TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj Hellhound » 10 Haz 2019, 09:17

Loupe ile görünenler çok büyük ihtimalle servisin de bahsettiği gibi luminova parçaları. Rolex'in kullandığı Chromalight'ta bu durum, zaman zaman görülebiliyor. Dolayısıyla salt bir kalite kontrol problemi olmayıp sevkiyat sırasında bile gerçekleşmiş olabilir. Sıfır alınan bir saatin kullanımından bir süre sonra da bu durumla karşılaşılma ihtimali bulunuyor. Loupe a gerek kalmadan çıplak gözle seçilebilen chromalight parçalarına da denk geldim. Dolayısıyla saat servisten geldikten 1 ay sonra da benzer bir problemle karşılaşabilirsiniz, birkaç yıl sonra da... Tabi bir daha hiç karşılaşmamanız da ihtimal dahilinde.

Saatiniz hem Türkiye bayi çıkışlı hem de 5 yıl garantili. Bir süre kullanıp kendinizi sınayın. Durum hala sizi rahatsız ediyorsa temizlik yaptırma opsiyonunuz baki kalacaktır.
gurmekokular
Kullanıcı avatarı
Hellhound
 
Mesajlar: 1902
Kayıt: 14 Ağu 2014, 15:42
Konum: Ankara

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj görkemk » 10 Haz 2019, 09:24

altı üstü toz zerresini hava ile uzaklaştırıp geri kapatacaklar sıkıntı değil , sıkıntı su geçirmezlik olayı kısmında sonracağınız soru su siz benim saatimin 10 bar su geçirmezlik testini yapıp garantisini yazılı kağıt ile verecekmisiniz.

Ok diyorlarsa test makinalarının olduğunu görün ve saati verin toz zerresi almak dünyanın en basit işi
Kullanıcı avatarı
görkemk
 
Mesajlar: 987
Kayıt: 02 Eyl 2016, 14:57

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj onuratamer » 10 Haz 2019, 09:57

Merhaba, nacizane kendi goruslerimi paylasmak isterim.

Oncelikle tozsuz saat yoktur, gozun secemedigi tozlar vardir. Yani guncel tabirle "hicbirsey olmamis olsa dahi kesinlikle birseyler olmus olabilir" diyorum :D . Bu konuda cok hassas bir saatsever olarak buyutecle saate bakmaktan imtina ediyorum, cunku biliyorum ki birseyler bulacagim. Marka ayirt etmeksizin dikkatli bakilirsa saatlerin buyuk kisminda toz ve benzeri parcaciklarin gorulebilecegini dusunuyorum.

Bu demek degil ki kalite kontrolleri yetersiz. Sonucta belirlenmis hata paylari, standartlar var. Bu standartlar icinde kalmak kaydiyla mikronluk toz taneciklerinin kontrolden gecebilecegini dusunuyorum.

Bir de yukarda arkadaslarin da bahsettigi gibi fabrika cikisindan sonra luminova parcalarinin kopabilecegini, veya kadranin kosesine saklanmis toz zerreciginin ozgurlugunu ilan ederek kadrana ziplayacagini dusunebiliriz.

Son olarak nacizane tavsiyem, saati aldiginiz yetkili servise teslim ediniz. Teslim ederken hassasiyetlerinizi hem servis mudurune hem de ustaya izah ediniz. En ufak bir cizik gormek istemediginizi, ustanin temizlik sonrasinda kadrani ve lensi buyutecle kontrol etmesini belirtiniz. Ve teslim aldiktan sonra da servisten cikmadan farkli isiklar altinda (burasi cok onemli, ne flash, ne projektor... Gun isigi kadar toz yakalayan bir isik gormedim) kontrollerinizi yapiniz.

Zira saati RSC'a gonderseniz bile bu sefer farkli tozlar gorebilirsiniz, hem paraniza hem zamaniniza, hem de zahmetinize yazik olur.

Bence saati bu sekilde kullanmayi da dusunmeyin, o tozu her saate baktiginizda gorecek, guzelim saatten soguyacaksiniz.
Kullanıcı avatarı
onuratamer
 
Mesajlar: 492
Kayıt: 16 May 2011, 18:13

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj Strider » 10 Haz 2019, 12:55

rolexcollector yazdı:Teknik servise güvenebilirsiniz.
Ben de saatlerin açılmasına karşıydım ancak daytonamda bir problem oldu ve izmir servise gittim.
Hatta hassasiyetimi bildiklerinden servisi de gezdirdiler.
Herşey rolex standartlarında, bence çok kafaya takmayın ve servis ile halledin.


SM-G973F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Merhaba, bilgileriniz için teşekkürler. Açıkcası bende servisi gezdim, ustaların yanına girdim. Mikroskopta beraber baktık vs., daha önce belirttiğim gibi olumlu ve ilgili yaklaştıkları için kendilerini zan altında bırakmakta istemedim mesajlarımda. Sadece fabrika gönderim ücretini neden istedikleri konusunda tereddüt yaşadım ama hatırladığımda servisteki baş ustanında sizin dediğiniz gibi yaklaşımları oldu; bence bunu ödemenize hiç gerek yok, buradaki işlemin aynısı yapılacak hatta isterseniz tek tek sizde incelersiniz dediler. Bende güvenerek çıktım ama işlemi yaptırmadım. Dediğiniz gibi in-house olarak çözmek sanki daha mantıklı olacak.
Sağolun!

copycat yazdı:
rolexcollector yazdı:Teknik servise güvenebilirsiniz.
Ben de saatlerin açılmasına karşıydım ancak daytonamda bir problem oldu ve izmir servise gittim.
Hatta hassasiyetimi bildiklerinden servisi de gezdirdiler.
Herşey rolex standartlarında, bence çok kafaya takmayın ve servis ile halledin.


SM-G973F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İlave olarak eğer servis olumlu yaklaşırsa basit imzalı bir tutanakla da teslim edebilirsiniz. Yani saatin sadece kadrandaki toz sebebiyle servise teslim edildiğini imza altına alırsınız, servisten geri aldığınızda moralinizi bozacak ilave bir sorun olursa başlangıçta mevcut olmadığını ispat etmekte güçlük yaşamazsınız.

Hoş ben Rolex gibi bir markanın yetkili servisinde ilave bir sorun yaşayacağınızı hiç sanmam. Müşterinin, sattıkları saatten daha değerli olduğunun bilincindedirler.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Merhaba, problem olarak çizik dışında(umarım olmaz tabi) herhangi bir şey olacağını düşünmüyorum ama bu şekilde ispatı daha rahat olur. Dediğiniz gibi elimde bir belgenin olması yararlı olabilir.

Açıkcası bu servisler RSC olarak gözükmemekte. Bildiğim kadarıyla bayi yatırımı ile açıldıkları için bu şekildeler. RSC'ler Rolex yatırımı olarak açılıyor diye biliyorum.. Bu yüzden denetim vb. durumları nasıl bilmemekteyim ve daha öncede herhangi bir tecrübem olmadı bu servislerde. Takdir ederseniz saat sıfır olunca bu tarz bir durumla karşılaşmak insanın moralini bozuyor. Ama dediğiniz gibi servise güvenip bu şekilde bir yol izleyeceğim sanırım. Teşekkürler!

Hellhound yazdı:Loupe ile görünenler çok büyük ihtimalle servisin de bahsettiği gibi luminova parçaları. Rolex'in kullandığı Chromalight'ta bu durum, zaman zaman görülebiliyor. Dolayısıyla salt bir kalite kontrol problemi olmayıp sevkiyat sırasında bile gerçekleşmiş olabilir. Sıfır alınan bir saatin kullanımından bir süre sonra da bu durumla karşılaşılma ihtimali bulunuyor. Loupe a gerek kalmadan çıplak gözle seçilebilen chromalight parçalarına da denk geldim. Dolayısıyla saat servisten geldikten 1 ay sonra da benzer bir problemle karşılaşabilirsiniz, birkaç yıl sonra da... Tabi bir daha hiç karşılaşmamanız da ihtimal dahilinde.

Saatiniz hem Türkiye bayi çıkışlı hem de 5 yıl garantili. Bir süre kullanıp kendinizi sınayın. Durum hala sizi rahatsız ediyorsa temizlik yaptırma opsiyonunuz baki kalacaktır.


Merhaba, açıkcası luminova parçalarına benziyor. Yakın çekim olan fotoda gözüken, ortadaki bölümdeki toz zerrecikleri olabilir ama kadran ve akrep üzerinde noktalar banada öyle gibi geliyor. Belirttiğim gibi çıplak gözlede yakından gözüküyor bu parçalar, nasıl dikkatimden kaçtı anlamış değilim. Servisteki ustalarda dediğiniz gibi bu durumdan bahsetti, ilerleyen zamanlarda da bu tarz problemler oluşabilirmiş.

Evet dediğiniz gibi saatin 5 yıl garantisi mevcut. Bir süre kullanıp ardından götürebilirim. Bilgileriniz için teşekkürler!

görkemk yazdı:altı üstü toz zerresini hava ile uzaklaştırıp geri kapatacaklar sıkıntı değil , sıkıntı su geçirmezlik olayı kısmında sonracağınız soru su siz benim saatimin 10 bar su geçirmezlik testini yapıp garantisini yazılı kağıt ile verecekmisiniz.

Ok diyorlarsa test makinalarının olduğunu görün ve saati verin toz zerresi almak dünyanın en basit işi


Merhaba, dediğiniz gibi garanti kağıdı vs. veriyorlar mı bilemiyorum. Su testini tabiki yapıyorlar, makinelerini gördüm. Dediğiniz gibi bir belgeyide gittiğim zaman soracağım.

Anladım, herhalde çok düşünmeden yaptırmam gereken bir prosedür(biraz fazla stres yaptım herhalde :lol:). Teşekkürler!

onuratamer yazdı:Merhaba, nacizane kendi goruslerimi paylasmak isterim.

Oncelikle tozsuz saat yoktur, gozun secemedigi tozlar vardir. Yani guncel tabirle "hicbirsey olmamis olsa dahi kesinlikle birseyler olmus olabilir" diyorum :D . Bu konuda cok hassas bir saatsever olarak buyutecle saate bakmaktan imtina ediyorum, cunku biliyorum ki birseyler bulacagim. Marka ayirt etmeksizin dikkatli bakilirsa saatlerin buyuk kisminda toz ve benzeri parcaciklarin gorulebilecegini dusunuyorum.

Bu demek degil ki kalite kontrolleri yetersiz. Sonucta belirlenmis hata paylari, standartlar var. Bu standartlar icinde kalmak kaydiyla mikronluk toz taneciklerinin kontrolden gecebilecegini dusunuyorum.

Bir de yukarda arkadaslarin da bahsettigi gibi fabrika cikisindan sonra luminova parcalarinin kopabilecegini, veya kadranin kosesine saklanmis toz zerreciginin ozgurlugunu ilan ederek kadrana ziplayacagini dusunebiliriz.

Son olarak nacizane tavsiyem, saati aldiginiz yetkili servise teslim ediniz. Teslim ederken hassasiyetlerinizi hem servis mudurune hem de ustaya izah ediniz. En ufak bir cizik gormek istemediginizi, ustanin temizlik sonrasinda kadrani ve lensi buyutecle kontrol etmesini belirtiniz. Ve teslim aldiktan sonra da servisten cikmadan farkli isiklar altinda (burasi cok onemli, ne flash, ne projektor... Gun isigi kadar toz yakalayan bir isik gormedim) kontrollerinizi yapiniz.

Zira saati RSC'a gonderseniz bile bu sefer farkli tozlar gorebilirsiniz, hem paraniza hem zamaniniza, hem de zahmetinize yazik olur.

Bence saati bu sekilde kullanmayi da dusunmeyin, o tozu her saate baktiginizda gorecek, guzelim saatten soguyacaksiniz.


Merhaba, bilgileriniz için teşekkürler.

Güzen bir alıntı ile başlamışsınız :lol: Dediğiniz gibi belkide dikkatimden kaçan yerde toz parçası vb. bile olabilir. Bunlar belirgin olarak gözüktüğü için belkide dikkatimi çekti. Sadece, bunun gibi olmayan saatlerde olduğu için insan üzülüyor yoksa belirttiğim gibi bende %100 mükemmellik beklediğim için edinmedim bu saati.

Belirttiğiniz gibi bu şekilde kontrolden geçmiş saat. Bence kalite kontrol problemi olabilir, kozmetik bir hata sonuçta ama kontrollerden geçmeyecek bir hata olarak görmedikleri içinde geçmiş olabilir. Bir önceki postlarda bahsedildiği gibi belki sevkiyatta düşen luminova parçaları bile olabilir. Sonuçta saati sıfır ve stickerları üstünde bir şekilde edindim.

Açıkcası bende buradaki servis ile bu durumu çözme yönündeyim. Dediğiniz gibi hassasiyetimi belirtip, prosedürü takip edebilirim.

Servisteki ustalarda saatin fabrikaya yollanılıp başka bir yerde toz zerreciği ile geri dönerse ne yapacaksınız gibi bir yaklaşımı oldu. Samimi ve güvenilirdiler, sadece acele etmek istemediğim için işlemi uygulattırmadım. Saatin rodaj vb. gibi bir durumu mevcut mu sizce?. Yani şu anda gidip bu süreçte saati açtırmam mekanizmaya veya bu sürece herhangi bir olumsuz etki yaratır mı?.

Teşekkürler!
Kullanıcı avatarı
Strider
 
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 May 2013, 01:41

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj khef » 11 Haz 2019, 08:44

Madde 11’de yer alan haklardan istediğinizi kullanabilirsiniz. Firmanın sizi yönlendirmesine izin vermeyin. Burada uygulanacak prosedürü seçme hakkı, bazı işlemleri yapmaya “yanaşmayan” satıcıda ya da üreticide değil, tüketici olarak tamamen sizdedir. :thumbup:

Resim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
khef
 
Mesajlar: 3217
Yaş: 44
Kayıt: 07 Mar 2014, 13:02
Konum: İstanbul

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj dogodenizli » 11 Haz 2019, 09:53

khef yazdı:Madde 11’de yer alan haklardan istediğinizi kullanabilirsiniz. Firmanın sizi yönlendirmesine izin vermeyin. Burada uygulanacak prosedürü seçme hakkı, bazı işlemleri yapmaya “yanaşmayan” satıcıda ya da üreticide değil, tüketici olarak tamamen sizdedir. :thumbup:

Resim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Emrah bey nokta atışı yapmış. Burada 10. Madde de çok önemli saatin alınmasının uzerinden henüz 6 ay geçmediği için ispat yükü de satıcıya ait.
Yani elinizi çabuk tutun zira işin ispat kısmı en sancılı kısım.
Kullanıcı avatarı
dogodenizli
 
Mesajlar: 347
Kayıt: 26 Şub 2018, 01:55

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj onuratamer » 11 Haz 2019, 11:25

Saatin rodaj vb. gibi bir durumu mevcut mu sizce?. Yani şu anda gidip bu süreçte saati açtırmam mekanizmaya veya bu sürece herhangi bir olumsuz etki yaratır mı?.

Read more: viewtopic.php?f=12&t=31280#ixzz5qWg0gLdT


Saati isinin ehli ustalar acacagi icin bir sorunla karsilasacaginizi dusunmuyorum. Zaten mekanizma blok olarak cikartilip temizlikten sonra geri takilacak. Yine de teslim oncesi ve sonrasinda dakiklik testi yaptirarak sonuclarini karsilastirabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
onuratamer
 
Mesajlar: 492
Kayıt: 16 May 2011, 18:13

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj Strider » 11 Haz 2019, 12:41

khef yazdı:Madde 11’de yer alan haklardan istediğinizi kullanabilirsiniz. Firmanın sizi yönlendirmesine izin vermeyin. Burada uygulanacak prosedürü seçme hakkı, bazı işlemleri yapmaya “yanaşmayan” satıcıda ya da üreticide değil, tüketici olarak tamamen sizdedir. :thumbup:

Resim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Merhaba, açıkcası baştan beri bende bu yönde ısrarlıydım. Bayiye gitmeden yaptığım görüşmeler sonuç vermedi fakat bugün tekrardan aradım ve kendilerine bu yöndeki isteğimi belirttim.

Ardından ilginç olarak Nişantaşı Servisi beni arayıp Cenevre'den mail geldi(güya benim attığım maile cevap olarak.), saatinizi ücretsiz fabrikaya yollatıp işlemlerini yaptıracağız diye. Ek olarak, saatinizi hemen getirin toplu gönderilecek saatler içerisine koyacağım ve haftaya yollayacağım; sizin için diğerlerini beklettim dedi. Ayrıca servis müdürüne şu anki durumu izah ettim fakat kendisi bunun mal ayıbı olmadığını ve bu şekilde işlem görmeyeceğini belirtti. Ardından bende kendilerine değişikliğe yönelik bir durum ile ilgilendiğimi ve bir süre bekleyeceğimi söyledim ve kapattım.

Sonrasında bayi baya geri dönüş yaptı, fabrikanın saati istediğini ve bu durumu düzelteceklerini belirttiler. Ben saatin değişikliğini istediğimi ilettikten sonra bana prosedürlerinden bahsetti: Dediklerine göre kasadan başka saat çıkarıp bu saat ile değişiklik yapamıyorlarmış. Her durumda saati fabrikaya yollatıp eğer onlar takdir edip bu saati değiştirin derlerse o şekilde değişiklik yapabileceklerini ilettiler. Sonuç olarak hukuki anlamda bir yol izleyip izlememek bana kaldı.. Bende bu işi hukuki boyuta mı götürmeliyim yoksa bu şekilde fabrikaya mı göndermeliyim bilemiyorum.. Yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler!.

dogodenizli yazdı:
khef yazdı:Madde 11’de yer alan haklardan istediğinizi kullanabilirsiniz. Firmanın sizi yönlendirmesine izin vermeyin. Burada uygulanacak prosedürü seçme hakkı, bazı işlemleri yapmaya “yanaşmayan” satıcıda ya da üreticide değil, tüketici olarak tamamen sizdedir. :thumbup:

Resim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Emrah bey nokta atışı yapmış. Burada 10. Madde de çok önemli saatin alınmasının uzerinden henüz 6 ay geçmediği için ispat yükü de satıcıya ait.
Yani elinizi çabuk tutun zira işin ispat kısmı en sancılı kısım.


Merhaba, bayi malesef başından beri değişikliğe pek yanaşmıyor. Bende bu yüzden başka yolları deneme yoluna itildim denilebilir. Bu hakkın bana ait olduğunu belirtmeme rağmen bunun ayıplı mal olmadığı yönünde hareket ediyorlar. Bu yüzden hukuki anlamda nasıl bir durumla karşılaşırım bilemiyorum. Hukuki boyuta taşınmadan değişiklik yapacakları yönündeki inancım az.. Yinede tavsiyeleriniz varsa dinlemeye hazırım. Teşekkürler!.

onuratamer yazdı:
Saatin rodaj vb. gibi bir durumu mevcut mu sizce?. Yani şu anda gidip bu süreçte saati açtırmam mekanizmaya veya bu sürece herhangi bir olumsuz etki yaratır mı?.

Read more: viewtopic.php?f=12&t=31280#ixzz5qWg0gLdT


Saati isinin ehli ustalar acacagi icin bir sorunla karsilasacaginizi dusunmuyorum. Zaten mekanizma blok olarak cikartilip temizlikten sonra geri takilacak. Yine de teslim oncesi ve sonrasinda dakiklik testi yaptirarak sonuclarini karsilastirabilirsiniz.


Merhaba, bilgileriniz için teşekkürler. Şu anda farklı bir sürece girdi olay, ücretsiz fabrikaya gönderim konusunda bayi geri dönüş yaptı. Önceki postlarda da belirtilen, değişikliğe yönelik isteğimi baştan kaybettiğim için üzerine düşmemiştim. Bugün tekrardan bu durumu dile getirdim fakat bana yaptıkları geri dönüş yine farklı yönde oldu ki bana verdikleri cevap kendi attığım mail üzerine olan bir cevap. Cenevre benim attığım maillere yönelik geri dönüş yapmış servise ve saatimi ücretsiz gönderimini kabul etmiş. Açıkcası bu yolla bile kendim uğraşıp saati ücretsiz yollatırmaya yönelik bir yol izlettirdim. Bayi gayet ılımlı ve sevecen yaklaşıyor ama sonuç çözümlemesinde pekte müşteri sever değiller. Son durum bu, bende kararsız kaldım. Teşekkürler!.
Kullanıcı avatarı
Strider
 
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 May 2013, 01:41

ÖncekiSonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: ofis ve 283 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners