TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

Saat Çapları Neden Büyüdü?

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: Saat Çapları Neden Büyüdü?

Mesaj cagatay10 » 30 Haz 2014, 12:17

Bu cap buyume hikayesinin saatlerin gitgide bir gosteris objesi haline gelmesiyle alakali oldugunu dusunuyorum ben. Ozellikle 90'larda etkisini iyice arttirmaya baslayan hiphop kulturu ve zenginlik ile ilintili seylerin eskisine gore cok daha ortaya dokulup, insanlarin gozune sokulmak istenmesi bunu tetiklemis olabilir. E durum buyken kimse 36 mmlik, kiyafetin altina girip, zar zor gorunen bir saati at nali kadar 48-50-52 mmlik saatler karsisinda tercih etmiyor. Bir de benim gibi 3 oda 1 salon buyuklugunde insanlar var ki, onlari tenzih ederim :D
Zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır...
Kullanıcı avatarı
cagatay10
 
Mesajlar: 467
Yaş: 41
Kayıt: 01 Haz 2011, 20:21
Konum: Kampala - Uganda

Re: Saat Çapları Neden Büyüdü?

Mesaj Archimed » 30 Haz 2014, 13:37

Akla birkaç neden geliyor:

1. İnsan anatomisindeki değişim. İnsanların beslenme alışkanlıkları ve spor alışkanlıkları değiştikçe boy ortalaması, kilo ortalaması ile kas oranı da artmakta. Buna istinaden el/ayakların büyümesi ve bileklerin de kalınlaşması söz konusu. Dolayısıyla örneğin 1960-1970'li yıllarda 34-36 mm çaplı saatler çok iri olmayan insanlarda normal dururken günümüzde 40-42 mm çaplı saatler bugün aynı işlevi sağlıyor. Aynı durum araba modelleri için de geçerli. 1980'li yıllarda üretime başlanan Mercedes 190 modellerinin günümüzdeki emsali olan C serisi ile aralarındaki ebat farkını da aynı nedene bağlayabileceğimizi düşünüyorum. İnsanın bedeni daha iri oldukça yeni bedene uygun eşya ve mal tasarımları yapılıyor.

2. Tasarımda yapılan innovasyonlarla tüketimi artırmak mümkün.

3. Bazı pazarlamacılar ve imaj yapıcıları; insan karizmasını artırıp birisini lider göstermek için iri saatler/kadınlardaki iri taşlı mücevherler, iri boyutlu otomobil ve arazi araçları kullanımı gibi durumdan söz ederler. Beden dili yorumcuları da benzer şekilde insanların ellerini bellerine bağlayarak daha iri görünmek suretiyle çevrelerine meydan okuma mesajı verebildiklerini ifade ederler. Diğer taraftan "you don't need a Mercedes if have a long d.ck" lafının tersi de bu durumu doğrular.

Saat özelinde konuşursak; PP, Rolex gibi markaların ebatlarını büyütmekle birlikte 48-50 mm gibi çaplı saat üretmediklerini hatırlatır; aşırı büyük/iri çaplı saatlerin de moda ve tüketim trendleriyle ilgisi olabileceğini düşünüyorum. Diğer taraftan Panerai, AP ROO gibi 47-48 mm çaplı modellerin de spor saatler oldukları için klasikleşen saat modellerindeki büyüme nedenlerinden farklı dinamiklerle yorumlanması gereğini düşünüyorum.
Kullanıcı avatarı
Archimed
 
Mesajlar: 1396
Kayıt: 01 Eki 2011, 14:28

Önceki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: ofis, Proscd ve 33 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners