TSF Üyelerine Özel İndirimli Lüks Saat Modellerini İncelemek İçin Tıklayınız

TSF GS - Grand Seiko Club

Tüm Genel Saat Konuları Üzerine Paylaşımlar
Forum kuralları
Sayın Üyeler TSF'ye Hoş Geldiniz. Genel Saat Sohbeti Bölümümüzde Saatlerle İlgili Diğer Spesifik Konu Başlıklarımız Haricideki Sohbet ve Paylaşımlarınızı Yapabilirisiniz. Düzenli ve Anlaşılabilir Bir Ortam Olması Amacı ile Lütfen Mesajlarınızı Yazım Kurallarına Uygun Formatta Yazmaya Gayret Ediniz.

İyi Forumlar Dileriz

TSF

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj Xhantos » 21 Tem 2019, 02:08

Tüm hatırı sayılır yabancı blog ve forumlarda yer aldı, 20 Temmuz'un haberi, ABDdeki ilk GS butiğini açan Teksas'daki Timeless mücevheratçısıyla ortaklaşa çalışma sonucu ortaya çıkan Grand Seiko SBGE249 Limited Edition duyuruldu. 250 adet limitli üretimin tümü Timeless mağazasından satılacakmış. Ağustos Eylül gibi piyasada olacak, şimdiden ön sipariş mümkün. 5900 USD, https://timelessluxwatches.com/product/ ... o-sbge249/ Genel olarak yorumlar hep olumlu, saat beğenilmiş.
Kullanıcı avatarı
Xhantos
 
Mesajlar: 637
Kayıt: 30 Nis 2019, 22:00
Konum: İstanbul / Anadolu Yaş: 40+

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj copycat » 21 Tem 2019, 07:11

gokhangirgin yazdı:
Umutt yazdı:
gokhangirgin yazdı:
Xhantos yazdı:Ben hayatımda 2.el hiçbirşey (kullanacağım ürün) almadım da, satmadım da (hediye etmişliğim vardır onu saymıyorum). O nedenle 2. el değeri ne olur diye bir kavram yoktur hayatımda. Hele ki (kullandığım) saatlerimi çocuğum gibi severim, hayatımın tanıkları onlar, elim satmaya gitmez. Ama satanlara birşey demem, ben böyle yetişmişim, n'apayım, görmemişim 2. el alım satım...

Burada, benim anladığım Seiko'nun durumu şu: Adamlar komedi oyuncusu olarak ünlenmiş, artık kimsenin dram rolü teklif etmediği tiyatro oyuncusu gibi. Lüks segmente oynamak istiyorlar ama köklü geçmişlerinden isimlerinden de bir anda vazgeçerlerse onun da dezavantajı ayrı. Saatlerin kendisinden çok 'marka algısı' öne çıkmış durumda...


Zaten tum konu marka algisi. Ki bunu da yaratan pazarlama stratejileri ile kendilerine yarattiklari konumlama. Imaj degistirmek imaj yaratmaktan cok daha zor ve pahalidir. Bu durumda her zaman kolayi ikinci marka yaratmaktir. Ayni seikonun yaptigi gibi. Ust ligte oynamak istiyorlar ise bir gun GS olarak kalip Siekonun fisini cekmek zorundalar. Ikisini ayni anda yasatmaya calismak yanlis. Karar vermeliler ve birisi gitmeli.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Ben niye böyle düşünüldüğünü doğrusu anlayamadım. Seiko olarak büyük ölçüde tüketim ürünü vasfında saatler satarken (büyük ölçüde diyorum, çünki lüks tüketim olarak sınıflanabilecek serileri de var) , Grand Seiko olarak, lüks ürün niye satamasın? İkisi arasında bir tercihte bulunmasını zorunlu kılacak olan nedir? Neticede iki markanın hedef kitleleri ve ürün gamları büyük ölçüde ayrı birbirinden.


Buna karşılık ben iki markanın yönetiminde ticari açıdan bir kısım hatalar yapıldığını düşünüyorum;

Mesela Grand Seiko, yüksek saatçilik yapıyor ve Seiko dan farklı olarak lüks ürün vasfında satılıyor ama bence yeterince elitize edilmiyor. Lansman, pr vb.. konularda muadillerinin çok gerisinde kalıyor. Bu da nev'i gereği, öz den çok imajın satıldığı bir üründe, satın alma kararını zorlaştıran bir unsur ve markayı, nispeten daha derin ama sayıca daha az bir hedef kitleyle sınırlamış oluyor.

Seiko da ise durum daha farklı. Ürün yelpazesi çok geniş, 30 usd ye de saati var 3.000 usd ye de. Burada da bir karmaşa var bence. Aynı marka şemsiyesi altında hem mass production hem el işçiliği vaat ediliyor.





LYA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Boyle dusunmemin temel sebebi hitap ettikleri kesim ve kaliteleri tamamen farkli olsa da icinde “seiko” gectigi icin bir birini etkileyecegini dusundugum icin. Bilemiyorum ama seiko daha alt segment oldugu ve yillardir boyle kaniksandigi icin gercek bilenler haricinde GS hak ettigi yeri bulamiyor diye dusunuyorum. Ust segment saat sahipleri alt segmenten bir urun adi gectigi icin GS uzak duruyor olabilir. Adi bambaska olsa eminim daha cok ilgi gorurdu diye dusunuyorum.
Zaman gosterecek, bakalim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tamamen katılıyorum. GS'nin sorunu başından beri ismi. Hem farklı marka olayım, hem de Seiko adının tanınmışlığından yararlanayım mantığı zorlama.

Yabancı dilde olduğu için normal geliyor belki ama, şöyle düşünün divarese ayakkabı alıyorsunuz 250 TL, yan mağazada da "muhteşem divarese" marka ayakkabı var 5000 TL.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
copycat
 
Mesajlar: 1968
Yaş: 44
Kayıt: 30 Mar 2015, 10:28

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj gokhangirgin » 21 Tem 2019, 18:29

copycat yazdı:
gokhangirgin yazdı:
Umutt yazdı:
gokhangirgin yazdı:
Xhantos yazdı:Ben hayatımda 2.el hiçbirşey (kullanacağım ürün) almadım da, satmadım da (hediye etmişliğim vardır onu saymıyorum). O nedenle 2. el değeri ne olur diye bir kavram yoktur hayatımda. Hele ki (kullandığım) saatlerimi çocuğum gibi severim, hayatımın tanıkları onlar, elim satmaya gitmez. Ama satanlara birşey demem, ben böyle yetişmişim, n'apayım, görmemişim 2. el alım satım...

Burada, benim anladığım Seiko'nun durumu şu: Adamlar komedi oyuncusu olarak ünlenmiş, artık kimsenin dram rolü teklif etmediği tiyatro oyuncusu gibi. Lüks segmente oynamak istiyorlar ama köklü geçmişlerinden isimlerinden de bir anda vazgeçerlerse onun da dezavantajı ayrı. Saatlerin kendisinden çok 'marka algısı' öne çıkmış durumda...


Zaten tum konu marka algisi. Ki bunu da yaratan pazarlama stratejileri ile kendilerine yarattiklari konumlama. Imaj degistirmek imaj yaratmaktan cok daha zor ve pahalidir. Bu durumda her zaman kolayi ikinci marka yaratmaktir. Ayni seikonun yaptigi gibi. Ust ligte oynamak istiyorlar ise bir gun GS olarak kalip Siekonun fisini cekmek zorundalar. Ikisini ayni anda yasatmaya calismak yanlis. Karar vermeliler ve birisi gitmeli.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Ben niye böyle düşünüldüğünü doğrusu anlayamadım. Seiko olarak büyük ölçüde tüketim ürünü vasfında saatler satarken (büyük ölçüde diyorum, çünki lüks tüketim olarak sınıflanabilecek serileri de var) , Grand Seiko olarak, lüks ürün niye satamasın? İkisi arasında bir tercihte bulunmasını zorunlu kılacak olan nedir? Neticede iki markanın hedef kitleleri ve ürün gamları büyük ölçüde ayrı birbirinden.


Buna karşılık ben iki markanın yönetiminde ticari açıdan bir kısım hatalar yapıldığını düşünüyorum;

Mesela Grand Seiko, yüksek saatçilik yapıyor ve Seiko dan farklı olarak lüks ürün vasfında satılıyor ama bence yeterince elitize edilmiyor. Lansman, pr vb.. konularda muadillerinin çok gerisinde kalıyor. Bu da nev'i gereği, öz den çok imajın satıldığı bir üründe, satın alma kararını zorlaştıran bir unsur ve markayı, nispeten daha derin ama sayıca daha az bir hedef kitleyle sınırlamış oluyor.

Seiko da ise durum daha farklı. Ürün yelpazesi çok geniş, 30 usd ye de saati var 3.000 usd ye de. Burada da bir karmaşa var bence. Aynı marka şemsiyesi altında hem mass production hem el işçiliği vaat ediliyor.





LYA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Boyle dusunmemin temel sebebi hitap ettikleri kesim ve kaliteleri tamamen farkli olsa da icinde “seiko” gectigi icin bir birini etkileyecegini dusundugum icin. Bilemiyorum ama seiko daha alt segment oldugu ve yillardir boyle kaniksandigi icin gercek bilenler haricinde GS hak ettigi yeri bulamiyor diye dusunuyorum. Ust segment saat sahipleri alt segmenten bir urun adi gectigi icin GS uzak duruyor olabilir. Adi bambaska olsa eminim daha cok ilgi gorurdu diye dusunuyorum.
Zaman gosterecek, bakalim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tamamen katılıyorum. GS'nin sorunu başından beri ismi. Hem farklı marka olayım, hem de Seiko adının tanınmışlığından yararlanayım mantığı zorlama.

Yabancı dilde olduğu için normal geliyor belki ama, şöyle düşünün divarese ayakkabı alıyorsunuz 250 TL, yan mağazada da "muhteşem divarese" marka ayakkabı var 5000 TL.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aynen buydu dedigim.. ornekleme cok daha aciklayici olmus


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
gokhangirgin
 
Mesajlar: 452
Kayıt: 01 Haz 2018, 11:30

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj AlWinchester » 23 Tem 2019, 18:02

copycat yazdı:Yabancı dilde olduğu için normal geliyor belki ama, şöyle düşünün divarese ayakkabı alıyorsunuz 250 TL, yan mağazada da "muhteşem divarese" marka ayakkabı var 5000 TL.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


GS'yi çok severim, mühendisliğine de çok saygı duyarım ama konuyu çok güzel anlatmışsınız, "muhteşem divarese" güldürdü :D :champ:
Kullanıcı avatarı
AlWinchester
 
Mesajlar: 74
Kayıt: 26 Eki 2015, 17:29

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj copycat » 24 Tem 2019, 06:41

AlWinchester yazdı:
copycat yazdı:Yabancı dilde olduğu için normal geliyor belki ama, şöyle düşünün divarese ayakkabı alıyorsunuz 250 TL, yan mağazada da "muhteşem divarese" marka ayakkabı var 5000 TL.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


GS'yi çok severim, mühendisliğine de çok saygı duyarım ama konuyu çok güzel anlatmışsınız, "muhteşem divarese" güldürdü :D :champ:
Teşekkürler.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kullanıcı avatarı
copycat
 
Mesajlar: 1968
Yaş: 44
Kayıt: 30 Mar 2015, 10:28

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj görkemk » 24 Tem 2019, 09:26

Tamamen katılıyorum. GS'nin sorunu başından beri ismi. Hem farklı marka olayım, hem de Seiko adının tanınmışlığından yararlanayım mantığı zorlama.

Yabancı dilde olduğu için normal geliyor belki ama, şöyle düşünün divarese ayakkabı alıyorsunuz 250 TL, yan mağazada da "muhteşem divarese" marka ayakkabı var 5000 TL.

Read more: viewtopic.php?f=12&t=29626&start=216#ixzz5uZYLPAkF


evet bu algıyı isviçreli markalar çok iyi yerleştirdi insanların kafasına. Bi ara da spring drive quartz saat işte diye algı kasılıyordu ama grand seikonun high beat mekanizmalarıda olduğundan beğenmiyorsan onu alırsın lafını yiyince o algı kesildi. Aynı fiyat saviyesinde mekanizma ve işçilik olarak yanıt verememeye başlayınca 5 yıldır filan bu algı üzerinden ve gidiliyor ha seikoda buna çanak tutuyor mu tututyor örneğin.

Resim
bu saati 1000 dolara alabiliyorsun , mekanizma 6r15 , kasa titanyum

Resim

su saati 5000 dolara alıyorsun. titanyum kasa , spring drive hepimizin malumu snow flake.
Saat cahili bu iki saati yan yana koyarsan ne farkı var der. 5000 vermişken millet 1000 vermişim zannedecek havasını basamıyacam diye düşünür almaz saatini.

bir diğer örnek
Resim
Resim
biri 1000 biri 4500 dolar

allahtan son zamanlarda öndeki seiko yazısını değiştirdilerde biraz faklılaştı
Resim

şimdi sen seiko olarak 4 te bir fiyatına amiral geminin çakması saat çıkartmayacaksın, ha benim bir adet grand seiko diverım var umurumda değil marka algısı çok seviyorum zevkle kullanıyorum. Yıllar içinde seiko marka ayrımını yaptıkça saatin değeri daha anlaşılacak onu da biliyorum. Ama divarese muhteşem divarese muamelesinide görüyorum forumun içinde bile oluyor bu sıklıkla :D :D
Kullanıcı avatarı
görkemk
 
Mesajlar: 987
Kayıt: 02 Eyl 2016, 14:57

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj görkemk » 24 Tem 2019, 09:37

fiyatları eksik bile yazmışım grand seikolar biraz daha zamlanmış 5000 - 5500 dolar bandına çıkmış yani 5/1 fiyatına çakmasını satıyor gibi oluyor
Kullanıcı avatarı
görkemk
 
Mesajlar: 987
Kayıt: 02 Eyl 2016, 14:57

Re: TSF GS - Grand Seiko Club

Mesaj Mandos » 24 Tem 2019, 09:52

Yavaş yavaş oturtuyorlar işi :)
Kullanıcı avatarı
Mandos
 
Mesajlar: 2438
Yaş: 45
Kayıt: 10 May 2013, 14:33

ÖncekiSonraki

Dön TSF Genel Saat Sohbeti - General Watch Discussion

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: jazzy, Majestic-12 [Bot] ve 206 misafir

   
   
TSF Partner Brands & Medias
Ancon
Arnold & Son
Ateliers deMonaco
Audemars Piguet
Badollet Geneve
Bell & Ross
Breitling
Chopard
Concord
Gucci
Hautlence
Hublot
Linde Werdelin
Maîtres du Temps
Manufacture Royale
Oris
Parmigiani Fleurier
Snyper Geneve
Steinhart
Watchonista
                                          

     Facebook  Twitter  Instagram  Youtube  RSS Portal    |    Gallery    |    Blog    |     Advertise / Reklam / Contact      
 

All brand names and trademarks are the property of their respective owners