Umutt yazdı:Swatch, grubun kitlesel calisan, kullan-at niteliginde, mass üretim yapan giriş segmenti saat markasi. Avm lerde ve benzeri cazibe merkezlerinde, saati salt bir aksesuar olarak konumlayan genis kalabaliklara ulaşmaya çalışıyor, kapı müşterisine sicak satis yapıyor. Bir modeli enderlestirmek gibi bir derdi olmasi bir yana, faaliyet modeli geregi, bunun tam da tersini yapması beklenir. Özetle bu saatin, ilk lansmandan kisa bir sure sonra, aranan her bayide , istenilen her zamanda bulunabileceğini düşünüyorum.
Öte yandan, Omega'nin bu hamlesinde mantıksal bir argüman bulmak güç.. Modeli birebir kopyalamak yetmemiş, kadrana heybetli bir Omega yazısı da iliştiriverilmiş. Doğrusu official açıklama yapılmasa, bunun halen fake bir haber olduğunu düşünürdüm. Orta ve uzun vadede marka imajına zarar vereceğini ve daha özelde bu modelin imajini yerle bir edeceğini tahmin etmek güç değil.
Peki kısa vadede bir ticari fayda yakalanabilir mi ? Avm de bu modeli deneyecek olan, hobiye uzak insanlar, en temelde hareketli bir kadran ve kadran üzerinde muhtemelen aşina oldukları bir Omega yazisini satin almış olacaklar..Buradan cok büyük bir hacim çıkar mi emin değilim. Dahasi; bu kisiler, 250 usd yi verdikten sonra, 'hadi bir 6.250 usd daha verelim, gerçek bir Moonwatch tecrubesi yasayalim' diyecekler mi, iki marka arasinda bir penetrasyon yakalanabilir mi, buna hic emin değilim..
Modelle ilgili farkındalığa sahip, bu forumdaki arkadaşlarımızı da kapsayan daha rafine bir kitle ise, bu saati alırken, temelde bir 'Moonwatch' almış olacak. Burada da tersine bir ikame etkisi olması çok muhtemel. Bu kisiler, belki de modelin orjinalini almaya ikna olmuş ya da yakın gelecekte ikna olacak iken, bu taleplerini çok daha düşük bir rakama, Swatch magazasinda karşılamış olacaklar.
Yıllarca, modeli bilinçli olarak elitize edip, üretimi kısıp, kademe kademe fiyat artırıp, sonrasında 250 dolara grubun giriş markasının altında satmak .. İnsan kurumsal bir zekaya, üstelik de bu ölçekte bir kurumun zekasina eleştiri yapmaktan imtina ediyor ama Omega'nin kafayı peynir ekmekle yemiş olduğundan başka bir aciklama da gelmiyor aklima..
Instagram: @watchandties @umutwatchgram
Bu yorum nasılsa gözümden kaçmış. Tamamıyla katılıyorum
Şöyle bir baktım; Swatch Group'un 2020 rakamlarıyla net karı kabaca 1 milyar İsviçre Frangı. Tamam en nihayetinde ticari bir yapıdan bahsediyoruz ve bu yapının ana amacı karını artırmak. Fakat müşterilerine karşı da sorumluluğu var. (olmalı) 7-8bin dolara moonwatch alan müşterilerini özel hissettirmeli. Benim gibi daha önce İki kere moonwatch almış (birincisi from moon to mars, diğeri sıfır sapphire sandwich) müşterinin tekrar satın alma motivasyonunu canlı tutmalı. 270 dolara içi swatch (swatch'u kendi segment ve felsefesinde beğenirim bu arada) dışı proporsiyonları rezil edilmiş, plastik sözüm ona "moonwatch" yaparsan "mass production" mantığıyla kazanıyım derken "moonwatch" değerine ciddi para ödeyen ve bu değere sahip çıkan gerçek kitleyi kaybedersin. 50 yıldır efsaneyi efsane yapan bu kitlenin sayesinde bugün o izdiham oluyor. Etik olarak borçlusun o kitleye. Son sözüm de şu ki; vasatlığın ben Türkiye'de trend olduğunu sanıyordum meğer tüm dünyada popülermiş.