse Ay B覺rakmaz Yaln覺z. . .
Kullan覺c覺 avatar覺
MMMacit
 
Mesajlar: 41
Kay覺t: 04 Ara 2010, 00:32

Re: Marka Fiyatlar覺

Mesaj Bond » 20 Ara 2010, 01:30

Linkteki konu tam soruya kar覺l覺k olmasada incelemen k覺smen baz覺 y繹nlerden faydal覺 olabilir.

Saat Markalar覺 ve Segmentler :arrow: viewtopic.php?f=12&t=2815&p=29487#p29487

Global marka deeri, bilinirlii, prestij, profesyonellik, i ahlak覺, 羹retim tesislerinin ve 癟alianlar覺n kalifikasyon deeri , pazarlama, reklam, organizasyon yap覺s覺, sat覺 servis a覺 vb artlar toplu olarak etkili elbette ama iin alt覺nda yatan bonus sebep baka diye d羹羹n羹yorum. Daha 繹nce foruma y羹klemitim burada da olmas覺nda sak覺nca yok, bence konuya profesyonel olarak yakla覺lmas覺 halinde en ger癟ek癟i tespitlerden biridir. 襤in s覺rr覺 ebeke /a kurmakta. Yani networking. ;)

Elbette bunu herkes yapamaz, yapabilse idi; herkes ayn覺 baar覺ya ula覺rd覺. O zamanda farkl覺l覺k kavram覺 lugatta olmazd覺. Bo networking bile bir yere kadar y羹r羹r ama sonra hezimet olur. Arka plan覺n salamsa, haz覺rl覺覺n iyi ise, saat i癟in 繹rnek yukardaki artlar zaten varsa gerisini ancak b繹yle getirebilirsin. Elbette profesyonel bir stratejik planlama ile uzun vadeye yayarak. Her eye uyarlayabilirsin bunu otomobil vb. 羹r羹n markalar覺na, internet sitelerine, t羹ketici 羹r羹nlerine, vb. Benimde ilgi ve eitim alan覺ma giren y繹nler var ama forumda pazarlama stratejisi vb konular 羹zerine 癟al覺an ve daha 繹zel donan覺ml覺 羹yeler var, onlar konuyu g繹r羹rse daha farkl覺 boyutlar覺 ile inceleyip bilgi verebilirler.

Biraz uzun ama s覺k覺lmaz isen aa覺ya eklediim yaz覺y覺 okuman覺 tavsiye ederim. Bu g羹ne kadar konutuumuz baz覺 konular覺n alt覺nda yatan sebeplerin ve tekniklerin mini bir 繹zeti denilebilir. Yazar orjinal kitaptan yararlanarak makaleyi yazm覺. 1993 bas覺m覺 orjinal kitab覺n halen T羹rk癟esi varm覺 emin deilim ama ingilizce versiyonunu ilgilenen kiilerin edinip okumas覺n覺 繹neririm. Ayr覺ca Stanleyin benzer konular覺 ileyen bir癟ok seri kitab覺 var.

Resim

Networking with the Affluent :arrow: http://www.amazon.com/Networking-Affluent-Thomas-Stanley/dp/0070610487

Pazarlama Doktrinleri V: Milyoner 襤letiimi

T羹rkiyede Thomas J. Stanleyi tan覺yanlar覺n say覺s覺, iki elin parmaklar覺n覺 ge癟mez.
M羹tevazi bir Amerikan vatanda覺 olan Stanley, iletme y繹netimi doktoras覺na sahip bir muhasebecidir.

襤 hayat覺na 80li y覺llar覺ndan ba覺nda, gen癟 bir finans dan覺man覺 olarak balayan ve kendi irketini kuran Stanley, uzun bir s羹re hi癟 bir irkete ya da ahsa hizmet sunamam覺t覺r. Thomas J. Stanleyin irketi bug羹n, 50 kiilik kadrosuyla 800羹n 羹zerinde dolar milyonerinin, beraberinde pek 癟ok milyarderin b羹t羹nleik finans dan覺man覺d覺r.

20 y覺ll覺k muhasebecilik kariyerinin yan覺nda Stanley, global pazarlama arenas覺n覺 derinden etkilemeyi baarm覺 bir a/ebeke gelitirme (Networking) uzman覺d覺r. Stanleyin Varl覺kl覺 insanlar覺 etkilemeye y繹nelik 繹zel arat覺rma ve uygulamalar覺, kendisine pazarlama profes繹rl羹羹 titrini kazand覺rm覺t覺r.

Prof. Thomas J. Stanley bug羹n Varl覺k/Affluent konusunda sadece Amerikan覺n deil, d羹nyan覺n en 繹nde gelen kanaat 繹nderlerinden biridir. Stanley ayn覺 zamanda, Varl覺kl覺 Pazarlar Enstit羹s羹n羹n (Affluent Market Institute) bakan覺d覺r.

Stanleye g繹re varl覺kl覺 insanlar覺 etkilemenin ve bu insanlara pazarlama yapabilmenin yolu, sat覺lan mal ya da hizmetten fazlas覺n覺 sunmaktan ge癟er. Bu ayr覺cal覺kl覺 servis anlay覺覺n覺n temelinde ise a oluturma (Networking) yer al覺r.

rnein Stanley, kendi iinde olduk癟a baar覺l覺 bir mali dan覺mand覺r. Stanley en kar覺覺k hesaplar覺 bile sadeletirerek eksiksiz tutma yetisine sahiptir. Ayr覺ca doru yat覺r覺m 繹nerileri ile m羹terilerine deer katar deer katan ve onlar覺n kazan癟lar覺n覺 art覺ran bir m羹avirdir. Ancak t羹m bunlar, her yetkin mali dan覺manda bulunmas覺 gereken ortak niteliklerdir. Stanleyi d羹nyan覺n en varl覺kl覺 insanlar覺n覺n g繹z羹nde 繹zel k覺lan, faaliyet alan覺n覺n d覺覺nda sunduu servislerdir.

Thomas J. Stanley, her eyden 繹nce esiz bir pazarl覺k adam覺d覺r. Pazarl覺k yapmaktan holanmayan varl覺kl覺 insanlar覺n t羹m ciddi sat覺n almalar覺 onun 羹zerinden ge癟er. Stanley m羹terilerinin 繹nemli pazarl覺klar覺n覺 y羹r羹terek, onlar ad覺na b羹y羹k kazan癟lar salar.

Empati yetenei g羹癟l羹 bir profesyonel olan Stanley, m羹terilerinin g繹z羹nde ger癟ek bir problem 癟繹zme uzman覺d覺r. Mal ya da hizmetini pazarlamakta g羹癟l羹k 癟eken m羹terilerine yard覺mc覺 olur. Hukuksal sorunlar yaayanlar i癟in ideal g繹revlileri bir araya getirir. Farkl覺 konularda bilgi sahibi olan Stanley hemen hemen her alanda dan覺manl覺k sunabilen bir vasfa da sahiptir. Ancak onun as覺l yetenei, ihtiya癟 duyulan her noktada, doru kiileri bir araya toplamas覺 ve ii 癟繹z羹me uygun bir ekilde delege etmesidir. Stanley bu hizmetler keisimini ebekesinde yer alan isimler arac覺l覺覺 ile y羹r羹t羹r.

Thomas J. Stanley, kimi zaman bir halkla ilikiler uzman覺 kimliine b羹r羹n羹r. M羹terileri i癟in 繹zel haberler haz覺rlat覺r ve yay覺na ald覺r覺r. Baz覺 繹zel durumlarda, m羹terileri i癟in kredi bavurular覺nda bulunur. Reddedilen bavurular覺n uygun hale getirilip kabul ettirilmesini salar.

Stanley varl覺kl覺 insanlar i癟in sadece yarar salayan bir i orta覺 deildir. O, pek 癟ok m羹terisi i癟in ailenin bir 羹yesidir. 襤te bu nedenle, ailelerin pek 癟ok sorunu Stanleynin ekibi arac覺l覺覺yla 癟繹z羹l羹r. Stanley bir aileye 癟ocuklar覺n覺 koleje g繹ndermenin ne kadara mal olaca覺n覺n yan覺nda, not ortalamas覺 yetersiz olan 癟ocuun hedeflenen koleje kabul edilmesi i癟in neler yap覺lmas覺 gerektiini de s繹yler.

Thomas J. Stanleyin i yaam覺 ve hizmet anlay覺覺, varl覺kl覺 kiilere mal ya da hizmet satmaya 癟al覺an 繹zellikli (l羹ks) markalar i癟in pazarlama dersleri ile doludur.

L羹ks pazarlaman覺n ana fikri basittir: B羹y羹k geliri olan kimseler, b羹y羹k getirisi olan 羹r羹nler sat覺n al覺r. Bu noktada getiri ile kastedilen sadece azami somut fayda deildir. Aksine bu kiiler i癟in, sosyal temellere dayanan soyut getiriler, en az somut faydalar kadar 繹nemlidir.

Y羹ksek sat覺 rakamlar覺 ve kar oranlar覺 sebebiyle, refah toplumuna 羹r羹n pazarlamak mant覺kl覺 bir i alan覺d覺r. Ancak bu alanda baar覺l覺 olabilmek i癟in, varl覺kl覺 insanlar覺n yaam kurallar覺n覺 ezbere bilmek, bu kiilerin d羹羹nce yap覺lar覺n覺 tam anlam覺yla anlamak ve onlar覺n dilinden konumak gerekir.

San覺lan覺n aksine, varl覺kl覺 insanlara sat覺 yapmak, toplumun dier kesimlerine 羹r羹n satmaktan daha zordur. Elbette bu kiilerin sat覺n alma g羹癟leri, pek 癟ok kiinin 羹zerindedir. Ancak varl覺kl覺 kiilerin sat覺n alma aksiyonlar覺nda 繹nemli rakamlar s繹z konusudur. 襤te bu nedenle bu kiiler, sat覺n alma eylemine maksimum dikkat ile yakla覺rlar.

Varl覺kl覺 kiilerin harcamalar覺, normal gelirli bireyler i癟in 癟ou zaman, a覺r覺 hatta m羹srif olarak nitelendirilir. Ancak asl覺nda bu kiiler de, dier herkes gibi (istisnalar hari癟), gelirlerine g繹re harcama yapar. Hatta toplumdaki genel kan覺n覺n aksine, varl覺kl覺 kiiler paralar覺n覺n k覺ymetini bilir. Paray覺 biriktirme ve kullanma yetenei, onlar覺n varl覺kl覺 olmas覺n覺 salayan kiilik 繹zelliklerinden biridir.

Stanleye g繹re zengin ile varl覺kl覺, birbirinden farkl覺 betimlemelerdir. B羹y羹k bir evde yaayan ve Mercedes kullanan biri zengin olabilir; ancak t羹m bunlar o kiiyi varl覺kl覺 yapmaz. Varl覺kl覺 olmak, nakit para ya da y羹ksek gelir sahibi olmak deildir. Varl覺k ile kastedilen, b羹t羹nsel deerdir. 襤te bu nedenle varl覺kl覺 s覺fat覺, zengin tan覺m覺n覺n 羹zerindedir.

Stanley, 繹nemli bir dergide yay覺nlanan r繹portaj覺nda varl覺kl覺 insanlar覺 ve bu kiilerin sat覺n alma al覺kanl覺klar覺n覺 繹yle tarif eder:
Varl覺kl覺 bir kiiyi varl覺kl覺 k覺lan en 繹nemli 繹zellii tedbirli oluudur. 襤te bu nedenle varl覺kl覺 bir kii, paras覺n覺 olduk癟a dikkatli harcar. Harcad覺覺 her kuruun geri d繹n羹羹n羹 g繹rmek ister. Hareketlerinde planl覺d覺r. Sat覺n alma s羹recinde kendini kitlesel reklam mesajlar覺ndan sak覺n覺r. Ona bir 羹r羹n羹 sat覺n ald覺ran tan覺t覺m deil, tavsiyedir.

Stanleyin ifade ettii gibi Tavsiye edilen olmak, milyonerlere hitap eden l羹ks markalar i癟in alt覺n bir kurald覺r. Tavsiye edilmenin s覺rr覺, 羹r羹n羹n 繹z deerlerinden fazlas覺n覺 sunmakta, sonras覺nda ise doru bir a/ebeke oluturmakta gizlidir.

rnein 襤svi癟reli bir saat markas覺 olan Rolex, yakla覺k y羹zy覺ld覺r varl覺kl覺 insanlar i癟in kaliteli kol saatleri 羹retir. Rolex marka bir kol saati, m羹kemmel bir otomatik mekanizmaya sahiptir. Nesiller boyu bozulmadan 癟al覺abilen bu mekanizman覺n her par癟as覺 b羹y羹k bir titizlikle imal edilir. Kalite, Rolexin 羹retim ve y繹netimde temel ilkesi olmas覺na ramen, ana sat覺 vaadi deildir. 羹nk羹 Rolex, kullan覺c覺lar覺na kalitenin 繹tesini vaad eder. Kaliteli bir saati, ger癟ekten uraarak herkes 羹retebilir. Ancak Rolexi sadece Rolex 羹retebilir.

Rolexe milyonlarca dolarl覺k deer y羹kleyen, markan覺n sunduu soyut faydalard覺r. Rolex bu deerlere ulaabilmek i癟in y覺llar boyu essiz bir ebeke kurmu ve bu a覺 s羹rekli, istikrarl覺 ve yarat覺c覺 bir ekilde y繹netmitir.

Markay覺 iddetle savunan ve 繹neren k繹e yazarlar覺 ve gazeteciler, markan覺n ismini ve deerini koruyan resmi kurumlar ve dernekler, ad覺 marka ile 繹zdeleen spor etkinlikleri (Yat ve at yar覺lar覺, golf ve kriket turnuvalar覺 vb.), yard覺m ama癟l覺 sosyal organizasyonlar ve bunun gibi daha pek 癟ok unsur bu ebekenin eseridir.


Thomas J. Stanleyin ah覺s olarak ger癟ekletirdii a/ebeke yaratma kavram覺, bir marka i癟in o markan覺n sosyal paydalar覺n覺n tamam覺n覺 etkili bir ekilde y繹netmek ile edeerdir. zellikle l羹ks pazarlamas覺nda a/ebeke oluturma kavram覺n覺n 繹nemi a癟覺kt覺r.

Bir uzman覺n bundan 癟ok uzun s羹re 繹nce s繹yledii gibi, bir pazarlama stratejisi ger癟ekten baar覺l覺 olmak istiyorsa, m羹teriler deil, arkadalar hatta dostlar yaratmal覺d覺r. 襤te bu yol, ideal bir a/ebeke oluturmaktan ge癟er!

Yazar: Onur YANIK
Kavramlar:A/ebeke Oluturma, Varl覺k ve Zenginlik, Varl覺kl覺 襤nsanlar覺n T羹ketim Al覺kanl覺klar覺
Kaynak: Networking With The Affluent - Varl覺kl覺 Kiiler 襤le A/ebeke Oluturma / Thomas J. Stanley
Kullan覺c覺 avatar覺
Bond
Administrator
 
Mesajlar: 14321
Ya: 51
Kay覺t: 14 Eki 2009, 21:36

Re: Marka Fiyatlar覺

Mesaj nickynick » 20 Ara 2010, 01:35

Patek y覺lda sadece 2 tane Sky Moon 羹retiyor ve bu saatin yap覺m覺na ay覺rd覺覺 ayr覺 bir at繹lye, ayr覺 saat ustalar覺 var. Ustalar m羹temadiyen bu saatler 羹zerinde 癟al覺覺yor. Bu ustalar ayl覺k 10bin frankla ya da dolarla 癟al覺覺r en az.. Y覺lda 羹retecekleri 2 saat i癟in hadi sadece 2 ustan覺n y覺ll覺k maliyeti 250bin dolar..Bu iin ar-gesi var, reklam覺 var,pazarlamas覺 var Doruk'un da bahsettii gibi...Sky Moon u癟 bir 繹rnek, ama genel bir kan覺 olumas覺 ad覺na g羹zel bir 繹rnek Macit.
Time is a great teacher, but unfortunatelly it kills all its pupils.
Kullan覺c覺 avatar覺
nickynick
 
Mesajlar: 7292
Kay覺t: 16 Kas 2009, 22:44

Re: Marka Fiyatlar覺

Mesaj MMMacit » 20 Ara 2010, 01:40

Bond Hocam Hepsini Okudum Ger癟ekten G羹zel Bi Makale. zellikle u C羹mle G羹zel Kaliteli bir saati, ger癟ekten uraarak herkes 羹retebilir. Ancak Rolexi sadece Rolex 羹retebilir. Yani Markay覺 Marka Yapan Kalitesinin D覺覺nda Sat覺tan Sonraki Network al覺mas覺da Diyebiliriz.

NickyNick Hocam Patek Y覺lda 2 Saati Kendi yle 襤stedii 襤癟in mi retiyor Yoksa Y覺lda En Fazla 2 Saat retim Kapasitesimi Var Bunu Sorgulamakta Laz覺m. Az retim z retim Pahal覺 Satay覺m Mant覺覺 Bana Biraz Ters A癟覺k癟as覺. Yok Ama Eer Y覺ll覺k al覺mas覺n覺n Sonucunda 2 Saat retebiliyorsa Buna Eyvallah Laf覺m Yok 襤stedii Fiyat覺 襤steyebilir Onca Emee Kar覺l覺k { Bu Fiyatlar覺 Deil Tabi :-) }
O Kadar I覺l I覺ls覺n ki Seni Farketmemek 襤mkans覺z, G羹ne Sana S覺rt覺n覺 D繹nse Ay B覺rakmaz Yaln覺z. . .
Kullan覺c覺 avatar覺
MMMacit
 
Mesajlar: 41
Kay覺t: 04 Ara 2010, 00:32

Re: Marka Fiyatland覺rmalar覺 zerine Sohbet

Mesaj Archezia » 20 Ara 2010, 04:27

Yukar覺da konutuunuz markalar覺n belli modellerini 癟ok az 羹retmesi hem kendini pahal覺ya satmak istemesi hem de baz覺 m羹terilerin b繹yle modelleri talep etmesi. Zaten o saati alan adam覺n parayla bir derdi yoktur. O y羹zden onun i癟in belki de ne kadar 癟ok para verirse o kadar iyi (:
"I may be wrong (But I doubt it!)"
Steinhart Nav. B-Uhr TSF Special Edition 23/44
Kullan覺c覺 avatar覺
Archezia
 
Mesajlar: 1609
Kay覺t: 20 Haz 2010, 22:41

Re: Marka Fiyatland覺rmalar覺 zerine Sohbet

Mesaj nickynick » 20 Ara 2010, 07:05

Archezia yazd覺: Zaten o saati alan adam覺n parayla bir derdi yoktur. O y羹zden onun i癟in belki de ne kadar 癟ok para verirse o kadar iyi (:


Bunun gelmesini bekliyordum :)
Time is a great teacher, but unfortunatelly it kills all its pupils.
Kullan覺c覺 avatar覺
nickynick
 
Mesajlar: 7292
Kay覺t: 16 Kas 2009, 22:44

Re: Marka Fiyatland覺rmalar覺 zerine Sohbet

Mesaj Clk » 20 Ara 2010, 08:21

MMMacit yazd覺: Bu saat ne olabilirde bu kadar para edebilir ? Hadi p覺rlanta koysunlar komple. Kuyumculukla ura覺yorum 1 karat p覺rlanta 3.000 - 4.000 dolar civarlar覺nda bu saate bu kadar b羹y羹k p覺rlantada koyamazlar ne olabilir bu kadar y羹ksek olmas覺na sebep fiyat覺n ?


Pirlanta ve Saat, aslinda biribirne 繹rnek teskil edebilecek iki farkli deger. Tek fark pirlantalarin cok daha net bir sekilde siniflandirilabilecek olmasi. Fiyati 3000-4000 USD olan 1 karat pirlantaya karsilik fiyati 20.000 USD olan pirlantada var.

Resim

Resim

Fiyatini belirleyen hangi renk ve clarity sinifina ait oldugudur. Aynen saatlerde ki gibi.

Bond, muhtesem bir makale ile olayin gercek ve mantikli aciklamasini yapmis. Ancak, fiyat tek basina belirleyici bir kavram degildir.

Steinhart bug羹n 250 ile 1250 Euro arasinda fiyatlar ile saat satiyor. Steinhart'in network'羹 Rolex yada Omega gibi g羹cl羹 olsa verilecek rakamlar min. 1500 ile 5000-6000 Euro arasina cikar. Marka bilinirligi ve g羹venirligi bir cok m羹steri icin ilk tercih nedenidir. Bunu saglamak ise yatirim, reklam, altyapi, networking'den gecer. T羹m bunlar maliyet demektir. Sonuc olarak fiyata yansir.

Bir 繹rnek, Mercedes yeni E serisi Coupe icin gecen sene Mallorca'da otel kapatti. 2 hafta boyunca. Bu sene Volkswagen Sharan icin M羹nih'in en iyi otellerinden bir tanesinin yarisini kapatti 1 hafta boyunca. Oda basina 繹dedikleri rakam 400 Euro/gece. Patek, Rolex,Hublot v.s. bu markalarin tamaminin reklamlari d羹nyanin en iyi dergilerinde cikar. Bu bir maliyettir. Sponsorluk calismalari v.s. maliyettir. Komplikasyon yada tool watch 羹retmek icin yapilan Ar-Ge calismalarinin tamami maliyettir. Sonucta bu markalar size Romanson'dan daha farkli seyler sunmaktadir. Kim bu prestije sahip olmak istemez zaten bu markalari almasina da gerek yoktur.

Daha 繹nce defalarca yazdim ama bir daha tekrarlamakta yarar var. Saatin bir maliyet hesabi var. Bu maliyetin 羹zerine distrib羹t繹r karlari, bayi karlari eklenince saatin fiyati inanilmaz noktalara cikmaktadir. Diger taraftan bayilere ihtiyacimiz oldugu gercegini de unutmamak lazim. Kim 10.000 Euroluk bir saati denemeden internetten siparis edebilir? Ben etmem. Bayime giderim kahvemi icerim farkli modeller denerim. Krallar gibi agirlanir bunun karsiliginda da oraya belli bir meblag birakirim.

Sonucta pirlanta 繹rnegine d繹necek olursak, D-IF ile Z-I1 kalitelerini ayni kefeye koymak bence cok yanlis. D-IF bulunmasi zor ve degeri y羹ksek olan bir tastir. Aynen bir Patek yada A. Lange gibi D-VVS1 Rolex'tir. Piyasada en yogun bulunan ama kendi capinda degeri en y羹ksek olan tastir. Digerleri ise imzamda ki "digerleri" kismini olusturmaktadir :D

Not: Sadece fiyati y羹ksek diye bir takim elbise alan adamlar ile bilincli bir sekilde ne aldigini ve ne 繹dedigini bilerek "fiyat ne olursa olsun" alisveris yapan insanlari ayni kefeye koymamak lazim ;)
TRK'羹m!!! lkem TRKIYE CUMHURIYETI, bayragim TRK BAYRAGI ve milli icecegim RAKI'dir...
Kullan覺c覺 avatar覺
Clk
 
Mesajlar: 9669
Kay覺t: 17 Kas 2009, 02:03

Re: Marka Fiyatland覺rmalar覺 zerine Sohbet

Mesaj Archezia » 20 Ara 2010, 13:53

NickyNick yazd覺:
Archezia yazd覺: Zaten o saati alan adam覺n parayla bir derdi yoktur. O y羹zden onun i癟in belki de ne kadar 癟ok para verirse o kadar iyi (:


Bunun gelmesini bekliyordum :)

Ben de yukar覺daki skymoon tuza覺n覺z覺 beendim hocam, tebrikler (: P覺rlantal覺 pahal覺 bir saat 繹rnek verebilirdiniz ama skymoon 繹rnei ve fiyat覺 dier saatlere g繹re pek tart覺覺labilecek birey deil. ok zekice :thumbup:
"I may be wrong (But I doubt it!)"
Steinhart Nav. B-Uhr TSF Special Edition 23/44
Kullan覺c覺 avatar覺
Archezia
 
Mesajlar: 1609
Kay覺t: 20 Haz 2010, 22:41

ncekiSonraki

D繹n TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler 癟evrimi癟i

Bu forumu gezen kullan覺c覺lar: Hi癟 bir kay覺tl覺 kullan覺c覺 yok ve 208 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners