TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj Baran » 28 Şub 2013, 13:10

Triton yazdı:
emrarslan yazdı:500 dolar bir cilayamı :o Sen uçmuşsun yaa :D



Uçmadığı çok açık. iyi yapılan her iş için bazı harcamaların ucu açıktır. Bu detay kalitesine özen göstermekle alakalıdır.

O parayı gerektiğinde saat bakımına veriyoruz. Özel malzemelerle yapılan bir otomobil cilalama işlemi de ciddi rakamlar tutabilir. Önemli olan niteliği ve nasıl yapıldığıdır. Ayrıca hele bizim gibi ülkelerde oto boyasını korumak istiyorsan, düzenli temizleyip cila yapacaksın. aksi halde özellikle su bazlı boyalar özelliğini kaybediyor...

Arzu edersen iki sayfa yazabilirim ;) ...

Bu arada şu saati merak ettim, fotoğrafını görsek iyi olur....

Konu patlamış, biz de boş bulunduk... beyler yorum yazarken tarihe de bakıverelim....


1500dolarlık cilalar mevcut yurtdışında.Hiç kullanmamakla birlikte bu cila ve bakım olayının zamanla insanı tatmin etmemesinden kaynaklandığını düşünüyorum.Ben cila olayına gazlı bezle başladım sonra piyasada marketlerde bulabileceğiniz tüm ürünleri deneyerek ardından sagda solda buyuk markaların cilaları sonax meguıars en sonda yurtdışından cila getirterek devam ettim.Zamanla araca uyguladığınız cilanın verdiği parlaklık insanı tatmin etmiyor ve daha iyisinin arayışına giriyorsunuz.Ben gecen seneye kadar haftada 1 cila yapıyordum makine üstüne elle ped ile uygulama şeklinde ve kesmiyordu.Arkadaşlarım veya benzincilerdeki pompacılar abi bu ne böyle nasıl parlıyor ne sürdün seklinde yorum yapmasına karşın benı tatmin etmiyordu halbuki gayet parlıyordu.Tamamen insanoğlunun doyumsuzluğu ile alakalı bir olay.Yurtdışında eve servis detailing firmaları var.Misal adamın 3 Ferrarisi 2 Bentley 4 tanede Porschesi var detailingci arkadaş kapanıyor 1 ay hepsini komple temizliyor ve kullandıkları cilalarda elmas parcacıklı vs tuhaf tuhaf cilalar...Cok uzattım bu işin sonu japonların geliştirdiği nano cilalar.1 kez uyguladığınızda etkisi zamanla azalmakla birlikte 1 seneye yakın cizilmeye karşı koruyan cilalar.Subaru forester a uyguladık kucuk bir tupte geliyor cila ve bozuk para ile dahi cizemiyorsunuz.Cilayı üreten firma cila uygulandıktan sonra fırcayla dahi yıkamada cizilmiyeceğine garanti veriyor.Bu işin sonu budur.Getirttik yazı bekliyorum havalar düzelince uygulayacağım.Fotografları forumda paylaşırım.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13237
Yaş: 40
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj Triton » 28 Şub 2013, 14:12

Araç boyaları için cila şarttır. Mikroskopla incelenirse, araç boyalarında gözenekler olduğu görülecektir. Bu durum, asitli her türlü kimyasalın, tozun toprağın, yollara dökülen olur olmaz maddeler ve özellikle tuzun boyayı mahvetmesini hızlandırır. Hele bizim gibi ülkelerde yoldaki toz toprak araç boyası üzerinde adeta hafif bir zımpara etkisi oluşturur. Bu nedenle iyi bakılan ve değerli araçların mutlaka sık sık uygun şekilde yıkanması ve kaliteli bir cila malzemesi ile cilalanması şarttır. Hele günümüzde kullanılan su bazlı boyalar için bu durum daha da önem kazanıyor.

Bunlar, boyanın en büyük düşmanı olan güneş, asit yağmuru, kuş pislikleri ve ağaç reçineleri, kışın yollara dökülen tuz ve diğer asitli maddeler ve oto yıkamacısı olarak her köşede bulunan ancak temizlik adına aracınızı en kalitesiz malzemeyle ve 200 bar basınçla boyayı haşat etmek için basınçla suyu kir sökmek üzere kullanarak yıkadığını iddia eden esnafın, gerek fırça, gerekse jantları temizledikleri süngeri boya üzerinde kullanarak (çünkü jantlara yapışan balata tozu süngerin gözeneklerine yerleşerek zımpara vazifesi görmektedir) meydana getirdikleri hasarları bir nebze gidermek için şarttır.

Norveç de 8 ay kaldım. Bu süre zarfında yağmur, kar ve diğer tabiat şartlarına açıkta maruz kalan ve kullanmam için verilen Opel marka aracı bir defa dahi yıkatmak gerekmedi. Çünkü hep pırıl pırıldı ve yağmurla temizleniyordu. Neden? Çünkü adamlarda toz üretecek bir kaynak yok. Ne yolda üzerinize kum ve taş saçan rezil kamyonlar var, ne de benzer başka bir şey. Her yer ya asfalt ya da beton ya da çiçek, çimen ağaç. Norveçliler yolları bizim gibi çöp tenekesi niyetine kullanmadıkları için, araca yapışacak ya da çarpacak nesnelerde yok. Hava temiz, çevre temiz.

Şu aralar gelin Ataşehir in halini görün. Hafriyat kamyonları nedeniyle, çamurdan ve delik deşik olmuş yollardan geçilmiyor. Bağdat caddesi ha keza öyle.

Şimdi gel de cilaya bel bağlama, Baran şu cilayı ben de merak ettim, sonucunu merakla bekliyorum...
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Triton
 
Mesajlar: 775
Yaş: 65
Kayıt: 24 Haz 2012, 12:14
Konum: İstanbul

Re: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj Baran » 28 Şub 2013, 14:23

Toz meselesinde kesinlikle haklısın abi gunde 2 kere araba yıkadığımı bilirim.Yahu ingilterede yagmur yagıyor duruyor arabalar tertemiz böyle birşey olamaz.Herseyı gectim yurtdışına cıktığımda kamyonlara hayran kalıyorum tekerlekleri lastikleri tertemiz.Bizde stobu kırık lastikleri dümdüz olmuş sagı solu camur içinde üstüne yolada döke saça gidiyorlar kirlerini.Yurtdışında şantiyeden cıkarken tazzikli suyla kamyon lastiklerinin yıkandığını aksi takdirde yolda teker izi yaptıklarında agır cezalar aldıklarını duymuştum.Benım aciz fakir memleketim...
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13237
Yaş: 40
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj Triton » 28 Şub 2013, 14:58

Memleket aciz olmayabilir. Ağaoğlu milyon dolara ev satıyor. Güya araba meraklısı da.

Ancak milyonluk Rollse Royce akşama kadar ofisin önünde güneşin altında duruyor. Demek ki derdi araba severlik değil hava atmak. Reklama döktüğü paraların çok azına kamyonların şantiye çıkışında tekerleklerini yıkayan bir sistem kurabilir kurmuyor. Nasılsa dert eden yok. Millet 4 çeker SUV aracıma şehir içinde arazi imkanı diye memnun dahi olabilir. Aslında çok basit halledilebilir. Ben evden çevre yolunu izliyorum. Sırf bu çamur yüzünden virajda kaç kişi bariyerlere çarptı.

Bunun en önemli nedeni bizim insanımızın detaya kıymet vermemesi ve içkiden başka işe aldırmayan polistir.

Neden boya? Çünkü araçların üzerindeki boya işçiliği için otomobil fabrikaları milyonlarca dolar yatırım yapıyor. Birçok teknoloji kullanılıyor. Tamamen tozdan ve pislikten arındırılmış bir ortamda kusursuz boya yapılıyor. Ve sonuçta boya yüksek ısılarda fırınlanıyor. aracın üzerinde mika gibi sertleşiyor. Bu özelliğini de korunduğu müddetçe devam ettiriyor. Bu boya işçiliğine kıyasla, sonradan ve sanayide toz toprak içinde yapılan tamir boyalarının hiçbir kıymeti yok. Bu nedenle aracın orijinal boyası çok önemlidir. Örneğin Almanya da BMW nin değiştirilebilir kaporta parçalarını fabrikada orijinal renkte boyanmış olarak satın almak ve takmak mümkün.

Burada ise ya servis kazığı var, ya da sanayideki malum usta sistemi. Örneğin iki yıl önce sattığım E46 için Kosiflerde bir aracın sürtmesi sonucu yaptırdığım boya işçiliği vardı ki yazıklar olsun dedirtti bana. Yapamıyorlar. Ödediğim rakam da piyasanın tam üç katı idi. Aynı işi örneğin Almanya da farklı BMW servislerinde kontrol ettim. Adamlar net konuşuyor. Fabrika kalitesini tutmaz. Çünkü aracı o ısıda fırınlayamayız. Ancak kozmetik olarak kalitesi orijinale göre %97-98 diye. Bunu anlatınca sanayideki ustanın ağzı bir karış açık dinliyor.

Neden mekanik saat seviyoruz, işte bu nedenle, detay olduğu için... :champ:

Bunun için Almanya hala Avrupa birliğinin lokomotifi.

Bu nedenle araba seviyorsanız, şık ve güzel bir aracınız var ise, özellikle kaporta ve boyasına gözünüz gibi bakacaksınız ve mutlaka uygun şartlarda (özellikle nem ve rutubet olmayan) bir kapalı garajınız olacak.

baran bu konuda tamam sın... şu cilayı merakla bekliyorum....
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Triton
 
Mesajlar: 775
Yaş: 65
Kayıt: 24 Haz 2012, 12:14
Konum: İstanbul

Re: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj Baran » 28 Şub 2013, 15:24

Cila 1 parmak uzunluğunda kucucuk bir fısfıs şişenin içinde geliyor yanındada ayakkabı cila sungerinin yarısı boyutunda bir ped ile.Arac önce silikon içermeyen pasta cila ile cilalanıp çizik ve harelerden arındırılıyor.Ardından yavaş bir sekilde pedle dairesel hareketler halinde değil ileri geri seklinde kaportaya parca parca uygulanıyor.5 gün boyunca yagmura maruz kalmaması ve kapalı garajda saklanması gerekiyor aracın.5 gün sonra cila vernikten daha sert bir hal alıyor boya yuzeyinde.Ürünün en guzel özelliği bu katmanın üstüne aşındırma özelliği olmayan parlatıcı istediğiniz cilayı uygulayabiliyor oluşunuz.Biz arkadaşımın Subaru Forester ardındanda Duster aracına uyguladık 5-6 aydan fazla oldu hala çiziksiz ve parlak.Hatta bozuk demir parayla çizmeye kalktık çizilmedi.Bunu birbaşkası söylese inanmayabilirdim.Ayrıca ürünün su kaydırıcılık özelliği muazzam ölçüde.Kirlenmiş aracı sadece tazzikli su ile temizlemek ve kurulamak mümkün.Daha o uyguladığımız araca sabun deymedi bildiğim kadarıyla.Havalar düzeldiğinde aracıma uygulayıp adım adım fotograflandırıp sizlerle paylaşacağım.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13237
Yaş: 40
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

Re: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj Triton » 28 Şub 2013, 15:35

Tşk ederim. Merakla bekliyorum... Ben şu anda Turtle Wax ın Ice isimli sentetik cilasını kullanıyorum.

Söz konusu cilanın markası nedir? Örneğin böyle bir şey de buldum..

http://jp116113058.trustpass.alibaba.co ... erproduct1
"I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots." Albert Einstein
Kullanıcı avatarı
Triton
 
Mesajlar: 775
Yaş: 65
Kayıt: 24 Haz 2012, 12:14
Konum: İstanbul

Re: Ynt: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj drk » 28 Şub 2013, 16:24

Baran, arkadaşının başka bir forumdaki nicki boxerdiesel mi?
Kullanıcı avatarı
drk
 
Mesajlar: 11874
Kayıt: 20 Nis 2010, 23:24

Re: Ummadığın Taş Yarar Baş :) Seiko Bullhead

Mesaj Baran » 28 Şub 2013, 18:14

Triton hayır öyle birşey değil.Malzeme gelince koyarım buraya.

Drk nicki imprezawrc ismi Hakan.
Kullanıcı avatarı
Baran
 
Mesajlar: 13237
Yaş: 40
Kayıt: 02 Şub 2011, 23:10
Konum: Istanbul

ÖncekiSonraki

  • Similar topics
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Yazar

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 222 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners