TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj dogodenizli » 11 Haz 2019, 12:53

Benim bu yöndeki tek tavsiyem işin hukuki boyuta taşınmaması olur. Çünkü ülkemizde mahkemelerin is yükü belli. Yani is sürüncemeye girer. Hayattan soğursunuz
Her geçen gün de sizin aleyhinize işler
Şunu da belirtmeden geçmeyelim madem mal ayıplı değilmiş neden ücretsiz gönderimi kabul ediyorlar? Sizce hangi bayi böyle bir şey yapar? Belli ki sizi ikna ederek değişim hakkınızı kullanmanızı engellemeye calisiyorlar
Kullanıcı avatarı
dogodenizli
 
Mesajlar: 347
Kayıt: 26 Şub 2018, 01:55

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj danGerfuLL » 11 Haz 2019, 13:22

Sifir saat ile degisimde bayiye herhangi bir maliyet cikiyor mu? Yoksa firma tamamini ustleniyor mu? Firma tum masraflari ustleniyorsa bayi niye degisime yanasmiyor? Bayiye masrafi varsa oran olarak ne kadar?
Cok soru bulunan bir ileti oldu; ancak yanitlari gercekten merak ediyorum.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
danGerfuLL
 
Mesajlar: 2607
Yaş: 40
Kayıt: 16 Ara 2015, 14:45
Konum: Antalya

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj Strider » 11 Haz 2019, 13:23

dogodenizli yazdı:Benim bu yöndeki tek tavsiyem işin hukuki boyuta taşınmaması olur. Çünkü ülkemizde mahkemelerin is yükü belli. Yani is sürüncemeye girer. Hayattan soğursunuz
Her geçen gün de sizin aleyhinize işler
Şunu da belirtmeden geçmeyelim madem mal ayıplı değilmiş neden ücretsiz gönderimi kabul ediyorlar? Sizce hangi bayi böyle bir şey yapar? Belli ki sizi ikna ederek değişim hakkınızı kullanmanızı engellemeye calisiyorlar


Merhaba, belirttiğim gibi baştan bu yolu izlemeye çalışmama rağmen sonuç alamadığım için kendim farklı yolları deneme teşebbüsüne girdim. Kısacası saati değiştirmeye pek yanaşmadılar. Hukuki boyuta taşırsamda anladığım kadarıyla bunun ayıplı mal olmadığı yönündeki ısrarlarını sürdürecekler. Bende yol olarak Cenevre'ye kendim mail atıp en azından durumu izah edip, saatimi onlara gönderip; orada işlemelerin yapılmasını istiyorum diye belirtmek istedim.

Malesef fabrika gönderimine bile başta yanaşmadı bayi, ardından da yollarız ama ücreti siz karşılarsınız dediler. Fakat bugün ilginçtir ki ben bayiyi arayıp yine ürün değişikliğini istiyorum dedikten sonra servisten beni arayıp müdürleri, sizin attığınız mail ile Cenevre bize geri dönüş yaptı saatinizi ücretsiz yollayacağız gibi bir dönüş yaptı. Ardından bayi tekrardan arayıp, biz durumu ilettik fabrikadanda cevap gelmiş jest olarak bu ücretide sizden almayıp o şekilde düzeltme işlemine gidilecek denildi(jest yapıyorlarmış ki benim kendi attığım maile istinaden..). Ben kendilerine saatin değişikliğini istediğimi belirttikten sonra, saati fabrikaya gönderiyoruz kendileri takdir ederse bize yeni saat yolluyorlar denildi. Prosedür olarak kasadan vb. saati çıkarıp değişiklik yapamıyorlarmış.. :?

Sonuç olarak böyle bir durumla karşı karşıya kaldım ve sancılı bir süreç geçiyor. Bende ne yapacağım konusunda kararsız kaldım, hukuki anlamda uğraşmayıp, fabrikaya direk yollama yolunu mu tercih etmeliyim bilemedim. Teşekkürler!
Kullanıcı avatarı
Strider
 
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 May 2013, 01:41

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj Strider » 11 Haz 2019, 13:34

danGerfuLL yazdı:Sifir saat ile degisimde bayiye herhangi bir maliyet cikiyor mu? Yoksa firma tamamini ustleniyor mu? Firma tum masraflari ustleniyorsa bayi niye degisime yanasmiyor? Bayiye masrafi varsa oran olarak ne kadar?
Cok soru bulunan bir ileti oldu; ancak yanitlari gercekten merak ediyorum.

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Merhaba, açıkcası prosedürlerini tam anlamıyla bilmemekteyim. Bugün sorduğum ve aldığım cevaba istinaden: Saatlerde durma, mekanik bir problem vs. olduğu takdirde saatleri fabrikaya yollayıp onlar takdir ederse değişikliğe gidiyorlarmış. Bu süreçte ise saati, fabrika yeni bir saat yollayarak çözümlüyormuş. Güya dediklerine göre kasadan veya vitrinden vs. herhangi bir saat ile bu saati değiştiremezlermiş. Bayi bu şekilde bir karar alamıyormuş, fabrikayla iletişme geçmeden bu şekilde bir yol izlenemiyormuş. Fakat benim başka mercilerde okuduğum durum şu şekildeydi, tabi her ülkenin kendine göre hukuki bir süreci olabilir bunu bilmemekle beraber: Fabrika saate yeni kart yolluyormuş bu şekilde tekrardan satışa çıkarabiliyorlarmış. Stickerlarını vb. ne yapıyorlar nasıl geri takıyorlar onu bilemiyorum ama iade eden ve başka bayilerin izlediği yol bu şekildeymiş, farklı kullanıcıların belirttiği üzere..

Bence durum tamamiyle bayi ile alakalı, isterlerse veya herhangi bir tanıdık durumunda saati üşenmeden değişikliğe giderlerdi diye düşünüyorum?. Sonuç olarak böyle bir süreç yaşıyorum, üzgünüm ve nasıl bir yol izlemem gerek kararsızım.. Teşekkürler!.
Kullanıcı avatarı
Strider
 
Mesajlar: 330
Kayıt: 17 May 2013, 01:41

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj moy » 13 Haz 2019, 20:28

Benzer bir olay benim başıma geldi bir bebek ürünleri ve oyuncak satan bir firmadan oğluma bmw i8 model akülü araç aldım.alım sürecinde kendiside yanımdaydı mavi rengi istedi getirdlk kurduk başladı ben binmem siyah istiyorım diye ne yaptıysak ne ettiysek ikna edemedik gel bak babanın arabasi ile aynı model aynı renk en güzel mavi vs 2 gün uğraştık ikna olmadı aradım firmayı insan gibi anlattım iade etmek istiyorum diye iade kabul etmediklerini yapabilecek birşey olmadığını söylediler rica ettim magaza müdürü ile görüştüm nuh diyorlar peygamber demiyorlar.
En son bende sinirlerime hakım olamadım ben ürünü getiriyorum magazanın ortasına atarım ister iade alırsınız ister almazsınız ben işi gücü olmayan zamanı bol bir miras yediyim olayı videoya çeker bütün sosyal medya platformlarında paylaşırım bütün şikayet sitelerime yazarım ve tüketici hakem heyetine veririm mahkemeye gider gelirsiniz ben yola çıkıyorum dedim kapattım telefonu. 15 dakka sonra aradılar gelin değişim yapalım diye.bazen kibar olunca efendi olunca iş çözülmüyor.
İade etme vaktiniz geçmediyse arayın bayiyi çaktınız bana ayıplı malı ben saati açtırmak istemiyorum ya bire bir değişim yapın yada paramı iade edin vaktim bol uğraşırım size diyin
Sanayi olmadan ekonomi, ekonomi olmadan bağımsızlık olmaz.
Kullanıcı avatarı
moy
 
Mesajlar: 1019
Yaş: 39
Kayıt: 10 Şub 2015, 16:41
Konum: İstanbul/Kadıköy

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj sedir » 13 Haz 2019, 22:43

Kadranda büyüteçle zor görülen, saat kapatıldıktan sonra lümeden kopan parçalar olabileceğini de söylediğiniz, yetkili servisin ücretsiz düzeltme talebinde bulunduğu bir ürünün AYIPLI MAL olarak nitelenmesi zor diye düşünüyorum.
Akülü araba konusunda ise mağazanın da ürünün de bir ayıbı yok. Ürünü internet üzerinden alsanız renkte yanıldım diyebilirsiniz, görerek aldıktan sonra ve aldığınız üründe bir kusur yok ise satıcıyı nasıl suçlayabiliyorsunuz anlayamadım.
Tüketici hakları konusunda oldukça, hatta biraz fazlasıyla duyarlı birisiyim, konuyla ilgili yüksek sayılacak meblağlarda mahkeme ile de uğraşıp kazandığım bir dava da yaşadım. Ancak buradaki iki olayda da satıcıyı kusurlu bulamadım.
Tüketici haklarını desteklerken, birbirimize haksız teşvik vererek doğru yapmış olmayız.
Vakit nakittir.
Kullanıcı avatarı
sedir
 
Mesajlar: 3232
Yaş: 62
Kayıt: 07 Nis 2010, 21:03

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj canzdmr » 13 Haz 2019, 22:55

sedir yazdı:Kadranda büyüteçle zor görülen, saat kapatıldıktan sonra lümeden kopan parçalar olabileceğini de söylediğiniz, yetkili servisin ücretsiz düzeltme talebinde bulunduğu bir ürünün AYIPLI MAL olarak nitelenmesi zor diye düşünüyorum.
Akülü araba konusunda ise mağazanın da ürünün de bir ayıbı yok. Ürünü internet üzerinden alsanız renkte yanıldım diyebilirsiniz, görerek aldıktan sonra ve aldığınız üründe bir kusur yok ise satıcıyı nasıl suçlayabiliyorsunuz anlayamadım.
Tüketici hakları konusunda oldukça, hatta biraz fazlasıyla duyarlı birisiyim, konuyla ilgili yüksek sayılacak meblağlarda mahkeme ile de uğraşıp kazandığım bir dava da yaşadım. Ancak buradaki iki olayda da satıcıyı kusurlu bulamadım.
Tüketici haklarını desteklerken, birbirimize haksız teşvik vererek doğru yapmış olmayız.


Cayma hakki diye bisey var aslinda. Gorerek bilerek alinsa bile sonrasinda kosulsuz iade hakki var. Bu tuketiciye sunulmus bir hak turkiye kanunlari tarafindan.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
canzdmr
 
Mesajlar: 601
Yaş: 37
Kayıt: 02 Şub 2018, 13:28

Re: Sıfır/Yeni Explorer MK2 - Toz Hatası/Problemi

Mesaj dogodenizli » 13 Haz 2019, 22:59

sedir yazdı:Kadranda büyüteçle zor görülen, saat kapatıldıktan sonra lümeden kopan parçalar olabileceğini de söylediğiniz, yetkili servisin ücretsiz düzeltme talebinde bulunduğu bir ürünün AYIPLI MAL olarak nitelenmesi zor diye düşünüyorum.
Akülü araba konusunda ise mağazanın da ürünün de bir ayıbı yok. Ürünü internet üzerinden alsanız renkte yanıldım diyebilirsiniz, görerek aldıktan sonra ve aldığınız üründe bir kusur yok ise satıcıyı nasıl suçlayabiliyorsunuz anlayamadım.
Tüketici hakları konusunda oldukça, hatta biraz fazlasıyla duyarlı birisiyim, konuyla ilgili yüksek sayılacak meblağlarda mahkeme ile de uğraşıp kazandığım bir dava da yaşadım. Ancak buradaki iki olayda da satıcıyı kusurlu bulamadım.
Tüketici haklarını desteklerken, birbirimize haksız teşvik vererek doğru yapmış olmayız.


+1
Karşı tarafın savunması muhtemelen bu yönde olacaktır.
Beyefendi tecrübesiyle durumu daha güzel özetlemiş.
Biz olaya tek taraftli yaklaşmışız elimizde olmadan müşteri kafasıyla.
Kullanıcı avatarı
dogodenizli
 
Mesajlar: 347
Kayıt: 26 Şub 2018, 01:55

ÖncekiSonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Archimed ve 97 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners