manil » 30 Ağu 2023, 10:58
Konuyu 2 kısımda değerlendiriyorum.
Arşiv niteliği olan YouTube gibi platformlarda saatin tarihi, çalışma prensipleri, test sonuçları gibi birçok şeyi bilinçli şekilde öğrenmek mümkün. Bu açıdan bakıldığında, bir satıcıdaki satış görevlisi eskisi gibi 'abi bunun içinde İsviçre mekanizma var' gibi klişe laflarla yanınıza gelemiyor. Buradan hareketle, hizmet sunumunda kalite göreceli olarak artıyor.
İnstagram gibi fotoğraf uygulamaları ise maalesef kendi açınızdan 'bitti' dediğiniz yerde devreye giriyor ve aslında başka saatleri almanız gerektiğini (!) anlıyorsunuz. Özellikle instagramın algoritmaları vasıtasıyla şirketler için potansiyel alım gücünü reele çeviren çok ciddi hedefli reklamcılık faaliyetleri var.
Bu bence asıl tehlike, zira bir noktadan sonra kişisel zevk -ki ciddi şekilde tecrübe, estetik duygusu, bilgi vs gerektirir- firmalar tarafından manipüle edilerek tüketiciye dayatılan bir şeye dönüşüyor. Ne kadar kendi tercihimizle saat alıyoruz ne kadar market manipülasyonu, bence tartışılır.
Sent from my CLT-L09 using Tapatalk
“Some people feel the rain. Others just get wet.”
Bob Marley